Zdravim !!!
Chtěl by se zeptat jestli by nešel použí jako subwoofer do auta sub. z 2.1 reproduktorů CREATIVE T 3000.Jako napájení je totiž k těmto repro použito trafo 220V->12V 2.9 A -ovšem tech 12V jde sub. střídavě,takže to je jenom trafo bez usměrnění.Ale usměrně ní může být v sub?A nebo ten zesik ve vnit5 napajej ~napětím?
Díky moc za jakoukoliv radu.
Subwoofer do auta
Moderátor: Moderátoři
to si musíš vybrat:
tomu subu, česky se tomu říká hlubokotónová jednotka, je úplně jedno, jestli je napájený střídavě nebo stejnosměrně. Jenže při 12V střídavých je na kondenzátoru zdroje uvnitř asi 16V bez signálu. V autě, při stejnosměrném připojení, tam bude 11-13V (podle otáček motoru), ale zato bez ohledu na hlasitost.
Jen počítej s tím, že "zem" vstupu nebude "sedět na kostře" vozu, ale přes diodu, kterou většina zdrojů signálu na tu kostru zkratuje. Proto musíš počítat s tím, ža napájecí proud se tedy nebude uzavírat napájecím konektorem, ale přes kostru rádia.
Další problém bude, kde vzít signál: tahle HTJ je postavená s ohledem na to, že už bude dostávat "předžvejkaný" signál ze zvukové karty. I to jde celkem snadno udělat - sloučit signály levého a pravého kanálu a dolní propustí odřezat středy a výšky.
Ale bacha: nejméně každé druhé autorádio má můstkové zesilovače, které nemají žádný vývod spojený s kostrou vozu a, pokud se o toto spojení pokusíš, většinou to nepřežije.
Poslední rána z milosti: už z napájecího proudu té HTJ lze usoudit na maximální odebíraný výkon: 12x2,9= cca 35W. To znamená, že výkon zesilovače v HTJ bude kolem 18W, ať už krátkodobě nebo trvale. Přitom autorádio samotné může mít výkon 2x(nebo dokonce 4x) 20W. To je o trochu víc, pravda?
Nic si z toho nedělej, on ten "basák" k počítači jen v tiché místnosti vypadá, jak krásně šlape, a v autě je sotva slyšet...
Basy nejsou všechno, napřed bych se zabýval dobrým ozvučením interiéru auta normálně a o HTJ bych se měl bavit až potom.
Jen počítej s tím, že "zem" vstupu nebude "sedět na kostře" vozu, ale přes diodu, kterou většina zdrojů signálu na tu kostru zkratuje. Proto musíš počítat s tím, ža napájecí proud se tedy nebude uzavírat napájecím konektorem, ale přes kostru rádia.
Další problém bude, kde vzít signál: tahle HTJ je postavená s ohledem na to, že už bude dostávat "předžvejkaný" signál ze zvukové karty. I to jde celkem snadno udělat - sloučit signály levého a pravého kanálu a dolní propustí odřezat středy a výšky.
Ale bacha: nejméně každé druhé autorádio má můstkové zesilovače, které nemají žádný vývod spojený s kostrou vozu a, pokud se o toto spojení pokusíš, většinou to nepřežije.
Poslední rána z milosti: už z napájecího proudu té HTJ lze usoudit na maximální odebíraný výkon: 12x2,9= cca 35W. To znamená, že výkon zesilovače v HTJ bude kolem 18W, ať už krátkodobě nebo trvale. Přitom autorádio samotné může mít výkon 2x(nebo dokonce 4x) 20W. To je o trochu víc, pravda?
Nic si z toho nedělej, on ten "basák" k počítači jen v tiché místnosti vypadá, jak krásně šlape, a v autě je sotva slyšet...
Basy nejsou všechno, napřed bych se zabýval dobrým ozvučením interiéru auta normálně a o HTJ bych se měl bavit až potom.
Presne tak...radsej si zaobstarat aktivny sub s urcitym vykonom...su od 100W do 300?W....ale v pohode bude stacit aj 170-180Watt...
Ja mam v aute pasivny 300Watt/600Watt a zosilovac 180Watt a hra to ako divoke...plus samozrejme dalsich 10 repro....
Zhrnutie: Nespekulovat a kupit na zaciatok aktivny a potom mozno pasivny...pri pasivnom mysli na to ze sa do kufra da o hodne menej nakupu
A napajanie musis mat + od baterky a - co najblizsiu kostru na aute...NIE Z BATERKY
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ja mam v aute pasivny 300Watt/600Watt a zosilovac 180Watt a hra to ako divoke...plus samozrejme dalsich 10 repro....
Zhrnutie: Nespekulovat a kupit na zaciatok aktivny a potom mozno pasivny...pri pasivnom mysli na to ze sa do kufra da o hodne menej nakupu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
A napajanie musis mat + od baterky a - co najblizsiu kostru na aute...NIE Z BATERKY
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
- existencex
- Příspěvky: 15
- Registrován: 24 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Ústecký kraj
nemyslim si že při koupi aktivního subíka by si měl v kufru mnohem víc místa než od pasivního subu. pasivní sub si totiž většina lidí dělá sama takže ho dokonale zapasujou do auta a nemusí jim tam ležet nějaká aktivní bedna která je spíš tak trochu universální kompromis co se týká prostorového provedení.