odpojit ci neodpojit ??!!

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Topik
Příspěvky: 106
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00

odpojit ci neodpojit ??!!

#1 Příspěvek od Topik »

Caute,jiz delsi dobu pracuji v autoopravarenstvi a resim v me mozkovne zdali pri svareni tzv.CO-čkem je nutnost odpojit baterku ci je to jedno?

Kazdy ma na to odlisny nazor a me by zajimal vas a vase zkusenosti. :)

Dik Petr

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#2 Příspěvek od keemo »

tak baterku a alternator by som odpojil v kazdom pripade,hrozi znicenie diod vo mostiku a regulatora...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Je to lepší odpojit - i když podle katalogu by diody měly vydržet těch cca 70V zapalovacího napětí svářečky bez úhony a baterka požere i vyšší impulsy. Risk je někdy zisk, ale v tomhle případě je riskováno moc.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#4 Příspěvek od Crifodo »

Přeštípni červený.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Hlavně si vyndej kabelové svazky z prahů, než je budeš vyvářet.
Přesto je lepší baterku odpojit.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Takovy blby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?
Naposledy upravil(a) rezis dne 09 črc 2008, 21:33, celkem upraveno 1 x.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZdenekHQ »

Crifodo píše:Přeštípni červený.
A smotej s černým. Displej by se měl zastavit na 0001.
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 09 črc 2008, 21:22, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#8 Příspěvek od Radix »

Nijak. Obvykle se přece sváří na šasi.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

rezis píše:Takovy bylby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?
Pokud se vaří na kastli, znamená to, že je na ní asi dst koroze - nebo bylo. To znamená, že kastle nemá dokonalý kontakt a pokud se zemní kleště od svářečky blbě uchytí, může procházet zpětný proud třeba od zadního blatníku přes nějaký drát "dopředu" k motoru. Stačí, aby byla odpojená baterka a něco zapnutého a špičky mají volné pole - tomu lze předejít právě odpojením baterky I alternátoru... Pro jistotu jsem u aut chystaných k podobným operacím odpojoval veškerou elektroniku...
A to, že zapalovací napětí na svářečce je v oblasti 70-100V (když vezmeme TIG s vn zapalováním, tak klidně i kV!!!), zatímco napětí na oblouku je kolem 15-20V (jenom...), snad nehodlá nikdo z přispívajících zpochybňovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#10 Příspěvek od Radix »

Pokud se zemní kleště blbě uchytí, tak se oblouk nezapálí a proud neprochází. Alespoň to jsem vždycky vypozoroval a to jsem se v životě dost nasvářel.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nejvhodnější místo pro "kleště" je pro běžnýho mechanika motor - není tam barva. To bude zřejmě onen kritický bod....
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
honza_jan
Příspěvky: 425
Registrován: 22 lis 2007, 01:00
Bydliště: Doma

#12 Příspěvek od honza_jan »

Svářeči jsou zázraci! Raději odpojit a všude, kde budeš vařit, tak zkontrolovat, jestli tam není nějaká kabeláž a plasty. Pokud budeš vařit někde poblíž nádrže, tak buď ji vymontovat, nebo aspoň odkalovákem vypustit všechen benzín, čí naftu a do nádrže nafoukat CO2 a zavřít víčko. Odletující kuličky jsou hodně dlouho žhavé. To nakonec poznáš, až ti nějaká vlítne do boty. To se smíchu nezdržíš. Není špatné mít při ruce i hasičák. Ovšem takový, který je schopen přerušovaného hašení, abys jich nemusel mít na auto 10. Pokud neuvidíš na druhou stranu svářeného místa, tak se i vyplatí mít nějakou dobrou duši, která bude koukat, jestli tam něco nedoutná na druhé straně a musí být schopná i ten hasičák použít. Od prvního plamínku ke shoření auta uplyne neuvěřitelně krátká doba.

Uživatelský avatar
Topik
Příspěvky: 106
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00

#13 Příspěvek od Topik »

tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali?? :twisted:

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#14 Příspěvek od Killroy »

Velice nevhodným místem pro "kleště" je osa nebo uložená hřídel. To když tě potom svářeč uzavře oblouk přes valivá ložiska...

Killroy

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#15 Příspěvek od Hill »

Topik píše:tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali?? :twisted:
Výrobci vůbec nepočítali se svářením po montáži kabelů. Ve výrobě se napřed sváří a pak drátuje.
A pak se má jen jezdit, nikoli svářet.
Proto si musíš dávat bacha na to, aby se cizí napětí nikam do rozvodů nedostalo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“