Stránka 1 z 3

felicia 1.3

Napsal: 11 led 2009, 12:12
od jopo166
netopi respektive pocas jazdi ras topi ras nie rucicka teploti sa nepravidelne dviha na 80 stupnov a pada na dol ako kebi sa termostat stale otvaral a zatvaral mal uz niekto daco take rok vyroby 2000.

Napsal: 11 led 2009, 12:20
od EKKAR
Kup nový termostat - stojí cca stovku, výměna je na 10 minut - budeš mít větší jistotu, že bude OK. Ale to s tím lítáním ručky vypadá spíš na závadu v elektrice - pravděpodobně špatné ukostření čidla teploty nebo špatné samotné čidlo.

Napsal: 11 led 2009, 12:50
od Jonapo
Presne ja som mal takýto problém na mojej felde a kamart servisák mi
hovorí treba vymeniť termostat a ked som to otvoril po odmontovaní hadíc
bolo to tak totiž bola prasknutá umelá hmota kde bol osadená škrtica klapka
čiže ona občas zatvorila občas nie.Takže jednoznačne treba ho vymeniť
treba to klasifikovať ako výrobnú závadu lebo nepoznám nikoho komu by sa to na felícii z posledných modelov nebolo stalo.

Napsal: 11 led 2009, 17:23
od jopo166
dakujem chlapi vymenim ten termostat uvydim pri vymene treba davat na nieco pozor ???alebo normalne vypustit vodu dad dolu hadice vymontovat a to je vsetko skusim ten termostat ak to nepomoze tak potom vymenim to cidlo co je hned nanom.zatial vdaka.

Napsal: 11 led 2009, 19:14
od EKKAR
Nic vypouštět nemusíš - ten termostat je prakticky v nejvyšším bodě chladicího okruhu, tak i když ho odděláš, vyteče tak nanejvýš půllitr-litr, prostě jen to, co je v expanzní nádobě nad úrovní hrdla termostatu. Vyndáš 3 šroubky, nožem podebereš a odloupneš většinou k dosedací ploše přilepený termostat, očistíš plochy, vložíš nový a dotáhneš. Nastartuj a nech ohřát na provozní teplotu - teprve až se nový termostat otevře a prohřeje se celý systém na nějakých 80-85°C, vytlačí se z chladicího okruhu všechny bubliny, takže chladicí kapalinu musíš doplnit na několikrát.

Napsal: 11 led 2009, 20:11
od badoch
Když jsem zápasil já s termostaty tak jsem se dopracoval : vezmu hadičku cca 1m strčím ji do vyrovnávací nádržky a do gumové hadice čím víc tím líp, druhý konec přes blatník do kyblíku -nacucnu (nevcucnu :lol: ) a odpustím si hladinu . Po výměně naleju zpět a příjdu max. o pár kapek.

Napsal: 15 led 2009, 15:08
od jopo166
je to tesnenie pod hlavu zistil som to ked so daluzaver na hlave dole bol celi bieli na vymenu tesnenia si netrufam preto to dam do servisu

Napsal: 15 led 2009, 17:55
od vrky
Máš vodu v oleji nebo olej ve vodě nebo to po otevření nádobky bublá?

Napsal: 15 led 2009, 20:29
od EKKAR
Pokud je spodek víčka krytu ventilů upatlán bílým sajrajtem až pěnou, je to jasný důkaz průniku chladicí kapaliny do oleje - vzniklá emulze pění. Není to žádná velká díra, s tou bys dlouho nejezdil, ale vyměnit to těsnění v co nejkratší době je rozhodně v zájmu motoru. Občasná bublina plynu v chladicím okruhu vzniklá profouknutím z válce do chlazení pak způsobí, že čidlo teploty se "vynoří" a nemá co měřit.
Doma to měnit nezkoušej, pokud nemáš momentový klíč a neznáš pořadí utahování jednotlivých šroubů, spíš to zku*víš, než opravíš - prasklá nebo pokroucená hlava stojí mnohem víc než oprava v servisu - Tvé rozhodnutí nechat to na odbornících jedině schvaluju...

Napsal: 15 led 2009, 20:35
od xxxe
Ještě než začneš se servisem.Jezdíš delší trasu nebo couračky?V zimě se ta emulze na víčku může udělat a nemusíš mít nic s těsněním.Nejdřív dej ten termostat a pak se uvidí.Zas taková darda za termostat to není jako platit třeba zbytečně pár kolíků. :roll:,Většinou když odejde těsnění tak auto netopí ale taky vaří.A to u tebe myslím není.

Napsal: 16 led 2009, 09:23
od tapedeck
U Feldy 1,3 z roku 2000 (MPI) je lepší koupit celou plastovou skříň s termostatem a čidlem.Tam už není klasický termostat v hliníkové baňce jako u 1,3 BMM do roku 95.Až to namontuješ,vytáhni čidlo teploty a nalévej kapalinu.Až začne vytékat,vrať čidlo spátky a doplň na maximální rysku.Je t kvůli odvzdušnění.Víc informací můžeš získat na
www.feliciaklub.cz a tam si najedeš na fórum.

Napsal: 16 led 2009, 15:22
od Jenys
Tak já bych se toho bílého víčka také nebál, to jsem měl ještě u starých Škodovek v zimně normálně. Je to jak píše xxxe, po právě krátkých jízdách, ale nebylo to tím těsněním. Kdyby bylo prasklé, tak se to pokud vím přehřívá a dost. Navíc by byla emulze ve v oleji dole, to to se poznalo už na měrce oleje. Nejdřív oprav ten termostat, opravdu často je to prasklým plastovým vnitřkem, který drží takovou příčku a ta se propadne tlakem pružiny a pak netěsní. Výměna je fakt jak už tu psali chlapi jednoduchá a vody vyteče jen málo.
Já u modelu z roku 1996 jsem měl jinou závadu, když termostat nezavíral. Tam uvnitř je takový talířkovitý ventil a na obvodě má O kroužek a ten se sesmekl a tak to těsnilo jen plastem na sedlo, což protékalo. Nasadil jsem kroužek zpět a bylo po problému.
Ten tvůj termostat jsem měnil kamarádovi, koupil si ten celý vnitřek i s termostatem a bylo to. Je to fakt jednoduché.

Jinak jak píše Ekkar s tím vyměněním těsnění pod hlavou, to také není problém a není potřeba chodit do servisu, ale to asi nebude potřeba měnit.
Já jsem se navyměňoval sobě i kamarádů těsnění a nikdy jsem neměl momenťák, ten byl v rukách. Nikdy to nezlobilo, pokud byly srovnané vložky v bloku. Měl jsem metodu, že jsem vyměnil těsnění a pěkně ohřál motor, trochu jsem ho projel a pak ještě za tepla dotánul a nikdy nedělalo problémy, tedy pokud nebylo něco s vložkami. Už jsem po 500Km nedotahoval. Co se týká toho systému dotahování, tak se začíná od prostředka a ve spirále se jde po obvodě dál. Je jedno zda doprava či doleva, ty matice u svíček se dotahují nakonec. Nejprve se hlava dotáhne jen trochu dokola a pak ji dotahuji silou, kterou mám už v ruce(kontroloval jsem to pak momenťákem a bylo to správně) Jinak postup na dotažení hlavy se dá sehnat jak na netu, tak ve starých knížkám ke škodovkám, např. Š 120.

Ale co je velmi důležité, je po sejmutí hlavy zajistit vložky v bloku, jinak je průser na cestě(osobní a nejen má zkušenost, při pootočení klikovky, se posune nahoru nějaká vložka, dostane se pod měděné těsnění bordel a pak to netěsní a teče voda opravdu do toho oleje. Pak taková oprava je je docela opruz). Zajišťoval jsem to velikou podložkou mezi 1a2 valcem a 3 a 4 k bloku :wink:

Napsal: 16 led 2009, 18:11
od vrky
JENYSi je doporučeno hliníkové hlavy dotáhnout jen jednou. U Š120 kde byla litinová hlava se po ujetí cca500-1000km dotahovala znovu. Felicie 1,6 má vodní čerpadlo s ocelovou hřídelkou a plastovou vrtulku. Stane se že se vzájemně protočí. Teplota u vypnutého topení stoupá. Při zapnutí topení fouká chvilku teplý vzduch a za chvilku jde studený. Teplota je zvýšená nad normálem. jen tak pro zajímavost.

Napsal: 16 led 2009, 18:40
od Jenys
vrky píše:JENYSi je doporučeno hliníkové hlavy dotáhnout jen jednou. U Š120 kde byla litinová hlava se po ujetí cca500-1000km dotahovala znovu. Felicie 1,6 má vodní čerpadlo s ocelovou hřídelkou a plastovou vrtulku. Stane se že se vzájemně protočí. Teplota u vypnutého topení stoupá. Při zapnutí topení fouká chvilku teplý vzduch a za chvilku jde studený. Teplota je zvýšená nad normálem. jen tak pro zajímavost.
Vrky, to máš pravdu, na to jsem pozapomněl, ale o to je to pak jednodušší. Pokud bych potřeboval vyměnit těsnění, udělám si to sám. V práci mám i momentový klíč, tak bych to měl profi :lol: Fakt je že tyto feliciácké hlavy jsem ještě nedělal, byl jsem zvyklej na ty litinovky a těch jsem udělal hodně i s frézováním ventilů a zabrušováním. Dokonce jsem jednou dal do Š 110 stovkovou hlavu, zarovnal kanály od otřepů a udělal náběhy a pak vyleštil. Zvětšil se kompresní poměr a krom speciálu, jsem jezdil i na Super a jezdilo to jak z praku. Dělal jsem i úpravu pod karbecem, takovou tu odpařovací destičku z mědi, s malými dírkami. Sací i výfukové potrubí bylo provrtáno a spojeno speciálním šroubem z mědi a na její hlavě byly žebra, celé se to spojilo v sacím potrubí, kde byla ta destička. Zlepšovalo to zplynování benzínu. Jo to byly doby, kdy se dělali ještě ty úsporné úpravy. Jeden spořič, střídal druhý, od magnetů, až po různé typy zapalování a v neposlední řadě podtlakový ventil připouštějící vzduch pod karburátor, v závislosti na podtlak v karburátoru. To jen také pro zajímavost. Můj strejda byl věčný vynálezce a já to odzkušoval :wink:

Napsal: 16 led 2009, 21:11
od vrky
Moje první auto bylo fiat croma 2,5td. Ucpal se odvzdušňovcí otvor na hlavě a hlava se zkroutila. Musel jsem ji odvézt do Činěvsi a tam jeden pán opravuje hliníkové hlavy. Myslel jsem že je prasklá ale byla jen zkroucená. To že se hliníkové hlavy dotahují jen jednou mám od automechanika. U škodovky se udělal tuning stylem: snížit vůli na ventilech, vyleštit kanály, odlehčit setrvák, a dát ostrou vačku z Š110R. ALE BUDE TO STÁLE JEN DODO. To jsem ale odbočil od tématu.