Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
mini2

Regulátor otáèek ss motoru pro elektromobil ! ! !

#1 Příspěvek od mini2 »

Mám doma stejnosmìrný motùrek 24V/25A/10 000 otáèek. Chci si postavit elektromobil. Mám takovou 3-kolovou káru a tenhle motùrek by jí mohl pohánìt. Jenže pro regulaci rychlosti potøebuji PWM regulátor na 24V a nìjakých 35A. Poradí mi nìkdo jak na to?

Na šel jsem jen tohle: http://djpeak.borec.cz/elektrotechnika/ ... ulator.htm
Jenže je to jen na 12V, ale tìch 30A by už možná šlo

Za všechno pøedem moc díky :)

Nebo nìjak pøedìlat tohle:
Obrázek

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#2 Příspěvek od nxn »

No já nevim ale tohle se mě pro ten účel zrona nelíbí....to by chtělo nějakou zpětnou vazbu třeba pomocí tachodynama nebo s ledkou a fotodiodou (1 pulz by se rovnal 1 otáčce) za to dát převodník f/U..... a ten bipolár bych viděl vyměnit za mosfet s co nejmenším přechodovým odporem mezi DS.....
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

mini2

#3 Příspěvek od mini2 »

A k èemu by mi to tacho a zpìtná vazba byla? Jen potøebuji, abych mohl motor regulovat plynule a v plném kroutícím momentu. Taky aby to bylo jednoduché. Jen se chci s károu plynule rozjíždìt nic víc. Díky

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#4 Příspěvek od helios »

mini2 píše:A k čemu by mi to tacho a zpětná vazba byla? Jen potřebuji, abych mohl motor regulovat plynule a v plném kroutícím momentu. Taky aby to bylo jednoduché. Jen se chci s károu plynule rozjíždět nic víc. Díky


Práve preto, čo si napísal, pre plynulú reguláciu pri plnom krútiacom momente. Bez spätnej väzby to tak fungovať určite nebude.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

mini2

#5 Příspěvek od mini2 »

Jak to? vždyt jsem tohle schéma vidìl rùznì na internetu. Ne555 a výkonový tranzistor a už to jede. Nikde zpìtnou vazbu nemají.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Sendyx »

Tak si to postav...

mini2

#7 Příspěvek od mini2 »

Hned bych stavìl, kdybych mìl schéma na regulátor 24V 40A :-)

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#8 Příspěvek od helios »

Neporovnávaj pohon medometu a elektromobil.
U elektromobilu potrebuješ vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach pri rozjazde, stráženie max. rozjazdového prúdu, aby si nezničil regulátor, prípadne nespálil motor. Tu ide o rozjazd za rôznych podmienok podľa hmotnosti, terénu. Regulátor bez sp. väzby sa hodí len pre aplikácie s malou a konštantnou záťažou. Ak neveríš, vyskúšaj jednoduchý a potom sa vráť. :wink:
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

mini2

#9 Příspěvek od mini2 »

Dobøe musí tam tedy být zpìtná vazba(to jsem nevìdìl :( ). A nemáte nìkdo nìjaké schéma, podle kterého bych to mohl postavit?

Uživatelský avatar
zawin
Příspěvky: 94
Registrován: 21 črc 2006, 02:00

#10 Příspěvek od zawin »


mini2

#11 Příspěvek od mini2 »

Díky za odkaz :D
Startér má nízkou úèinnost, to jsem nevìdel. A s výkonem na tom také není zrovna nejlépe

Uživatelský avatar
vybihal
Příspěvky: 297
Registrován: 04 čer 2007, 02:00
Bydliště: Suchý

#12 Příspěvek od vybihal »

Zpětná vazba přece neomezí proud motoru, ba právě naopak. Snaží se srovnat sollwert a istwert. Myslím, že důležitější je právě hlídání Imax.
VyBiSu

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Tento regulátor byl řešen , odhadnu před 5 lety , v AR . Byl to myslím pojezd VZV .

mini2

#14 Příspěvek od mini2 »

V AR? Tak to by se možná nechalo dohledat. Nìjaké doma mám na cd. nevíte o tom nìco víc, název nebo tak?

Stan3

#15 Příspěvek od Stan3 »

http://uloz.to/1070670/PWM%20regul%C3%A ... hranou.JPG
Podívej se na toto zapojení, stavìl jsem už nìkolik regul. podle tohoto zapojení. Jen je potøeba upravit kmitoèet podle použitého motoru. Pøi zkratu,nebo pøetížení dojde k zablokování budících pulzù pro gate MOS-FET, a na výstupu jsou jen velmi úzké impulzy.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“