ORAVA COLOR 452

Servisní část určená pro profesionály

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tomikt
Příspěvky: 216
Registrován: 03 kvě 2005, 02:00

ORAVA COLOR 452

#1 Příspěvek od Tomikt »

Tak jsem si dneska pritahl ze sbernýho dvora tuto tv.
Podotýkam že jsem amatér, a je to pro me pouze záliba, chci se neco nového naučit a tak budu rád když mi pomužete, pripadne vysvetlíte, potvrdíte nebo vyvrátite me domenky.

Takže :

Po zapnutí TV zdroj cykloval, led nesvítila.
Zkontroloval jsem na plošném spoji studené spoje,
vytáhl jsem konektor vychylovaček a zdroj najel.
Vyndal jsem BU508AF - proměřil - byl K.O.
Vyměnil jsem elity ve zdroji (c122,c130,c129,c127,c125,c123,c124)kond v bazi Bu-čka a samotné Bu-čko. Proměřil jsem diodu mezi C a E, je ok.

TV jsem poté zapnul, opět cyklování zdroje.

Napětí +118V je O.K - zatíženo 60w žárovkou, 12V, 5V taky ok.
Vyndal jsem Bu-čko - je pořád ok.
B a E jsem propojil, a na kolektor pripojil žárovku 60W - zdroj pořád cykluje.

Je tedy chyba ve zdroji a nikoliv v přetížení zdroje (zpusobeno treba poruchou VN)???

Zkusil jsem odpojit konektor vychylovacích cívek, na krajní pin 118V jsem pripojil žárovku 60W, po zapnutí zdroj dvakrát zacykluje a pak se žárovka rozsvítí .
Je v pořádku že při zatížení zdroje 60W žárovkou nejdřív dvakrat zacykluje a až pak najede ?

Dle mého názoru je teda vada ve zdroji, zduvodnuji si to tím, že když místo bu-čka připojím žárovku, zdroj pořád nenajíždí, a BU již neodchází.

Uvažuji správně nebo se zase pletu.
Díky.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jezevec »

Když se chceš něčemu naučit, tak hledej sám a neptej se furt na každou blbinu, tak se nic neaučíš. Schéma snad máš, telka je jednoduchá a závada taky.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#3 Příspěvek od kokun »