regulátor nabíjení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
davidek suchý

regulátor nabíjení

#1 Příspěvek od davidek suchý »

zdravím. v motorce cagiva 125 se mi pokazil regulátor nabíjení. chtìl bych si vyrobit svùj vlastní (v rámci roèníkové práce). Je tam alternátor s permanentním magnetem a leze z nìj 16až 25 V støídavých voltikù podle otáèek. Regulátor by mìl toto napìtí usmìrnit a stabilizovat na nìjakých 14V (gelová baterka) výkon by to mìlo mít min. 8A. Nemáte nìkdo nìjaké schéma?

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#2 Příspěvek od nxn »

Asi úplně nejjednodžší zapojení
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
pak se dají udělat mnohem lepší regulátory....
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Crifodo »

Je potřeba takovou úpravu dávat homologovat?

Uživatelský avatar
eljaro
Příspěvky: 441
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od eljaro »

no nevím ta výk.zen jakoregulátor ?!
Píšeš že alternátor s permanentním rotorem ?
To znamená usměrňovač tří fází ! Nebo je tam jen jedna cívka ?!
a těch 16 - 25V střídavých je poněkud málo na altík s permanentním rotorem !
Typoval bych že při 700ot to bude mít tak 24V při 3000ot tak 100V .
:twisted:
Pernamentní buzení je špica !! Výrobci to řeší regulací přímo usměřňovače !

obecně doporučuji usměrnit , připojit zátěž 100j a promněřit s otáčkami

PS: omluvte pravopis

E88

#5 Příspěvek od E88 »

je to jen jednofázové. napìtí 100V tam asi nebude. zkoušely jsme zapojit alternátor pøes diodu, pøes žárovku na aku. žárovka slabì svítila i pøi vyšších otáèkách

E88

#6 Příspěvek od E88 »

mnì pro bráchu napadlo takovéto schéma, ale chtìlo by to nìco složitìjšího, a￾ to jako roèníkovou práci uznaj. aby to mìlo tøeba i ochranu proti zkratu
Přílohy
regulátor.JPG
(17.55 KiB) Staženo 101 x

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#7 Příspěvek od BOBOBO »

Jak psal nxn . Je to tak . Přebytek srazit . Výstupní proud nemůžeš určit Ty , ale určil to konstruktér alternátoru . Tedy maximální proud .

e88

#8 Příspěvek od e88 »

originál stabilizátor je zapojený sériovì.

prima-den

#9 Příspěvek od prima-den »

pøi courání internetem jsem narazil na zajímavý integrovaný obvod
http://www.e-conrad.cz/regulator-nabije ... 7+dp45061/
je to v podstatì kompletní øídící elektronika nabíjeèky olovìných baterek za pouhých 30kè. škoda že se nedìlá i pro vìtší proudy. :cry:

trambus

#10 Příspěvek od trambus »

navrhl jsem regulátor napìtí na základì teorije ze stránek :
http://panwiki.panska.cz/index.php/S%C3 ... %9Bt%C3%AD
mìl by mít proudovou ochranu 7,5A a výstpní napìtí 14,3V
souèástky:
Re2 odpor TRK5W 0R1 -8kè
Re1 odpor 1R5 -1kè
R1 odpor 100R jakýkoli -0,5kè
R2 odpor 560R jakýkoli -0,5kè
T1 tranzistor BD 912 na chladiè -10kè
T2 tranzistor BD140-16 -5kè
IO 7812 -5kè
Diody min 8A
Přílohy
Ser_stab_apl4.png
(19.48 KiB) Staženo 119 x

Uživatelský avatar
img_rbk
Příspěvky: 113
Registrován: 20 zář 2007, 02:00

#11 Příspěvek od img_rbk »

trambus píše:navrhl jsem regulátor napětí na základě teorije ze stránek :
http://panwiki.panska.cz/index.php/S%C3 ... %9Bt%C3%AD
měl by mít proudovou ochranu 7,5A a výstpní napětí 14,3V
součástky:
Re2 odpor TRK5W 0R1 -8kč
Re1 odpor 1R5 -1kč
R1 odpor 100R jakýkoli -0,5kč
R2 odpor 560R jakýkoli -0,5kč
T1 tranzistor BD 912 na chladič -10kč
T2 tranzistor BD140-16 -5kč
IO 7812 -5kč
Diody min 8A
Mohol by si tam na IO stabilizatora oznacit, ktory je IN a OUP raz som taketo nieco robil a bol s tym problem
Dakujem aj za ostatnych.

trambus

#12 Příspěvek od trambus »

úplnì vlevo je 1 in, dole 2.gdn, v pravo 3. out. oznaèení na IO v pouzdru je stejné. pøi pohledu zepøedu vlevo in pak gnd pak out.
zapojení by mohlo sloužit i jako inteligentní nabíjeèka místo alternátoru by se zapojilo vhodné trafo. Mohl by nìkdo po mnì zkontrolovat návrh tìch souèástek? jestli jsem se nìkde nespletl?

Uživatelský avatar
Radek156
Příspěvky: 78
Registrován: 19 bře 2008, 01:00
Bydliště: Přerov

#13 Příspěvek od Radek156 »

prima-den píše:při courání internetem jsem narazil na zajímavý integrovaný obvod
http://www.e-conrad.cz/regulator-nabije ... 7+dp45061/
je to v podstatě kompletní řídící elektronika nabíječky olověných baterek za pouhých 30kč. škoda že se nedělá i pro větší proudy. :cry:

Řeším neco podobného, mám daný alternátor (magneto) se 4-mi RÚZNÝMI cívkami kterými chci nabíjet aku. Otázka zní jak je donutit ke spolupráci aby spolu dávaly co největší výkon? Spojit je, či jednotlivě usměrnit a dál zpracovávat např. výse uvedeným obvodem? Díky za případné náměty.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Zkus se podívat do zdejšího auto-moto fóra . Tam máš teorii a podumej .
Úplně polopatě to máš na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380 .

Uživatelský avatar
E8723
Příspěvky: 157
Registrován: 05 zář 2007, 02:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od E8723 »

zdravím. pokud se jedná o 4 různé cívky, nejde asi o klasický třífázový aleternátor z auta. V tomto případě lze těžko odhadnout časové průběhy jednotlivých napětí. Bude nejjednodušší každou cívku zvlášť jednou diodou usmernit a přivést do jednoho bodu. v něm budě kolísavé proměné stejnosměrné napětí. toto napětí už jen stabilizovat . Buď podle prvního odkazu (paralelně)
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... eti-2.html
nebo sériově například podle trambusa
při volbě zapojení záleží na tvrdosti usměrněného napětí . pokud bude napětí hodně kolísat a bude měkké doporučuji stabilizovat paralelně, v opačném případě sériově

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“