Stránka 1 z 1

Imobilizér

Napsal: 21 pro 2008, 23:15
od ATonda
Přeji všem krásný den,
před mnoha léty jsem se hrabal v elektronice, ale dnes nevyměním ani vadný tranzistor :cry: Podnikám jako zámkař (klíče, zámky a pod). Rád bych vás požádal, zda tu je někdo, kdo my vysvětlí nebo doporučí literaturu o imobilizérech a DO v automobilech. Jak je to vlastně s plovoucím kódem a jak probíhá otevření DO auta. Pokud je jeden neměnný kód, tak to chápu, ale pokud je plovoucí tak jak to funguje, když několikrát naprázdno, mimo auto dám povel k otevření a pak přijdu k autu a otevřu ho?
Děkuji předem Tonda

Napsal: 22 pro 2008, 20:27
od Mendor
Nějak takhle se mě ptají jako autoelektrikáře většinou začínající čorkaři aut.
Nechceš dělat něco podobného ?

Napsal: 23 pro 2008, 20:31
od ATonda
Chci, jak to víš :lol:
Jak jsem psal, jsem zámečník a dělám to už asi 10let. a zajímá mě teorie. Všímám si, že auta jsou čím dál více "napěchovaná" elektronikou a pokud v tomto oboru "zaspím", bude pozdě. Chci se vzdělávat a nechci zaspat jako před 25ti léty. A proto vítám každou informaci.

Napsal: 23 pro 2008, 22:32
od Mendor
Malá citace z jiného fóra jak funguje plovoucí kód.
Plovouci kod je v dnesni dobe u alarmu bezna vec, dalkovy ovladac pri kazdem zmacknuti vysle jiny kod. Na to reaguje jednotka v aute a otevre/zavre. Pokud tento kod zaznamena zlodej, tak mu to je na nic, protoze jednotka vi, ze tento kod ted byl jiz pouzit a musi nasledovat jiny, ktery ma v databazi.

Napsal: 24 pro 2008, 01:03
od ATonda
To je mi jasné, že pokud nahraji kód, tak ho již podruhé nemohu použít. Mám sice osobní zkušenost s novým MB. Pomocí PDA jsem nahrál kód a ten jsem posléze vyslal na auto. Auto se otevřelo a majitel se posadil na zadek 8O. Uklidnil jsem ho, že to podruhé nepůjde. Co se týče infrapaprsku, tak ten dokážu nahrát a přečíst pomocí běžného PDA a softu. Ale není mi jasné, jak je to s kódem, pokud několikrát za sebou "naprázdno" mimo auto dám příkaz otevřít. Logicky bych pochopil, když mám plovoucí kód, tak podle nějakého algoritmu jde řada čísel za sebou a řídící jednotka ví, že má přijít po čísle 156 číslo 6589 a pak 52, ale co když přeskočím 6589 a vyšlu 52. Logicky by byla chyba. Toto mi není jasné.

Napsal: 08 led 2009, 22:03
od mtajovsky
To s tou databází je poněkud podezřelé tvrzení. Co až se celá databáze vyčerpá? Podobné věci se obvykle řeší na základě generace náhodných dat a zpracování asymetrickou kryptografií. Nebo se následující kód vybírá podle psudonáhodného generátoru, který se průběžně synchronizuje. Vektor nastavení - v podstatě binární vektor, určující zpětnovazební propojky toho generátoru, potom individualizuje dvojici vysílač - přijímač.

ATonda << vzájemné rozhození klíče a auta se klidně může stát. Potom je v návodu určena posloupnost kroků vedoucích k obnovení synchronismu. Většinou kombinace zamykání nebo odemykání fyzickým klíčem plus časové intervaly.

Napsal: 15 úno 2009, 17:03
od dracekvo
Podle me to funguje tak, ze prijimac vi jaky kod ma prijit. Pokud pride jiny, tak se podiva jestli neodpovida nejakemu nasledujicimu, treba do +20 kroku. Pokud odpovida, tak se auto odemkne a prijimac se sesynchronizuje.
Pokud uz je kod moc vzdalen, prijimac odmitne s vysilacem dale komunikovat a musi se udelat rucni synchronizace.
Klicenku si klidne muzes rozhodit tim, ze ji budes mackat na prazdno.

(uvedene informace nemam nikde overene, je to pouze muj nazor, jak by takovahle vec mohla fungovat)