Schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle
Moderátor: Moderátoři
Schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle
Zdravím, nemáte někdo schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle? Jednalo by se o uzavřený akumulátor 12 V 1,2 Ah viz obrázek, který bude ve vozidle. Docela by se mi to dost šiklo. Bude to asi pár diod, ale moc tomu nehovím.
- Přílohy
-
- get_file.pdf
- (45.56 KiB) Staženo 143 x
-
- 390.jpg
- (39.18 KiB) Staženo 48 x
Má pravdu ...masar píše:Stejný efekt má zapojení i podle workharda a při tom ušetří třetí diodu.
A ako tu už bolo párkrát poznamenané, púzdrené aku majú mať nabíjacie napätie 13,5 až 13,8 V. Úbytok na dióde môže byť ku prospechu, ale i na závadu. (Nastavenie regulátora alternátora, dĺžka odstavenia vozidla a pod.)
Možno by bolo vhodné použiť D1 Schottky, aby sa prednostne vybíjal hlavný AKU. (Aj to je iluzórne. Záleží od odberu alarmu a úbytku na odpore).