Stránka 1 z 2

soustruh motor 7,5kW

Napsal: 16 říj 2008, 12:42
od Milan121
Sousedovi vypadává hlavní jistič B25 když zapne vřeteno,nebo když reverzuje.
Neřešil jste to někdo buď softstartem či trvalým omezením v jednotlivých fázích?On to nikdy na plný výkon používat nebude,takže odporníky nebo tlumivky by tam mohly být trvale zapojené.

Napsal: 16 říj 2008, 13:47
od rudoex
Pouzit istic 25A. charakteristika D

Napsal: 16 říj 2008, 13:52
od kevin_mitnick
Pokud je ten hlavni jistic B25 co vypadava pred elektromerem, tak zmenu charakteristiky na D vam energetika nepovoli a budete si muset priplatit za navyseni na 32A...

Napsal: 16 říj 2008, 13:53
od cabernet
Pokial vypadava istic pri nabehu stroja, mozno by pomohol motorovy spustac.

Napsal: 16 říj 2008, 13:55
od vombat
Nejsem si jistý, ale hlavní jistič s D, asi u ČEZ neprojde. Nevím, co je to za typ soustruhu, možná by stačilo motor přepojit do hvězdy , je-li zapojen do trojúhelníku.

Napsal: 16 říj 2008, 14:02
od honza_jan
Vhodnější by bylo vyměnit motor soustruhu za slabší o výkonu 3 - 4 kW. Původní motor má jmenovítý proud asi 15 A a při startu si veme asi 3 - 5 x víc. Při reversaci to je asi 8 - 10 x víc. Záleží na otáčkách a setrvačných hmotách, při kterých se zapíná zpětný chod. Pro 3 kW motor by pro "změkčení" rozběhu stačily do dvou fází zapojit tlumivky ze 400 W rtuťových výbojek. Výměna hlavního jističe by asi neprošla u pracovníků RZ.

Napsal: 16 říj 2008, 14:10
od Milan121
Je odzkoušená B32 že tak tak vydrží spouštění a reverzování na 7,5 kW.Tak bych si i myslel že jak píše honza by stačilo "sežrat" ty proudové špice na úkor prodloužení rozběhu.
V nejhorším tam vrazí ten softstart.

Napsal: 16 říj 2008, 21:05
od ado1122
B25 vymeníš za C25 a máš pokoj,i ked hlav.ističe majú byť typu B ale už sa montujú aj C-čka.

Napsal: 16 říj 2008, 21:36
od janousek
Zkus mu přidat.

Napsal: 17 říj 2008, 06:49
od hop
Jak nebo čím přidat?

Napsal: 17 říj 2008, 19:26
od Jancis1

Napsal: 17 říj 2008, 19:29
od kbulda
Jancis1 píše:Daj tam softštart a máš to. http://www.atpjournal.sk/casopisy/atp_0 ... -02-42.pdf
napiš mu ještě cenu, aby neupad na (_._)

Napsal: 17 říj 2008, 19:50
od janousek
Každý jistič má nastavovací šroubeček.

Napsal: 17 říj 2008, 20:20
od Jancis1
Ten motorový spúšťač má nastavenie prúdu pri akom bude vypínať(nastavuje sa podľa prúdu motora), aby sa nepreťažil motor, to nie je nastavenie rozbehového prúdu. Na to slúžia softštartéry a veru sú dosť drahé :oops: . Taký by stál asi okolo 4 5 tisíc.

Napsal: 18 říj 2008, 18:59
od kysmen
na většině soustruhů je cedulka "vřeteno reverzovat jen v klidu!"
takže ten reverzační proud bych neřešil ale radši byh poučil obsluhu.
Frekvenční měmič by to vyřešil asi nejlíp. Já vím že dalších pět příspěvku bude o tom kolik to stojí korun, ale přináší opravdu hodně výhod při provozu .
Vzhledem k tomu že se měniče už nějaký pátek vyrábí, určitě by šel sehnat i nějaký starší. Zkusil bych nějakéé inzeráty
http://www.google.cz/search?hl=cs&clien ... ce&spell=1