Stránka 1 z 2

železnièní autoblok

Napsal: 07 pro 2008, 12:59
od železnièáø
Zdravim.. Potøeboval bych postavit tento modul je to železnièní autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema :( Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vìdet tak budu moc rád. :wink:

Napsal: 07 pro 2008, 13:51
od Jirka
Asi ti nezbyde, než ho koupit. I pokud seženeš schéma, tak ještě budeš potřebovat program pro mikroprocesor.

Napsal: 07 pro 2008, 15:27
od Zmije
Nebo si ho taky může zkusit, navrhnout, snad to nebude tak složity zapojení, na obr je pár odporů a procesor, program snad taky nebude složitej jak naváděcí systém v raketoplánu, jde jen o to si rozmyslet, jestli to potřebuje co nejdřív, nebo jestli má dost času nad tim laborovat.

Napsal: 08 pro 2008, 10:21
od jasin
Na dráze to chodí na pár relátek a oni potřebují mikroprocesor :roll:

Napsal: 08 pro 2008, 10:49
od Atlan
Tych par relatok zaberie troska viac miesta :D

Napsal: 08 pro 2008, 11:09
od Ragnol
Atlan píše:Tych par relatok zaberie troska viac miesta :D
A většinou stojej ještě víc jak ten procesor :) Ta atina stojí 15 korun ...

Napsal: 08 pro 2008, 20:56
od Zmije
Ono to na dráze už delší dobu řídí taky počítače a to složitější než jedna atina, ale dálková komunikace mezi návěstidly se prý kvůli bezpečnosti stále vysílá pomocí relátek, teda aspoň na vedlejších tratích. Ovšem pokud to bude řídit nějaké modelové kolejiště, není důvod tam cpát relátka, jen když porovnáte náročnost výměny programu u releového řízení s výměnou prog v procesoru.

Napsal: 10 pro 2008, 15:56
od Atlan
No keby som to riesil na kolajiste dal by som na vstupy optocleny(rele) medzi to procesor....a na vystup rele (pripadne opto triak) Ale aj tak by tomu chybalo to ckavkanie pri prejazde :D

Napsal: 15 pro 2008, 13:55
od Wettermann
železničář píše:Zdravim.. Potřeboval bych postavit tento modul je to železniční autoblok http://www.zajic.cz/zeleznice/zeleznice.htm bohužel jsem nenasel žadné schema :( Tak jestli budete nekdo o nejakym schematu vědet tak budu moc rád. :wink:
skus toto zapojení:
http://www.volny.cz/mtbbus/basic/pwm-reg1.htm

Napsal: 15 pro 2008, 14:30
od Lukas-Peca
A co to má společného s autoblokem?
Jinak existuje elektromagnetický autoblok od Pika, je to kus koleje s úsekovým děličem, nájezdovým kontaktem a dvojznakovým návěstidlem. Jak to funguje nevím, ale bude to dneska už docela archaismus.

Napsal: 15 pro 2008, 17:26
od Zirafka
Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc :-) Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle :D

Jednosměrný autoblok vzor SSSR měl na jednom stanovišti asi pět relátek :-) (ačkoli jedno polarizované)

Program pro Tinnku by měl být jednoduchý, jen těch procesorů bude více a musejí mezi sebou komunikovat.

Pro inspiraci, releový autoblok používá tento kód pro přenos mezi stanovišti:

Bez napětí - na následujícím návěstidle je červená
Napětí jedné polarity - na následujícím návěstidle je žlutá
Napětí druhé polarity - na následujícím návěstidle je zelená

Napsal: 15 pro 2008, 18:43
od EKKAR
Variola píše:Klasický releový autoblok je značně spolehlivá věc :-) Dneska se však nahrazují novým systémem. Ten je prošpikovaný počítači, diagnostikou a já nevím čím ještě. Výsledek je stále stejný a totiž, že se rozsvěcí tři světla na návěstidle :D
A někdy zmizí vlak jako po zásahu Davida Copperfielda a pak umírají "fíři" jako v Moravanech...

A ten signál o barvách by se měl přenášet na PŘEDCHOZÍ návěstidlo = ZA VLAK, ne na následující. Nebo to myslíš, Variolo, jako signály přicházející z dalšího úseku, následujícího po směru jízdy vlaku?

Napsal: 15 pro 2008, 19:46
od Zirafka
V Moravanech za to nemohl autoblok, ale staniční zabezpečovací zařízení. To je zatracený rozdíl. A ačkoli nemám systém vůbec ESA11 ráda, tak tohle nebyla jeho chyba. Tady došlo ke špatné funkci kolejového ovodu a proto vlak zmizel. Pokud bude KO špatně fungovat kdekoli jinde, tak to také bude špatně fungovat dále.

Signál se přenáší před další vlak, čili za ten, co právě jede kolem jednoho oddílového návěstidla.

Napsal: 15 pro 2008, 20:19
od EKKAR
Autoblok nebo ESA, obojí vyhodnocuje přítomnost vlaku (= obsazenost koleje ve stanici nebo projetí kolem návěstidla) proudem tekoucím nápravou zkratovaným úsekem kolejí - a jestli je obojí podobně spolehlivé, budu dál radši jezdit autem - i když jsem z nádražácké rodiny, bydlím na dostřel od největšího nádraží v republice a vlak mi houká málem pod okny... Českým drahám už prostě nevěřím. Dokud se jezdilo "na žezlo", žádné "kupky" nebyly...

Napsal: 15 pro 2008, 20:26
od Zirafka
Keci v kleci :!:

Kolik lidí zemře denně na silnicích? A kolik ročně na železnici? Nehodové události jsou tragédie, ale srovnáváš nesrovatelné.

Kolejové obvody JSOU spolehlivé. Jenže všude se o ně starají lidi a pokud se starají blbě, je to pak minimálně nepříjemné.

A garantuju ti, že i když se jezdí na "žezlo" tak se hromada povede také. Všechno je to jen a pouze o lidech. O ničem jiném. Konec konců ani ta svítící červená nedokáže vlak zastavit. To musí udělat až strojvedoucí.