Potrebuji premotat ss motorek na 12V prosim o radu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Potrebuji premotat ss motorek na 12V prosim o radu

#1 Příspěvek od Leon_Rubal »

Prosím o radu chci převinout rotor stejnosměrnýho motorku ze staré škodovky, aby z toho bylo dynamo, nepochopil jsem ten systém jak se tam ty cívky namotávají, pomoc pls. Lejn

Uživatelský avatar
cafenet
Příspěvky: 428
Registrován: 14 říj 2004, 02:00
Bydliště: RK

#2 Příspěvek od cafenet »


Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#3 Příspěvek od heldybeldy »

Nechapem, na co to chces premotavat, ved kazdy ss motor je zaroven aj dynamo a naopak,

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Pokud je ten motorek s permanentním magnetem, po roztočení zvenčí se bude chovat přibližně jako dynamo s paralelním buzením - nebude se dát regulovat jinak než změnou otáček. Pokud ale původní tazatel chce dynamo s možností regulace, nebude mu starý motorek ze škodárny k ničemu - na to musí být motorek s "vinutým statorem", do kterého by pak eventuální regulátor pouštěl budicí proud - takže už je jednodušší shánět přímo nějaké malé dynamo, které takovou možnost dává... Rotor ani v jednom případě převíjet NETŘEBA.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od pajosek2 »

EKKAR píše:Pokud je ten motorek s permanentním magnetem, po roztočení zvenčí se bude chovat přibližně jako dynamo s paralelním buzením - nebude se dát regulovat jinak než změnou otáček. Pokud ale původní tazatel chce dynamo s možností regulace, nebude mu starý motorek ze škodárny k ničemu - na to musí být motorek s "vinutým statorem", do kterého by pak eventuální regulátor pouštěl budicí proud - takže už je jednodušší shánět přímo nějaké malé dynamo, které takovou možnost dává... Rotor ani v jednom případě převíjet NETŘEBA.
Myslím,že to není zcela pravda,že bude možnost regulace pouze změnou otáček rotoru.U těchto motorů by mělo jít regulovat změnou natočení uhlíků vůči rotoru.
S tím ,že není potřeba přemotávat souhlasím.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Leon_Rubal »

Zdarec všem, nějak jsem se nemoch dřív dostavit, díky za super rady, jo a byla otazka proč přemotat, je to protože je motorek na 4000 n/min , chtěl bych udělat dynam a dostat co největší proud , při co nejnižších otáčkách, proto jsem s erozhodl převinout víc závitů menším průměrem vodiče , s pozdravem Lejn

Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Leon_Rubal »

Ten odkaz který jsem dostal od ''Cafenet'' to je pravě to co jsem se snazil udělat, nějak jsem ten motorek rozmotával a pravě jsem se stim tak piplal a nemoch přijít na ten systém jak to potom namotat, ale diky diky tak nějak jsem se v tom piplal dál až jsem na to přišel.

Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Leon_Rubal »

//To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.//

Tohle je fakt skvělá hláška docela se mě týká, ve škole jsem si většinou vymýšlel postupy po svém a často byla funkce a učel správně, trvalo než pochopili proč je to spravně, musel jsem taky občas přesvětšovat že to tak je. Schytával jsem že se vtom nemůžou vyznat a co je to zase za moje pravidla, prej proč nemůžu dělat věci tak jak se mají , hm mě to tak nebavilo chtěl jsem vymyslet svoje hehe mějte se Lejn.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#9 Příspěvek od Hill »

S menším průměrem vodiče bude mít větší vnitřní odpor. Sice vyšší napětí (úměrné otáčkám a počtu závitů), ale za cenu menšího proudu. Úměrně průřezu vodiče.
Vztahy mezi napětím naprázdno, zkratovým proudem a vnitřním odporem při konstantních otáčkách snad nemusím vysvětlovat.

Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Leon_Rubal »

Docela by se mi hidila ta regulace změnou uhlíků, mohl by prosím autor nebo někdo kdo tomu rozumí upřesnit, co tím bylo myšleno? Jako změnit ůhel ? žeby uhlíky nebyli kolmo k ose komutátoru? Lejn

Uživatelský avatar
Leon_Rubal
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Leon_Rubal »

ja asi trochu spatne napsal, nebo spis jinak nez myslel. Vnitřní odpor beru na vědomí potřebuju dostat napětí 12V na nabíjení autobaterie při co nejnizzsich otackach menší proud bude no bohuzel, to ja ale myslel ze ten proud se zase tolik nezmensi, hm skoda co se da delat,..

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od pajosek2 »

Leon_Rubal píše:Docela by se mi hidila ta regulace změnou uhlíků, mohl by prosím autor nebo někdo kdo tomu rozumí upřesnit, co tím bylo myšleno? Jako změnit ůhel ? žeby uhlíky nebyli kolmo k ose komutátoru? Lejn
Ty uhlíky s celým jejich držákem otáčej kolem své osy/tak jak se točí rotor/.Dosáhneš toho,že se vinutí rotoru připíná blíž nebo dál od magnetů statotoru. Prostě je otočíš s celým držákem ve směru rotace rotoru nebo naopak. Stačí to tak?
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Prostě se otáčí čelo s uhlíky kolem osy motoru. Záleží na jejich úhlu vůči úhlu magnetického pole.
Edit: Pajosek2 byl rychlejší, nooo. Aspoň vidíš, že nekecáme.

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od pajosek2 »

Ještě by mne zajímalo klik tam máš pólových dvojic/lamel na komutátoru/? Možná by to šlo upravit,ale počítám při těch otáčkách,že to asi bude nereálné.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#15 Příspěvek od DolfiG »

Ak toto snaženie Leon_Rubal chce ako zábavu, nemám nič proti.

No v opačnom prípade, nie je jednoduchšie motorček elektricky nechať na pokoji a ubastliť si menič z 2 - 30 (?) V na 14 V ? Ani ručná regulácia napätia nebude potrebná.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“