Schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
von_georg
Příspěvky: 8
Registrován: 31 led 2008, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle

#1 Příspěvek od von_georg »

Zdravím, nemáte někdo schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle? Jednalo by se o uzavřený akumulátor 12 V 1,2 Ah viz obrázek, který bude ve vozidle. Docela by se mi to dost šiklo. Bude to asi pár diod, ale moc tomu nehovím.
Přílohy
get_file.pdf
(45.56 KiB) Staženo 143 x
390.jpg
(39.18 KiB) Staženo 48 x

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jezevec »

Nechápu, co vlastně chceš, na co to má být??

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#3 Příspěvek od masar »

Něco takového? :wink:
Přílohy
zaloha.png
(2.63 KiB) Staženo 57 x

Uživatelský avatar
von_georg
Příspěvky: 8
Registrován: 31 led 2008, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od von_georg »

Mám pocit, že to asi bude přesně ono, někde jsem četl že tam někdo použil Schottky...
Jinak je vidět, že někdo chápe a druhý ...

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

R1 bych dal paralelně k D2.(Kdyby se někomu chtělo zkratovat svorky od hlavního AKU.)
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#6 Příspěvek od masar »

Domnívám se, že v tomto případě je vhodné zapojit R1 tak jak je, protože zde jde o každou desetinu voltu hlavní baterie. Tento problém je ve verzi s regulátorem nabíjení řešen pravděpodobně použitím nějakého step-up měniče. :wink:

AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od AmarokCZ »

To zapojení moc neposlouží, protože když se vybije hlavní aku, tak se během poměrně krátké doby vybije i záložní. Doporučuji ještě jednu diodu.
Přílohy
1.gif
(3.63 KiB) Staženo 67 x

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

Stejný efekt má zapojení i podle workharda a při tom ušetří třetí diodu. :wink:

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#9 Příspěvek od DolfiG »

masar píše:Stejný efekt má zapojení i podle workharda a při tom ušetří třetí diodu. :wink:
Má pravdu ...

A ako tu už bolo párkrát poznamenané, púzdrené aku majú mať nabíjacie napätie 13,5 až 13,8 V. Úbytok na dióde môže byť ku prospechu, ale i na závadu. (Nastavenie regulátora alternátora, dĺžka odstavenia vozidla a pod.)

Možno by bolo vhodné použiť D1 Schottky, aby sa prednostne vybíjal hlavný AKU. (Aj to je iluzórne. Záleží od odberu alarmu a úbytku na odpore).

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“