jawa 21 alternator

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Bloodman

jawa 21 alternator

#1 Příspěvek od Bloodman »

vedely by ste my potradit ako pri jawe 21 mam spravne nastavit alternator na zapalovanie. lebo hadze my to iskru v inich intervaloch nez je piest hore.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Jestli se nemýlím, tak při pohledu na "kladívko" by mělo při odskočení být odtlačované vačkou směrem nahoru a jeho čep by měl být vpravo - jestli máš stator otočený jinak, musíš ho dát tak, aby byl jak píšu. Drží ho ke "karteru" celkem 3 šrouby, to asi víš. Jinak předstih zážehu by měl jít regulovat v rozmezí 5mm před- a asi 1mm po horní úvrati - předpisová hodnota je 1,4mm před HÚ. Pokud budeš jezdit na benzín s oktanovým číslem 95, můžeš tuto hodnotu zvýšit až na 2mm. Předstih 1,4mm je na bývalý benzín NORMAL - ale ne ten dnešní evropský s o.č. 91, ale na dřívější, vyráběný a prodávaný ještě v 70. letech minulého století - a ten měl o.č. zhruba 70-75... A ještě něco - setkal jsem se s podobným jevem který popisuješ, když jsem do své "jednadvacítky" namontoval jiný magnet, určený pro "Mustanga" - také jsem nebyl schopný motor nastartovat. Nakonec jsem s pomocí papíru a železných pilin zjistil, že magnet do "třiadvacítky = Mustanga" má jinak rozmístěné dílčí magnety (= póly), než magnet do "jedenadvacítky". Maximální proud cívkou mi tedy tekl jindy, než kdy ho potřebovala indukční cívka/svíčka. Tvarově i rozměrově přitom byly naprosto identické.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#3 Příspěvek od Davidsev »

Povolíš si koš na kterým sou cívky a natočíš ho tak, aby těsně před horní úvratí (už si nepamatuju kolik, fíka sem prodal) rozpínalo kladívko. Odtrh kladívka nastav na 0,4mm.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#4 Příspěvek od kbulda »

Taky se mi stalo, že byl ustřižený klínek na klikové hřídeli a rotor se trochu pootočil . Pak to fungovalo tak jako popisuje EKKAR s rotorem z Mustanga.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Přitom tem můj rotor do "Mustoše" byl fungl nový, přímo z Mototechny, žádný nastřižený klínek, hnutá klika nebo něco podobného... Nakonec jsem ho prodal - a kupodivu si nový majitel nestěžoval...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Jindra2 »

jindra
Přílohy
s33.jpg
(61.91 KiB) Staženo 100 x
s32.jpg
(63.41 KiB) Staženo 123 x
s31.jpg
(82.51 KiB) Staženo 117 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Fíha - dokonce origo manuál ze ZVL Kollárovo... Dobrý, Jindro2, já ho ani neměl...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#8 Příspěvek od kbulda »


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Jako i v jiných případech hovoří servisní dokumentace o většinovém stavu věcí . Pokud dojde k výše popsanému problému , zkusil bych , jak mi již dávno radil kamarád , zvětšovat odtrh a přitom nastavovat správný předstih . Tím se totiž "mění" poloha magneta vůči cívce-ještě lépe okamžik rozepnutí obvodu zapalovací cívky vzhledem k poloze magneta vůči cívkám . U dávnějších strojů JAWA se s tím počítalo a poloha byla seřiditelná .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“