Stránka 1 z 2

Nastavenie výšky svetiel-Felda

Napsal: 01 úno 2009, 10:39
od jandu
Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?

Napsal: 01 úno 2009, 11:19
od Jenys
jandu píše:Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
Nevím jak to máš ty, ale já u své Feldy mám nastavení světel hydraulické. Po nějaké době se sníží účinnost té hydrauliky a tak jde méně nastavovat úhel. Musí se vyměnit ta hydraulika jako celek. Ale jde to vyměnit i doma :wink: :lol:

Napsal: 01 úno 2009, 11:30
od vrky
Správně, jak píše Jenys. Je to hydraulika. Je to dělané tak že si to doma neopravíš a musíš koupit tuto sestavu celou novou. Jde to vyměnit i doma. Je to lepší dělat ve dvou. Cena 700,- až 1000,-

Napsal: 01 úno 2009, 14:03
od cabernet
Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.

Napsal: 01 úno 2009, 14:53
od galjo
cabernet píše:Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. 8O

Napsal: 01 úno 2009, 15:06
od vladom
V knihe Opravy automobilů Škoda Felicia vydavatelstva Grada píšu že rozsah je od 0,5 do 2,5 percenta. V praxi - pokiaľ regulácia reaguje na gombík v celom rozsahu, je to ok. Pokiaľ ide len do určitého bodu (z tej pol otáčky ktorá je k dispozícii) napr len štvrť otáčky je to zle. Sú dve možnosti. Buď sú málo vyskrutkované nastavovacie skrutky na konci "hadičiek" v svetlomete, alebo je málo kvapaliny v hydraulickom systéme. V prvom prípade stačí nastavenie, v druhom výmena.

Napsal: 01 úno 2009, 15:16
od jandu
Aha - takže nie el.motorčekom priamo. A čo ovláda tú hydrauliku? Tiež el.motor?
Ak bude trochu lepšie počasie, tak sa na to musím pozrieť.

Napsal: 01 úno 2009, 15:17
od Mourek
Řeší se to montáží motorku z Fabie http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel, já mám doma motorky už skoro dva roky a ještě jsem to neudělal. Místo ovladače lze dát potenciometr tuším 10k.V originále do ovládá nějaký pístek ručně, je to pěknej nesmysl.

Napsal: 01 úno 2009, 15:20
od jandu
Och bože - teraz ma zabijete - mám to nie na Felícii, ale na Fabii! Sory, stal sa omyl na mojej strane, ospravedlňujem sa!!! Mea culpa.

Napsal: 01 úno 2009, 15:23
od cabernet
galjo píše:
cabernet píše:Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. 8O
Nedavno som s touto zavadou presiel cez STK bez znamosti.

Napsal: 01 úno 2009, 15:36
od jandu
Aspoň predstavu o tom som nakoniec získal tu: http://www.carbondesign.borec.cz/felda/naklapeni/

Napsal: 01 úno 2009, 20:43
od EKKAR
Ve Fóbiji i všech pozdějších škodárnách je ta regulace řešená malým servomotorkem - obyčejný motorek s trochou elektroniky a se šnekovým převodem na lineární posun plastové tyčky s kuličkou na konci - ta zapadá do protikusu kulového kloubu upevněného na "parabole" reflektoru. Na palubce je ovládací potenciometr, který buď přímo, nebo u verzí vybavených xenony přes řídicí jednotku (ta podle polohy snímače propérování sama mění nastavení světel) dává ze svého jezdce napěťovou informaci na střední kontakt 3-pinového konektoru tohoto serva - krajní piny jsou +12V a GND, potenciometr je zapojen svými okraji tamtéž přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace. U xenonových verzí je nastavování krajních mezí řešeno softwarem.

Napsal: 02 úno 2009, 08:45
od BOBOBO
Auta tahaná zvenku mají již dlouho servomotory . Ale jelikož jsou starší a těsnění dotěsnila , mají motorek často pryč . A ve většině případů právě motorek . Jestli jsi prošel na technice , tak si to važ . S feldou stálé problémy . Protože ta nová hydraulika nevydrží ani do příští STK . Uvažoval jsem , odlehčit tu hydrauliku po STK a dát světla natvrdo . A tlakem zatížit opět až bude potřeba . Pokud není na autě automatika , chtěl bych vědět , kdo s tím kroutí . Naopak si libuje , jak to svítí . Jezdím často "za snížené viditelnosti " a kdyby tohle poliši kontrolovali ,jako kdysi dříve na cestě , tak by to byl pro ně dobrý vejvar . A to nehovořím o stále zapnutých mlhovkách . Za to bych dával body .

Napsal: 02 úno 2009, 10:47
od jandu
Na STK moja Fabia prešla bez problémov - svieti v max. polohe najviac na 20-25 metrov. V min. polohe to je asi o 5 metrov menej. Keďže v noci vlastne ani nejazdím, tak mi to doposial ani veľmi nevadilo. Vŕtať vo mne to začalo, až keď som šiel pre susedu s jej Renaultom v noci na stanicu a svetlá jej svietili iba tesne pred nos. Už-už som chcel vziať moje auto, ale keď som prestavil výšku svetiel, tak to šlo až takmer na úroveň reflektorov! Jasne, trochu preháňam, ale v porovnaní s tým moja Fabia NEMÁ nastaviteľné svetlá!

Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami?

Napsal: 02 úno 2009, 11:02
od BOBOBO
Nevím o čem píše Ekkar , ale co jsem měl rozdělané od Pegota a Citroena , tak je to obdoba modelářského serva . Uvnitř servomotou je servozesilovač , na pojezdovém mechanizmu poťák a poťák máš na palubovce . Pozor může mást , jsou na něm jakoby přepínací polohy , taky jsem si původně myslel , že je to přepínač . No a základní poloha se seřizovala mechanicky , kdy se táhlo , co naklápí světlomet , posunuje v závitu"matici" , kterou hýbe servo .