regulátor nabíjení
Moderátor: Moderátoři
regulátor nabíjení
zdravím. v motorce cagiva 125 se mi pokazil regulátor nabíjení. chtìl bych si vyrobit svùj vlastní (v rámci roèníkové práce). Je tam alternátor s permanentním magnetem a leze z nìj 16až 25 V støídavých voltikù podle otáèek. Regulátor by mìl toto napìtí usmìrnit a stabilizovat na nìjakých 14V (gelová baterka) výkon by to mìlo mít min. 8A. Nemáte nìkdo nìjaké schéma?
Asi úplně nejjednodžší zapojení
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
pak se dají udělat mnohem lepší regulátory....
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
pak se dají udělat mnohem lepší regulátory....
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
no nevím ta výk.zen jakoregulátor ?!
Píšeš že alternátor s permanentním rotorem ?
To znamená usměrňovač tří fází ! Nebo je tam jen jedna cívka ?!
a těch 16 - 25V střídavých je poněkud málo na altík s permanentním rotorem !
Typoval bych že při 700ot to bude mít tak 24V při 3000ot tak 100V .
Pernamentní buzení je špica !! Výrobci to řeší regulací přímo usměřňovače !
obecně doporučuji usměrnit , připojit zátěž 100j a promněřit s otáčkami
PS: omluvte pravopis
Píšeš že alternátor s permanentním rotorem ?
To znamená usměrňovač tří fází ! Nebo je tam jen jedna cívka ?!
a těch 16 - 25V střídavých je poněkud málo na altík s permanentním rotorem !
Typoval bych že při 700ot to bude mít tak 24V při 3000ot tak 100V .
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Pernamentní buzení je špica !! Výrobci to řeší regulací přímo usměřňovače !
obecně doporučuji usměrnit , připojit zátěž 100j a promněřit s otáčkami
PS: omluvte pravopis
mnì pro bráchu napadlo takovéto schéma, ale chtìlo by to nìco složitìjšího, a to jako roèníkovou práci uznaj. aby to mìlo tøeba i ochranu proti zkratu
- Přílohy
-
- regulátor.JPG
- (17.55 KiB) Staženo 101 x
pøi courání internetem jsem narazil na zajímavý integrovaný obvod
http://www.e-conrad.cz/regulator-nabije ... 7+dp45061/
je to v podstatì kompletní øídící elektronika nabíjeèky olovìných baterek za pouhých 30kè. škoda že se nedìlá i pro vìtší proudy.![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
http://www.e-conrad.cz/regulator-nabije ... 7+dp45061/
je to v podstatì kompletní øídící elektronika nabíjeèky olovìných baterek za pouhých 30kè. škoda že se nedìlá i pro vìtší proudy.
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
navrhl jsem regulátor napìtí na základì teorije ze stránek :
http://panwiki.panska.cz/index.php/S%C3 ... %9Bt%C3%AD
mìl by mít proudovou ochranu 7,5A a výstpní napìtí 14,3V
souèástky:
Re2 odpor TRK5W 0R1 -8kè
Re1 odpor 1R5 -1kè
R1 odpor 100R jakýkoli -0,5kè
R2 odpor 560R jakýkoli -0,5kè
T1 tranzistor BD 912 na chladiè -10kè
T2 tranzistor BD140-16 -5kè
IO 7812 -5kè
Diody min 8A
http://panwiki.panska.cz/index.php/S%C3 ... %9Bt%C3%AD
mìl by mít proudovou ochranu 7,5A a výstpní napìtí 14,3V
souèástky:
Re2 odpor TRK5W 0R1 -8kè
Re1 odpor 1R5 -1kè
R1 odpor 100R jakýkoli -0,5kè
R2 odpor 560R jakýkoli -0,5kè
T1 tranzistor BD 912 na chladiè -10kè
T2 tranzistor BD140-16 -5kè
IO 7812 -5kè
Diody min 8A
- Přílohy
-
- Ser_stab_apl4.png
- (19.48 KiB) Staženo 119 x
Mohol by si tam na IO stabilizatora oznacit, ktory je IN a OUP raz som taketo nieco robil a bol s tym problemtrambus píše:navrhl jsem regulátor napětí na základě teorije ze stránek :
http://panwiki.panska.cz/index.php/S%C3 ... %9Bt%C3%AD
měl by mít proudovou ochranu 7,5A a výstpní napětí 14,3V
součástky:
Re2 odpor TRK5W 0R1 -8kč
Re1 odpor 1R5 -1kč
R1 odpor 100R jakýkoli -0,5kč
R2 odpor 560R jakýkoli -0,5kč
T1 tranzistor BD 912 na chladič -10kč
T2 tranzistor BD140-16 -5kč
IO 7812 -5kč
Diody min 8A
Dakujem aj za ostatnych.
úplnì vlevo je 1 in, dole 2.gdn, v pravo 3. out. oznaèení na IO v pouzdru je stejné. pøi pohledu zepøedu vlevo in pak gnd pak out.
zapojení by mohlo sloužit i jako inteligentní nabíjeèka místo alternátoru by se zapojilo vhodné trafo. Mohl by nìkdo po mnì zkontrolovat návrh tìch souèástek? jestli jsem se nìkde nespletl?
zapojení by mohlo sloužit i jako inteligentní nabíjeèka místo alternátoru by se zapojilo vhodné trafo. Mohl by nìkdo po mnì zkontrolovat návrh tìch souèástek? jestli jsem se nìkde nespletl?
prima-den píše:při courání internetem jsem narazil na zajímavý integrovaný obvod
http://www.e-conrad.cz/regulator-nabije ... 7+dp45061/
je to v podstatě kompletní řídící elektronika nabíječky olověných baterek za pouhých 30kč. škoda že se nedělá i pro větší proudy.
Řeším neco podobného, mám daný alternátor (magneto) se 4-mi RÚZNÝMI cívkami kterými chci nabíjet aku. Otázka zní jak je donutit ke spolupráci aby spolu dávaly co největší výkon? Spojit je, či jednotlivě usměrnit a dál zpracovávat např. výse uvedeným obvodem? Díky za případné náměty.
Zkus se podívat do zdejšího auto-moto fóra . Tam máš teorii a podumej .
Úplně polopatě to máš na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 .
Úplně polopatě to máš na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 .
zdravím. pokud se jedná o 4 různé cívky, nejde asi o klasický třífázový aleternátor z auta. V tomto případě lze těžko odhadnout časové průběhy jednotlivých napětí. Bude nejjednodušší každou cívku zvlášť jednou diodou usmernit a přivést do jednoho bodu. v něm budě kolísavé proměné stejnosměrné napětí. toto napětí už jen stabilizovat . Buď podle prvního odkazu (paralelně)
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
nebo sériově například podle trambusa
při volbě zapojení záleží na tvrdosti usměrněného napětí . pokud bude napětí hodně kolísat a bude měkké doporučuji stabilizovat paralelně, v opačném případě sériově
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
nebo sériově například podle trambusa
při volbě zapojení záleží na tvrdosti usměrněného napětí . pokud bude napětí hodně kolísat a bude měkké doporučuji stabilizovat paralelně, v opačném případě sériově