jawa 21 alternator
Moderátor: Moderátoři
jawa 21 alternator
vedely by ste my potradit ako pri jawe 21 mam spravne nastavit alternator na zapalovanie. lebo hadze my to iskru v inich intervaloch nez je piest hore.
Jestli se nemýlím, tak při pohledu na "kladívko" by mělo při odskočení být odtlačované vačkou směrem nahoru a jeho čep by měl být vpravo - jestli máš stator otočený jinak, musíš ho dát tak, aby byl jak píšu. Drží ho ke "karteru" celkem 3 šrouby, to asi víš. Jinak předstih zážehu by měl jít regulovat v rozmezí 5mm před- a asi 1mm po horní úvrati - předpisová hodnota je 1,4mm před HÚ. Pokud budeš jezdit na benzín s oktanovým číslem 95, můžeš tuto hodnotu zvýšit až na 2mm. Předstih 1,4mm je na bývalý benzín NORMAL - ale ne ten dnešní evropský s o.č. 91, ale na dřívější, vyráběný a prodávaný ještě v 70. letech minulého století - a ten měl o.č. zhruba 70-75... A ještě něco - setkal jsem se s podobným jevem který popisuješ, když jsem do své "jednadvacítky" namontoval jiný magnet, určený pro "Mustanga" - také jsem nebyl schopný motor nastartovat. Nakonec jsem s pomocí papíru a železných pilin zjistil, že magnet do "třiadvacítky = Mustanga" má jinak rozmístěné dílčí magnety (= póly), než magnet do "jedenadvacítky". Maximální proud cívkou mi tedy tekl jindy, než kdy ho potřebovala indukční cívka/svíčka. Tvarově i rozměrově přitom byly naprosto identické.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Přitom tem můj rotor do "Mustoše" byl fungl nový, přímo z Mototechny, žádný nastřižený klínek, hnutá klika nebo něco podobného... Nakonec jsem ho prodal - a kupodivu si nový majitel nestěžoval...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jako i v jiných případech hovoří servisní dokumentace o většinovém stavu věcí . Pokud dojde k výše popsanému problému , zkusil bych , jak mi již dávno radil kamarád , zvětšovat odtrh a přitom nastavovat správný předstih . Tím se totiž "mění" poloha magneta vůči cívce-ještě lépe okamžik rozepnutí obvodu zapalovací cívky vzhledem k poloze magneta vůči cívkám . U dávnějších strojů JAWA se s tím počítalo a poloha byla seřiditelná .