Stránka 1 z 2

NB acer Aspire 5530G-Grafika,chyby v zobrazení

Napsal: 12 led 2009, 11:56
od JeeL
Zdravím všechny. Nevím jestli je to problém oladače ATI nebo samotné grafiky .Při většině her a nebo i u benchmarku se zobrazují na pohybujících se objektech různé defekty v podobě dlouhých geometrických čár a někdy i trojuhelníků. Zkoušel jsem různé verze ovladačů catalyst (původní 8.561) jenže chyba se opakuje.
Pro upřesnění: diskrétní HD3470 v zapojení Crossfire s integrovanou HD3200.

(3DMARK03.. 4860b)

Díky za rady. :idea:

Napsal: 12 led 2009, 14:32
od ace_ventura
O jaký OS jde? Dá se vyloučit provázanost s teplotou, dělá to hned po startu? Zkusil bych přeinstalovat DirectX a ovladače na čipset, který je součástí HD3200 catalystů.

Podobný problém jsem měl na několika starých pc a vždy byl nějaký sw konflikt.

Napsal: 12 led 2009, 15:00
od JeeL
OS je bohužel Vista home prem. Je to nový NB jenže bez jakýchkoliv instalačních CD vše se instalovalo při prvním spuštění z harddisku. vyzkošel jsem i nové Catalysty 8.12 a celkový výsledek byl ještě horší. myslel jsem že výrobce by měl instalovat ty nejvhodnější ovladače sám,pro bezproblémový chod.. :evil:

Napsal: 12 led 2009, 15:16
od rnbw
Reklamacia.

Napsal: 12 led 2009, 15:43
od rezis
Grafika nebo videoram KO. Reklamace

Napsal: 12 led 2009, 17:41
od ace_ventura
2 JeeL: je to už takovej blbej zvyk, že k nb nedávaj vůbec nic. Já když jsem dostal novej Fujitsu tak jsem přeformátoval disky, udělal na každým 1 partition o celkový velikosti disku, visty jsem si sosnul z netu a regnul na moje číslo a ovladače nejnovější z netu.

Zpět ale k tvému problému: jseš si jist, že se ovladače správně nainstalovali? Oficiálně pro nový Mobility Radeony Ati nevydává ovladače. Já jsem musel použít program http://www.driverheaven.net/modtool.php kterej klasický desktop ovl. upraví na mobility.
U mě je reklamace až poslední možnost...

Napsal: 12 led 2009, 18:09
od EKKAR
Od ACERu pryč - a to tak rychle, jak Ti nohy dovolí. Dva roky zpátky jsem měl s nima takový starosti, že jsem se rozhod tuhle značku TOTÁLNĚ bojkotovat - koupil jsem desk top sestavu, u které taky vše OEM, a ke všemu ani čárka o HW - výrobce, typ, verze - NIC. A taky to byla ASPIRE, tuším 310E. Když jsem ji dohledal na webu ACERsupport.com, tak jsem zjistil, že třeba pro grafiku jen v týhle sestavě je možno používat 6 driverů - podle typu GK - ale jak poznat, která "je na palubě", když case byla pod plombou? Šla zpátky na krám a byl pokoj...

Napsal: 12 led 2009, 22:18
od JeeL
Tak jsem přeinstaloval DX10 a odinstaloval ovladače Catalyst a ejhle zobrazení je bez chyb ovšem s polovičním snímkováním,myslím,že aplikace crossfire je vypnutá a NB jede bez podpory druhého graf.čipu.. jenže jak to zjistit,která grafika zrovna "funguje" když ani stránky výrobce nepodporují téměř nic,jak píše i kolega Ekkar- A proč taky výrobci už zaplaceno mají..vy ostatní se trapte..

Napsal: 12 led 2009, 22:33
od EKKAR
A navíc ACER není žádnej výrobce - to je prachsprostá montovna komponent, který si objednají v nejrůznějším stupni očesání od výrobců, kteří dělají pro značkové "výrobce" - pak je z toho "grafická karta nVidia gForce 7700LTE ekvivalentní", kterou nikdo na netu nezná, nenajde ji ani Ujo Gůgl - protože je to nějaký no-name šmejd, který se jen tváří jako "džíforska". A tak je to u ACERu se vším.

Napsal: 12 led 2009, 22:44
od rnbw
S tymi grafickymi karatmi v znackovych PC je to trochu inak. Vyraba ich spravidla niektory vyrobca grafickych kariet specialne napr. pre Acer alebo HP - bud specialny navrh alebo uprava existujuceho navrhu (vacsinou pasivne chladenie a kvoli tomu znizeny vykon). Niekedy sa tiez pouzivaju upravene zakladne dosky napr. od Asusu alebo MSI. Ale Acer si robil aj vlastne, dokonca sa pouzivali aj v pocitacoch IBM.

Notebooky si tiez robi Acer vlastne. Velmi kvalitne nie su. Aspire je najhorsia trieda.

Napsal: 12 led 2009, 22:47
od ace_ventura
2 JeeL: Zkusil bych Everest. Ale mám pocit že ta grafika "jede" furt. Nedávno jsem instaloval Asus M51Tr se stejnou grafikou a v systému byla zobrazena právě HD3470. Spíš si myslím, že výkon řídí ovladače a uživatel nemá šanci do toho nijak zasáhnout.
Já na svém nb přímo přepínám mezi 3200 a 3650, ale u tebe je to Hybrid Crossfire a to je něco jiného. (Proto mě to taky u toho Asuse zmátlo)

Zkus si u Asuse vyštrachat ovladače a použít je. Je zajímavý, že je ten balík 2x větší :arrow: http://support.asus.com/download/downlo ... uage=en-us

Napsal: 13 led 2009, 14:40
od Quest
Co se týká JeeLova problému, okamžitě bych reklamoval, protože koupený NB a SW spolu nespolupracují a tím je výrobek z právního hlediska nefunkční. Dále bych se do toho nehrabal, způsobem, abych sám hledal ovladače atd., dokud je to v záruce, protože:
Nedávno jsem se u "K+B expert" jen tak předběžně zajímal o to, jestli už nemají nějaký NB, který by by schopen fungovat s mým legálně zakoupeným střihacím programem "DVStorm" od Canopusu. Ještě dřív, než jsem dostal odpověď na mou otázku, dostalo se mi však odpovědi, že totiž, pokud si do PC u nich zakoupeného, sám nainstaluji cokoliv, přicházím údajně o záruku, i když provedu odinstalaci všeho co bylo navíc, před uplatněním případné záruční závady. Že prý si musím objednat předem veškerý SW, který mi bude potom dodán "odborně" nainstalován v nově zakoupeném počítači.
Podle mne to je nesmysl, ale jak to je ve skutečnosti? Pokud budou chtít, mohou využít v servisu jakékoliv záminky, k neuznání reklamace.
Když se vrátím k problému JeeLa, je to totéž jako by si koupil nové auto, a to mělo namontována dřevěná loukoťová kola.

Napsal: 13 led 2009, 19:53
od JeeL
Pravda pokud je předmět v záruce ,nabízel se mi při prodeji i prodejce s pomocí při jakémkoliv problému,takže to v brzké době otestuji.
Ale zdá se (alespoň na čas),že problém je v nesnášenlivosti Catalyst control centra. Po odinstalování veškerých balíčků ATI se prozatím zlepšilo vykreslování a podle ratolestí vše běhá v pohodě.

Napsal: 13 led 2009, 21:06
od EKKAR
To Quest: myslím, že je to pitomost - počítač si kupuju proto, abych si na něm provozoval soft podle svého výběru a podle možností v něm instalovaného HW - a ne abych nejdřív 2 roky čekal, až morálně zastará a vlastně bude nepoužitelný.
Pokud by se na kohokoliv někdo pokusil s podobnou 3,14čovinou vyrukovat a tím pádem mu odmítnout reklamaci, doporučuju okamžitě kontaktovat ČOI a vyžádat si přítomnost jejich lidí u další návštěvy prodejce - toho přitom netřeba varovat vyhrožováním. O to větší pak bude moment překvapení z uložené pokuty...

Napsal: 13 led 2009, 21:31
od Quest
To EKKAR. Naprosto s Tebou souhlasím. V tomto případě jsem si udělal svůj názor na tuto firmu, a u nich nic kupovat nebudu. Určitě tam hrála velkou roli též kvalifikace prodavače, protože podobné nesmysly ten samý člověk kázal zákazníkovi přede mnou, ohledně navigací.