Snížení napìtí

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Návštěvník

Snížení napìtí

#1 Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj, jsem úplný laik, ale øeším nabíjení pøístorojù pøes USB konektor z autobaretie v autì. Co jsem zjistil, tak by mìlo být napájení 5,2V a 500mA, což znamená, že by mìl být úbytek napìtí 6,8V pøi 500mA. Vychází mi odpor 13,6V. JE to jen utopie, nebo to opravdu mùže takto fungovat? Jen na pøívodní kabely od 12V dát tento odpor a pøez nìj vést kabely do USB, na kterém bude 5,2V a 500mA. je to opravdu takto jednoduché a nehrozí spálení pøístrojù? Nebo se musí postavit nìjaké komplikovanìjší zaøízení?

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#2 Příspěvek od jardajar »

Dal bych tam spíš lineární stabilizátor. To co zamýšlíš (i když si to napsal podivně) je nebezpečné, protože úbytek na odporu se projeví až potom, co zařízení odebírá, což nemusí být pořád a zařízení pak spolehlivě spálíš.

Uživatelský avatar
MOTOROLA
Příspěvky: 260
Registrován: 26 úno 2005, 01:00

#3 Příspěvek od MOTOROLA »

Anonym píše:Ahoj, jsem úplný laik, ale řeším nabíjení přístorojů přes USB konektor z autobaretie v autě. Co jsem zjistil, tak by mělo být napájení 5,2V a 500mA, což znamená, že by měl být úbytek napětí 6,8V při 500mA. Vychází mi odpor 13,6V. JE to jen utopie, nebo to opravdu může takto fungovat? Jen na přívodní kabely od 12V dát tento odpor a přez něj vést kabely do USB, na kterém bude 5,2V a 500mA. je to opravdu takto jednoduché a nehrozí spálení přístrojů? Nebo se musí postavit nějaké komplikovanější zařízení?
Proč to nevyřešíš stabilizátorem 7805? Na netu se dá najít dost zapojení s tímto obvodem. Nepotřebuješ odpor ale jen ho proti zemi podepřít diodou aby si místo 5V dostal 5,2V. :wink:

Návštěvník

#4 Příspěvek od Návštěvník »