Stránka 1 z 2

Spínání světel na motocyklu tuzemské výroby

Napsal: 25 led 2009, 13:19
od RADAR-06
Ahoj,

protože renovuji svůj motocykl, tak jsem si chtěl trošku polepšit elektroinstalaci, nelíbí se mi kabely do přepínače dálkové/potkávací světlo mají malý průřez a vzniká na nich velká ztráta, rele jsem zavrhl je drahé, není možno spínat minus pól, instalace je 6V

co byste doporučily, případně nějaký nákres

předem díky všem

Napsal: 25 led 2009, 19:35
od masar
V tomto případě žádná elektronika nepomůže. Pomůže pořádně očistit kontakty přepínače světel a kontakty spínací skříňky pro zmenšení přechodových odporů( nezapomeň na spoj ke kostře). Délka vodiče: spínací skříňka - přepínač světel - žárovka - je snad jen kolem 1m. Úbytek napětí pro žárovku 6V/25W a průřez vodiče 1mm2 je kolem 70mV. K tomu snad není co dodat. :wink:

Napsal: 25 led 2009, 21:37
od RADAR-06
žárovka je 40/45W, něco jsem našel, byl by to spíše vypínač, kdyby upadly někde dráty, tak by se rozsvítila obě vlákna daleko bych nedojel
elektronika by pomohla, přepínačem bych ovládal tranzistor a od tranzistoru dal dráty 2mmctverecni

Napsal: 25 led 2009, 22:08
od kbulda
Vypadá to, že chceš namontovat kurvítko.

Napsal: 25 led 2009, 22:14
od Maskot
RADAR-06 píše:žárovka je 40/45W, něco jsem našel, byl by to spíše vypínač, kdyby upadly někde dráty, tak by se rozsvítila obě vlákna daleko bych nedojel
elektronika by pomohla, přepínačem bych ovládal tranzistor a od tranzistoru dal dráty 2mmctverecni
Res to jak psal masar,spocitej si ubytek na tranzistoru pri proudu,ktery bere zarovka a tipni kolik by byl ubytek na prepinaci.

Napsal: 25 led 2009, 22:20
od RADAR-06
Maskot píše:
RADAR-06 píše:žárovka je 40/45W, něco jsem našel, byl by to spíše vypínač, kdyby upadly někde dráty, tak by se rozsvítila obě vlákna daleko bych nedojel
elektronika by pomohla, přepínačem bych ovládal tranzistor a od tranzistoru dal dráty 2mmctverecni
Res to jak psal masar,spocitej si ubytek na tranzistoru pri proudu,ktery bere zarovka a tipni kolik by byl ubytek na prepinaci.
máš recht to mě nějak nenapadlo, kurvítko original :lol:

Napsal: 25 led 2009, 22:45
od Atlan
Ked to chces zlepsovat daj rele a mozes tiez dat 2mm :D

Napsal: 25 led 2009, 23:03
od rnbw
FET je tiez tranzistor.

Napsal: 26 led 2009, 07:07
od BOBOBO
Jů-hele . Nevím , který typ motorky máš , ale většina dynam má 45 W , a to musíš dnes svítit , mělo by to zapalovat , blikat , brzdové a poziční světla . Dynamo Ti nedoporučuji ani trochu přetěžovat . Ještě se osazovala dynama 55W , ale to by v Tvém případě stejně nic neřešilo . Dej předepsanou žárovku !!!

Napsal: 27 led 2009, 07:30
od RADAR-06
dynamo tam bylo 75W (žárovka je předepsaná 35/35W), ale dynamo jsem nahradil 1-fázovým alternátorem 110W, takže žádný stres, jedná se o ČZ 250.471, rele jsou již objednána :wink:

Napsal: 27 led 2009, 10:01
od masar
A kam to relé umístíš? A ono jich bude více než jedno? A regulátor napětí 6V je integrován? :wink:

Napsal: 27 led 2009, 11:14
od BOBOBO
To masar , myslím si , že alternátory byly už jen 12V ???

Napsal: 27 led 2009, 11:28
od masar
Proto jsem se ptal. :wink:

Napsal: 27 led 2009, 15:38
od RADAR-06
Budou asi 2, ještě jedno rele na brzdový spínač. Alternátor je výrobek firmy VAPE ( http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ14-2/ ), je přímo určen k náhradě za dynamo na jawě, vyrábí si i ve verzi 12V (já sehnal levně 6V verzi). Regulátor je rozměrově stejný jako 2-cívkový pro 75W dynamo, je tedy umístěn pod L kastlíkem na boku motocyklu.

Napsal: 27 led 2009, 16:45
od masar
RADAR-06 píše:Budou asi 2, ještě jedno rele na brzdový spínač. Alternátor je výrobek firmy VAPE ( http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ14-2/ ), je přímo určen k náhradě za dynamo na jawě, vyrábí si i ve verzi 12V (já sehnal levně 6V verzi). Regulátor je rozměrově stejný jako 2-cívkový pro 75W dynamo, je tedy umístěn pod L kastlíkem na boku motocyklu.
Relé pro světlomet bych ještě pochopil, ale relé pro brzdové světlo? Proč? :wink: