Stránka 1 z 2

FELICIE 1.3 MPi Neukazuje teplotu chladící kapaliny

Napsal: 13 lis 2008, 23:29
od otakarv
Zdravím všechny.Ukazatel teploty nefunguje,ručička se ani nepohne.Po výměně čidla stejná situace.Kdysi občas začlo ukazovat,nyní se nepohne.Tento problém měl kdysi syn,stačilo vyměnit čidlo a bylo po problému.Já mám asi něco jiného.Může mi prosím někdo poradit,kde hledat příčinu?Předem všem moc děkuji.

Napsal: 13 lis 2008, 23:51
od Oldradio
Měl jsem podobný problém s otáčkoměrem, nakonec to byly studeňáky na plošňáku sdružené palubní desky, doporučuji vyndat, rozebrat, vyčistit a propájet, hlavně kolem konektorů a IO.

Napsal: 14 lis 2008, 07:27
od vladom
Já jsem měl "zaseknutou ručičku" kabel od čidla jsem ukostřil, teplota vyletěla nahoru a potom to ukazovalo dobře. Asi po roce mám tento problém znova, ale ještě jsem se na to nedíval.
Černý kabel je od teploměru, hnědý je kostra. Termistor má asi 2 kiloohmy a s teplotou odpor klesá.

Napsal: 16 lis 2008, 22:22
od otakarv
Tak jsem se včera pustil do toho.Začal jsem tím jednoduchším způsobem,jak mi poradil"vladom".Ručička se vychýlila,tak jsem to jel vyzkoušet.Po zahřáti motoru,ručička se ani nepohla.Tak jsem přistoupil k složitější alternativě,demontáž palubovky.V poslední fázi nešla povytáhnout,abych mohl odpojit konektory a bovden.Po chvíli trápení se,mě napadla"spásna"myšlenka,odpojit bovden z převodovky a mělo by to jít vytáhnout.Podařilo se mi vymontovat bovden,jenže tam byla na propojení malá tyčinka.Kolem bylo plno špíny,tak já aby nenapadala do převodovky,jsem ji opatrně utřel,jenže při tom mi ta potvora tyčinka spadla do převodovky(pod autem jsem nic nenašel).Mám nyní hlavu v smutku a nadávám sám sobě,že jsem se na to radši nevykašlal.Zítra se mi na to má přijít podívat známy,tak uvidím.Na plošák jsem se nedíval,neboť mám po náladě komplet.

Napsal: 18 lis 2008, 12:35
od no_-_name
jéjé, to je smůla, to je smůla... příště ten náhon tachometru odpoj u tachometru, jen to vycvakneš. Asi se nevyhneš demontáži převodovky, zvlášť pokud je ta "tyčinka" kovová... Já si to už nepamatuju, jen to silonový ozubený kolo na konci. A jinak teploměr - dost často to bejvá jen kostrou toho měřáku, oxiduje to jak je to nasunutý v dps přistrojovky na takových hrotech a zajištěný matičkou.. tak to očisti a mohlo by to vyjít. Ale to s tou převodovkou mě mrzí, velký starosti kvůli prkotině.

Napsal: 18 lis 2008, 19:22
od otakarv
Tak včera večer jsem hovořil s kamarádem(automechanikem),co mám dál podniknout.Odporučil mi nejprve,abych si zašel do mototechny zjistit,zda je ta tyčinka kovová,neboť ani on sám neví,neb nemůže si samozřejmně vše pamatovat a už dávno felicii žádnou nedělal.Řekl mi,že kdyby byla z umělé hmoty,tak by se to mohlo nechat případně tak.Kdyby se náhodou dostala mezi ozubení,tak ji to rozšmelcuje.Dnes jsem teda navštívil mototechnu.Když mi prodavač ukázal,jak to celé vypadá,tak jsem zůstal překvapený.Není to samostatná tyčinka(ono jak jsem to rozebíral,tak bylo šero a dost zle to bylo vidět),je to celek z umělé hmoty,dole je ozubené kolečko a od něj nahoru jde dutá tyčinka v průměru asi 6mm.Ta tyčinka musela být nadlomená.Takže ozub.kolečko mi tam ještě zůstalo.Byl jsem se také zeptat ve škodaservisu,co tam mi řeknou.Mechanik mi řekl,že už také dávno felicii žádnou neměl a podle něj pro jistotu by se ta převodovka měla demontovat.Tak nyní "Babo raď ".Já jsem chtěl to odpojit u přístrojovky,jenže jsem se tam nějak nemohl dostat rukou,tak mě napadnul tento způsob :evil: .Poučení pro příště.Nadarmo se neříká"Nejlíp se naučíš na vlastních chybách.

Napsal: 18 lis 2008, 19:53
od no_-_name
Na feliciaklub.cz se tohle nedávno řešilo. Spadlo mu to kolečko do převodovky...

http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =24&t=6726

Je to rozporuplný, asi to ale pro převodovku nebude zrovna dvakrát zdravý...

Napsal: 19 lis 2008, 00:18
od otakarv
no_-_name píše:Na feliciaklub.cz se tohle nedávno řešilo. Spadlo mu to kolečko do převodovky...

http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =24&t=6726

Je to rozporuplný, asi to ale pro převodovku nebude zrovna dvakrát zdravý...
Díky za tip.Přečet jsem si to všechno a mám o čem uvažovat.Každopádně nechci delat unáhlené závěry.

Napsal: 20 lis 2008, 21:13
od misumi
je li to kovová trubička,tak to chytí magnet,co je na výpustném šroubu.Víš kolik práce dá vyndat převodovku?Tu bych vyndaval až teorie o magnetu selže,protože ho třeba felda už nemá a převodovka se zadře(čemuž NEVERIM) a na vrakovišti koupím novou za pár korun.

Napsal: 20 lis 2008, 21:51
od otakarv
Jak se mi to stalo,tak jsem se domníval,že je kovová.Na druhý den jsem našel magnet s dírkou,který jsem připevnil na drát a začal "Lovit".Nemoh jsem nic vytáhnout,neboť jak jsem psal výše,tak tyčinka i s kolečkem tvoří celek,je to z plastu,takže,takže s magnetem nic nepořídím.Jak jsem se to začal pokoušet lovit,začalo pršet se sněhem,tak jsem to zbalil a šel do tepla.Asi nějaká vyšší moc mě tímto upozornila,že je to zbytečné.Konečně v úterý jsem se dozvěděl,že je to celé z plastu.

Napsal: 21 lis 2008, 23:38
od no_-_name
To jsem mohl napsat rovnou, že je to z plastu. Nějaký silon nebo tak. Ale myslím, že převodovce to neprospěje, když se to bude šmelcovat mezi koly. A i ta kola to zkousnou, ale synchrony už tak nadšený nebudou a když se dostane někam ke guferu diferenciálu, tak můžeš počítat s únikem oleje. Třeba. Nebo znemožnění řazení, když se to vzpříčí o kulisu. Možností jsou spousty, vyndat převodovku je otázkou pár hodin, jen je to škoda, že je to taková drbárna kvůli kravině. Částečně ji demontuješ i doma ve sklepě, ale úplně ne, pokud nemáš alespoň nějaký základní vybavení. A když už budeš u toho, můžeš aspoň vyměnit ty gufera :) Kdybys chtěl číst něco víc o demontáži převodovky z auta (a není nutný vyjímat celý agregát) tak mi napiš PM a já ti někam hodím nějaké dílenské příručky. Felda je cca poslední auto od škodovky, do kterýho se pustím bez obav bez servisu :)

Napsal: 26 pro 2008, 13:31
od vladom
Tak jsem se dal do opravy mého teploměru a jsem z toho jelen. Teplota mi už skoro rok ukazovala jen 70 stupňů, ale diagnostika vag-com 80 stupňů. Protože jsem před rokem taky měnil termostat, jezdil jsem v klidu. Změřil jsem čidlo, při teplém motoru mělo 3 kiloohmy. Teď se ochladilo, takže se mi podařilo to změřit při studeném motoru - a ouha termistor měl 29 kiloohmů. Takže jsem koupil za 600 slovenských korun nové čidlo, teplota krásně ukazovala a po dvou dnech zase nic. Vzhledem k ceně čidla jsem dost smutný, nezdá se mi že by byl zlý budík (ikdyž je to možné) neměl někdo z vás podobný problém? Když připojím místo čidla trimr, teploměr funguje - 80 stupňů je přibližně 150 ohmů, měl jsem jenom smůlu na zlý snímač? Obávám se komplikací při reklamaci případného poškození dalšího snímače. Nestalo se někomu něco podobného?

Napsal: 26 pro 2008, 15:55
od otakarv
Já jsem zatím taktéž na mrtvém bodě.Bydlím na kopci,takže v zimě s autem nejezdím.Skončil jsem u demontáže palubovky,což alespoň pro mně nebyla jednoduchá záležitost.Při tom,jak jsem už psal výše,mi spadla ulomená tyčinka od náhonu na tachometr do převodovky.Jelikož bydlím na kopci a napadal sníh,tak v zimě s autem nejezdím.Palubovku jsem vymontova z auta,ale zatím ještě nerozebral,neboť byla jiná práce a také jsem sám na sebe naštvaný,že jsem si nedal větší pozor.Dnes má přijet dcera se zeťem,který mi zkopíroval příručku,co mi poslal"no_-_name",zač mu tímto děkuji(ještě jsem ji neviděl).Já jsem také kupoval čidlo.Jak jsem byl v Šali u dcery,tak tam za něj chtěli 650Sk,což se mi zdálo hodně.V jednom servise chtěli 450Sk,také jsem nebral.Nakonec jsem koupil za 190Sk.Originál,co tam byl je německý,čísla pasují jakož i odpory obou termistorů s menšíma odchýlkama.Výměna čidla nepomohla,tak jsem odzkoušel metodu přiložení drátu na kostru,jak jsi mi"vladom"poradil.Ručička se vychýlila,ale teplota po zahřáti vody zase nic.Tak jsem zkončil,jak jsem psal.Musím na to dostat náladu,jinak se toho nechytám,také jsem zvědav na tu dílenskou příručku,co mi řekne. http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... aa4585f656 http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 6c6ebcd23a http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ed0531cff2 To kolečko mám hnědé,ložisko je zas od bílého kolečka.

Napsal: 26 pro 2008, 18:09
od jopo166
aj ja mam obdobny problem rucicka sa vobec nedvyha teplota nevystupi raz este v zaruke bol meneny teplomer potom asi o polroka bol menene cidlo nakolko auto nechcelo startovat pokial bolo zohriate teraz mi zase ta rucicka blbne kamarat ktori roby v servise mi povedal ze to s tov teplotov je problem v skoro kazdej felicii okrem toho ze dost casto odchadzaju spinace skrinky hlavne u novsich typov

Napsal: 28 pro 2008, 19:17
od pepik9
A co ukostreni toho cidla?