Stránka 1 z 2

Moto Alternátor

Napsal: 15 led 2009, 22:48
od borovecek
Zdravim, mam takovej problem, mam na motoru z motorky alternator, samotnej, a nějak netušim jak ho zapojit, teda tušim, ale má tam 4 konektor, je zapojenej do hvězdy a to je střed toho, nevíte k čemu se připojoval? či tak? popřípadě, nemáte někdo tip jak pak to napětí usměrnit a regulovat abych mohl nějak "rozumně" nabíjet baterii?
ptam se zkušenějších, v tomhle směru s tim nemam vůbec zkušenosti, děkuji

Napsal: 15 led 2009, 23:47
od Artaban001
Ahoj. Nenapsal jsi, zda je to "magneto", nebo cize buzenej. Ani typ motocyklu, kterýmu to patřilo. Ale u motorek, ze kterýma jsem se setkal byl na alternátoru zapojen "stabilizující usměrňovač". Alternátor má konstrukčně dannej vnitřní odpor. Má zatěžovací charakteristiku. Při určitém proudu je na něm určité napětí - naprázdno kolem 100V. Usměrnovač "spálí" přebytečný výkon, který se nespotřebuje. Chová se jako vysoce výkonná zenerova dioda.
http://mujweb.cz/www/elektronic/regjaw.htm
http://www.ignitech.cz/ - Zkratový regulátor

Napsal: 16 led 2009, 07:36
od EKKAR
Tak - Většinou je to buzené permanentními magnety a musí se za to připojit paralelní regulátor. Jen upřesním ten vnitřní odpor - je navržen tak, aby při maximálním odběru (zapnuté všechny myslitelné spotřebiče "na palubě" s výjimkou startéru) zbývala určitá proudová rezerva pro dobíjení akumulátoru a přitom napětí ještě umožňovalo stabilizaci. Usměrňovač je můstek upravený podle počtu pólů alternátoru, jindy se kostří přímo střed vinutí a v usměrňovač má jen jednu diodu na každou fázi.

Napsal: 16 led 2009, 08:26
od BOBOBO
Regulace motoalternátorů se zde před nedávnem řešila . Nereguluje se vznik energie , ale co se nepoužije -viz výše . A pro neznalé je problémem právě to , že neodebraná energie z alternátoru se prostě "zničí" .

Napsal: 16 led 2009, 11:12
od EKKAR
Když jsem to potkal poprvé, nějak mi hlava nebrala, proč se tolik zahřívá krabička s "reglerem" - měla vysoká chladicí žebra a topila jak pěťák - ale všecko fungovalo, jak má. Pak jsem se dostal k nefunkční, tak jsem ji rozpitval - a zjistil jsem, že prostě pro takové provedení zdrojové soustavy motorky je jednodušší energii "protopit" v chladiči, než se zdržovat s výrobou alternátoru s rgulovatelně napájeným budicím vinutím - neodymové budicí magnety jsou lacinější a jednodušší na výrobu...

Napsal: 16 led 2009, 17:44
od borovecek
Je to z motoru tušim 638 nebo takový nějaký, a je to magneto, děkuji za osvětlení mého problému, snad se s tim konečně někam hnu, ještě jednou děkuji

Napsal: 16 led 2009, 18:48
od EKKAR
Počkej počkej - JAWA 638 neměla magneto, tam byl úplně normální alternátor 12V - dokonce mám pocit, že první série měly ještě dynama.
Nebo máš na mysli jinou značku?

Napsal: 16 led 2009, 18:56
od borovecek
nebo už přesně nevím jestli to tam není z něčeho daný, a i ten buzenej rotor se nechá při troše šikovnosti vyměnit za permanentní magnety, akorát se přijde o možnost regulace

Napsal: 16 led 2009, 21:17
od borovecek
ještě dotaz, který z těhlectěch reglů je lepší? : http://orr.czechian.net/regulator.html nebo tohle? http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... or_296.gif děkuju moc za všechno

Napsal: 29 led 2009, 19:21
od jefo
Jawa 350/638 mìla 3 fázovej altík buzen vinutým na statoru.,.. stejnej princip jako ve škodárnì... takže pokud to máš altik z Jawa 350/638 sežen si nìmu regulátor pro alterátory Š 105/120/130 zapoj podle schémy a musí to fungovat.. Jawa 350/634 mìla dynamo , 350/632,638,639,640 mìly alternátor PAL 14V 15A :D

Napsal: 15 úno 2011, 20:46
od pawka
slo by toto previnout?

Obrázek

Napsal: 15 úno 2011, 21:39
od kbulda

Napsal: 16 úno 2011, 06:20
od BOBOBO
Jen maličkost , to , že je lak na drátech tmavý neznamená ještě , že je stator ve kšá . Aby jsi se po namontování převinutého nedivil .

Napsal: 16 úno 2011, 16:18
od kbulda

Napsal: 17 úno 2011, 14:35
od pawka
probíjí to na kostru,takze asi i ta izolace pod civečkama je spatna,ale nevim z ceho a jak se vyrabí.diky za navod jdu ho prostudovat