Stránka 1 z 2

Náhrada alternátoru silnějším

Napsal: 21 srp 2008, 11:48
od Clusoe
Ahojte,
je možné nahradit alternátor 55A typem na 100A? Co by to dělalo v provozu? Protože momentálně mám možnost koupit jenom ten silnější (vyšel by mně levněji než diodový blok v starém).
Děkuji.

Napsal: 21 srp 2008, 12:16
od souba
V zásadě se prakticky nic neděje a náhrada je možná bez problémů.
Správně nastavit dobíjení ! ! ! !
Silnější alternátor se lépe vyrovná s dobíjením baterie.
Zajímalo by mě co je to za alternátor 100A ?
V jakém autě ho chceš použít ?

Napsal: 21 srp 2008, 12:40
od Clusoe
Jedná se o Opel Corsa B 1,2. Původní alternátor je Bosch 55A a v inzerátech jsem viděl např. pro Corsu 1.4 - 100A (bez dalšího bližšího popisu).
Jak se to dobíjení nastavuje?

Napsal: 21 srp 2008, 12:53
od EKKAR
Neřeš - je to nastavení napětí, do kterého regec budí alternátor na plný budicí proud - jak napětí na akumulátoru stoupne, regec sníží budicí proud a zatížení soustavy už se postará o pokles napětí. Pokud máš alternátor s vestavěným regulátorem, nic nenastavuješ, je to nastavené od výrobce na hodnotu přibližně 14V - 14,4V.
Rozdíl poznáš jedině tak, že na 100A alťas můžeš připojit silnější halogeny (a víc kusů) nebo "parní tuctuc" audio - a ve výsledku to poznáš i na spotřebě, pokud budeš víc jezdit se zapnutou takovou zátěží. Při normálním provozu se zátěží (světla, HiFi, klima...) jako jsi používal i s tím 55A alťasem žádný rozdíl nepoznáš. Jedině snad v zimě se baterie (eventuálně) vyšťavená studeným a zdlouhavým startováním rychleji dobije. Na to pozor i při koupi baterie - pokud selže regulátor alťasu a napětí vyletí nekontrolovatelně nahoru, ten 100A daleko rychleji upeče baterku, než by se to povedlo tomu starému 55A.
Jednoduše počítáno (kvůli zjednodušení zanedbávám ztráty) - 12V alťas při maximálním proudu 55A dodává 660W elektrického výkonu - ten výkon bere přes řemen z klikovky. Pokud budeš naplno zatěžovat ten 100Ampérový, bude odevzdávat 1200W - a odkudpak si tu energii asi vezme...?

Napsal: 21 srp 2008, 13:27
od Cust
stále píšeš v hádankách
odkud?

Napsal: 21 srp 2008, 13:38
od EKKAR
Zkus si koupit silnější brejle - a podívat se o řádek výš nad otázku. A měl bys změnit chlebodárce nebo aspoň víc chodit na Sluníčko - to podzemí Ti nějak nesvědčí... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 21 srp 2008, 15:45
od Cust
jasan, pokus o vtip :-)

Napsal: 21 srp 2008, 20:40
od galjo
Cust píše:jasan, pokus o vtip :-)
nieee.. tvrdá realita.. vyšší výkon alternátoru je aj vyššia spotreba.

Napsal: 21 srp 2008, 20:40
od galjo
Cust píše:jasan, pokus o vtip :-)
nieee.. tvrdá realita.. vyšší výkon alternátoru je aj vyššia spotreba.

Napsal: 21 srp 2008, 20:49
od EKKAR
Dokud ten vyšší výkon nebude využívat, spotřeba se mu nezdvihne -nezatížený nebo jen částečně zatížený točivý stroj (100A alťas zatížený jen jako 55A) odebírá jen pouze potřebný příkon. Ale mám podezření, že možnost vyššího odběru bude inspirující...

Napsal: 22 srp 2008, 08:03
od Clusoe
Děkuji za odpovědi.
Ještě jeden dotaz: Nevíte, zda je někde přístupný katalog alternátorů Bosch co se týká mechanických rozměrů alternátorů?

Napsal: 22 srp 2008, 10:26
od Crifodo
Jestli dobře počítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, při uvažované účinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat při využití aspoň části odpadního tepla třeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520

Napsal: 22 srp 2008, 12:01
od Marie Fùrie
Crifodo píše:Jestli dobøe poèítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, pøi uvažované úèinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat pøi využití aspoò èásti odpadního tepla tøeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520
Tady si nìkdo koleduje, že ho OPEC opeèe na rožni :wink:

Napsal: 22 srp 2008, 12:06
od ZdenekHQ
Při teplotě výfukových plynů by se dobře uplatnil Stirlingův motor - však už ho taky někde využívají. Mohl by točit přímo alternátorem.

Napsal: 22 srp 2008, 12:11
od Crifodo
Marie Fůrie píše: Tady si někdo koleduje, že ho OPEC opeče na rožni :wink:
Nemyslím, že OPEC bude opékat Fraunhoferův Institut.
Jestli v budoucnu poklesne výroba alternátorů a ti samí výrobci se přeorientujou na Peltiery a chladiče, na věci to taky nic nemění.
Ve skutečnosti se na Oil Peak reaguje dosti iracionálně používáním a výrobou čím dál vyšších litráží. Ten Oplík je spíš výjimka. Čekal bych, že maminám se bude na nákupy dobře jezdit se Smartem, místo toho potkávám čím dál víc hospodyněk v tancích s 80cm koly a třemi litry kubatury, sedí tam jak pionýr v tatrovce. V případě mladých chlapců nebo naopak chřadnoucích starců by se tomu dalo rozumět, že silný obrněný vůz je nástavec na péro, o co jde ale 25letým pipinám při pojíždění úzkými uličkami v offroadech při cestách do fitka nebo nehtového studia, to nevím :roll: