Vybitá baterie u feldy

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vybitá baterie u feldy

#1 Příspěvek od Jenys »

Zdravím ve spolek :D

Tak jsem se ráno zdravě nas*al. Je mi blbě a potřeboval jsem si zajet k doktorce. Otevřu garáž a vrata, otevřu dveře...už to mi bylo podezřelé...světélko uvnitř nesvítí. Baterka vybitá :zly:

Ty dveře jsem asi blbě dovřel, tedy ne na dvě západky. Právě že jse dlouho nevyjel, tak to tam bylo dosti dlouho zaplé. Asi ta baterka bude pěkně v pr*eli. Zkusil jsem jí dát na nabíječku, sice to nabíjí, ale životnost bude v háji. No a tady mi přijde právě blbí, že nějakej vynálezce změnil polohu toho spínače a pak stačí nedovřít a malér je na cestě. Dřív ty spínače u pantů s tím tento problém neměly :roll: Tak budu muset přemýšlet o nějakém odpojovači toho světélka při poklesu napětí pod 12V.
Máte s tímto problémem také někdo tyto nepříjemné zkušenosti :?: Jenys
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
SIDTIM
Příspěvky: 1228
Registrován: 23 lis 2006, 01:00
Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...

#2 Příspěvek od SIDTIM »

S nedovřenými dveřmi zrovna ne, navíc, světýlko mám trvale vypnuté (vyklopením).
Když mi felda stávala na parkovišti, tak se mnohokrát stalo, že akumulátor při neježdění vymrzl. Rozmrznutí, nabití, a jezdilo se dál.

Možná by stálo za úvahu koupit zázračnou Mečtu (pokud ještě seženeš) a nasypat ji do akumulátoru. Rusáci ji vyvinuli právě pro takové mezní stavy a prý ji ještě nikdo nedokázal opajcnout.

Víc a přesněji Ti určitě o ní poví EKKAR.
..a co shoří, nezhnije..!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Spíš než Mečtu bych do garáže poradil kondiční dobíječ - stačí TAH-2, 4 diody a žárovka 12V/2W - výstup přes žárovku v sérii zapojíš ve správné polaritě do zásuvky na zapalovač - je to rozhodně pro baterku lepší, než nějaký chemický dryják. Navíc Mečta už se asi sehnat nedá - ne že by to nebyla v opravdové nouzi dobrá věc, ale asi o ní Rusi usoudili, že je to strategický výrobek a budou si ho nechávat pro sebe...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
SIDTIM
Příspěvky: 1228
Registrován: 23 lis 2006, 01:00
Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...

#4 Příspěvek od SIDTIM »

Ještě, že jsem si Mečtu koupil, poslední dva kousky, prý už nebude.
Jedna už čvachtá v elektrolytu zánovní baterky a feldička jezdííí...

Nicméně, kondiční dobíječ při chvilce asi stvořím. Přesně ten, co popisuješ, jsem kdysi, snad ještě za bolševika koupil, ale jen kvůli té krabičce. Takže jsem vykuchal trafáček 24V/2W, Gretz, žárovku v průmyslové objímce. Pak byly doma ještě další dva takové, podobné strojky, už i s nějakým tranzistorem, ale ty šly také jako orgány na výrobu jednoúčelových adaptérů, bo tehdá na trhu takový výběr jako dnes nebyl.

Takže vlezu do šuplíku, teď už garáž je a výroba "šumítka" se vyplatí.
..a co shoří, nezhnije..!

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jenys »

Ahoj chlapi, díky za reakce. No já měl kdysi, možná bych to našel někde v garáži, takový regenerátor a kondiční dobíjedlo. Bylo to právě to vzpomínané trafo 24V/2W a byla tam jen jedna dioda a celé jsem to měl zalité v zálevací hmotě a nakonci byla zástrčka zalitá s tím dohromady. Čili takový adaptér. Při zapojení to nedalo víc než 100mA, ale pěkně to udržovalo baterku v teplém stavu. Několikrát jsem utrhnul ten kablík s koncovkou do zásuvky pod palubkou...prostě ve spěchu jsem to přehlédl a vyjel :D Jo a když už jsem u toho, tak takhle jsem jednou vytáhnul svářeku skoro na ulici. Něco jsem jednou dělal a pak postavil svářečku z druhé strany vedle auta a při couvání jsem zachytil koncovku od svářečky a už šupajdila se mnou na výlet :lol: . Naštěstí jsem ji uviděl při vystoupení z auta, když jsem šel zavřít garáž :wink:
Takže vy myslíte jen používat nějaké to šudlátko na udržování baterky :?: Nebude to málo na pokrytí odběru z té stropní svítilny, už nevím kolik to žere. Jestli by nebylo spíš lepší udělat ten odpojovač, aby světlo nemohlo vybíjet do mrti :?: Navíc by to bylo automatika a ta pro sklerotiky je nejlepší :lol: Jednou už se mi to stalo, když spolujezdkyně nedovřela dveře, já si toho nevšiml a pak jsem se jen divil. Ta baterka tam musela teď být takhle vybíjená ještě před napadnutím sněhu, pak už jsem nevyjížděl. Ale myslím, že jsem jí tím zkrátil životnost :roll: Pokud to takhle nezapomenu, tak je to v pohodě. :wink:
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Záleží na tom, co máš za žárovku v tom stropním světle. Bývá tam žárovka 5W, někde i dvě - což by bylo 0,42A nebo 0,83A - při plně nabité baterce 44Ah zhruba 50hodin, při jedné žárovce dejme tomu sto - a jsi bez šťávy v baterii. Automatiku bych řešil pro samotné osvětlení, ne pro odpínání baterky - ta ještě krní paměť rádia, immo, někdy alarm - to všecko by bylo bez napájení.
Přílohy
spořič.jpg
Pro malou inspiraci...
(167.46 KiB) Staženo 105 x
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jenys »

EKKAR píše:Záleží na tom, co máš za žárovku v tom stropním světle. Bývá tam žárovka 5W, někde i dvě - což by bylo 0,42A nebo 0,83A - při plně nabité baterce 44Ah zhruba 50hodin, při jedné žárovce dejme tomu sto - a jsi bez šťávy v baterii. Automatiku bych řešil pro samotné osvětlení, ne pro odpínání baterky - ta ještě krní paměť rádia, immo, někdy alarm - to všecko by bylo bez napájení.
Jo to je přesně ono, něco takového bych udělal. Já jsem psal, že bych vypínal jen to osvětlení a ne celou baterku. I když proti kradářům by to bylo lepší celé :lol: Rádio nemám s paměťmi :wink:
Děkuji :wink: podívám se na to, až mi bude lepe, nějak mě to kolí dneska, asi nějaké chřipajzna, mrcha :(
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#8 Příspěvek od Artaban001 »

Něco bližšího o ty "Mečtě" by nebylo?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Nikdy jsem ji nepoužíval, natož abych ji chemicky analyzoval - ale řekl bych, že nějaká směs kovových solí a anorganických sloučenin, chemicky napadající síran olovnatý v jeho nerozpustné formě a převádějící jeho krystaly na formu elektrochemicky rozpustnou, spolu s redukcí části takto vázaného olova na kovové a s uvolněním síranových iontů do elektrolytu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#10 Příspěvek od Devo70 »

Na Punte mám originál od výroby prepínač s 3-ma polohami. Zapnuté-Automatika-Vypnuté. Na automatike je časový spínač. Ak nechám otvorené dvere dlhšiu dobu, svetlo po pár minútach zhasne. Takisto je v aute odpojovač proti vybitiu autobatérie. Ak som zabudol zapnuté autorádio pri znižujúcom palubnom napätí ho začal prerušovať. Tak asi v intervale 1s, a vybilo ju aj tak, ale nie tak rýchlo, ako bez.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od rnbw »

Na Felicii sa daju zamknut dvere, ked nie su uplne zavrete?

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jenys »

rnbw píše:Na Felicii sa daju zamknut dvere, ked nie su uplne zavrete?
Proč se na to ptáš :?: Pokud mám auto v garáži, nezamykám ho, jen zabouchnu dveře :wink: Venku na ulici, by se to nestalo :D
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Aha. Lebo som trochu nechapal, ako sa to stalo. Mozno by stacil casovac, ktory obmedzi dobu svietenia napr. na 2 hodiny.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#14 Příspěvek od janousek »

Brano :D :lol:

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jenys »

rnbw píše:Aha. Lebo som trochu nechapal, ako sa to stalo. Mozno by stacil casovac, ktory obmedzi dobu svietenia napr. na 2 hodiny.
Já myslím, že jsem dodatečně pro něco šel do auta v garáži a nedobouchl jsem to. Mě spíš vadí, že mohlo něco takového opustit fabriku :roll: Proč je ten spínač tam kde je při nedovření veliká mezera, tedy spínač už sepnutý. Ono, ve dne si toho člověk ani nevšimne. Tem nějaký automat na zhasnutí by tam byl dobrý. Je fakt že se to nestává často, většinou to zavřu dobře, ale teď naposledy ne...ach jo :cry: Už je baterka nabitá, jen nevím jak dlouho to vydrží, jestli jí to moc neublížilo :roll:
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“