Stránka 1 z 1

Schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle

Napsal: 04 srp 2008, 00:02
od von_georg
Zdravím, nemáte někdo schéma na regulaci záložního zdroje ve vozidle? Jednalo by se o uzavřený akumulátor 12 V 1,2 Ah viz obrázek, který bude ve vozidle. Docela by se mi to dost šiklo. Bude to asi pár diod, ale moc tomu nehovím.

Napsal: 04 srp 2008, 11:28
od jezevec
Nechápu, co vlastně chceš, na co to má být??

Napsal: 04 srp 2008, 12:10
od masar
Něco takového? :wink:

Napsal: 04 srp 2008, 19:10
od von_georg
Mám pocit, že to asi bude přesně ono, někde jsem četl že tam někdo použil Schottky...
Jinak je vidět, že někdo chápe a druhý ...

Napsal: 04 srp 2008, 20:08
od workhard
R1 bych dal paralelně k D2.(Kdyby se někomu chtělo zkratovat svorky od hlavního AKU.)

Napsal: 05 srp 2008, 06:11
od masar
Domnívám se, že v tomto případě je vhodné zapojit R1 tak jak je, protože zde jde o každou desetinu voltu hlavní baterie. Tento problém je ve verzi s regulátorem nabíjení řešen pravděpodobně použitím nějakého step-up měniče. :wink:

Napsal: 05 srp 2008, 17:53
od AmarokCZ
To zapojení moc neposlouží, protože když se vybije hlavní aku, tak se během poměrně krátké doby vybije i záložní. Doporučuji ještě jednu diodu.

Napsal: 05 srp 2008, 21:08
od masar
Stejný efekt má zapojení i podle workharda a při tom ušetří třetí diodu. :wink:

Napsal: 11 srp 2008, 23:08
od DolfiG
masar píše:Stejný efekt má zapojení i podle workharda a při tom ušetří třetí diodu. :wink:
Má pravdu ...

A ako tu už bolo párkrát poznamenané, púzdrené aku majú mať nabíjacie napätie 13,5 až 13,8 V. Úbytok na dióde môže byť ku prospechu, ale i na závadu. (Nastavenie regulátora alternátora, dĺžka odstavenia vozidla a pod.)

Možno by bolo vhodné použiť D1 Schottky, aby sa prednostne vybíjal hlavný AKU. (Aj to je iluzórne. Záleží od odberu alarmu a úbytku na odpore).