Oprava majáku do ještěrky
Moderátor: Moderátoři
Oprava majáku do ještěrky
Zdravim, potřebuji opravit majáček na ještěrku, jelikož jsem na privátě, tak se moje přístrojové vybavení omezuje na multimetr za 200kč, zatim jsem proměřil tranzistory a diody v DPS zdají se být dobré, mám proto podezření na neonovou trubici (pozná někdo co to je a třeba i typ trubice?).
- Přílohy
-
- MajakBot.jpg
- (94.6 KiB) Staženo 97 x
-
- MajakTop.jpg
- (116.67 KiB) Staženo 93 x
ta trubica je vybojka, na dvoch krajnych vyvodoch ma byt okolo 300v a na stredny sa ma priviezt impulz na zapalenie.
pouziva sa aj vo fotobleskoch.
pouziva sa aj vo fotobleskoch.
- Přílohy
-
- ub6531.jpg
- (11.27 KiB) Staženo 92 x
Jinak je to celkem běžné zboží s přijatelnou cenou: http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=C ... ES05100363
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Měnič Ti nabíjí kondenzátor do doby, kdy se buď otevře diak, nebo zapálí doutnavka. Proud který projde diakem, či doutnavkou vybudí hradlo tyristoru. Tyristor sepne a vybije pomocný kondenzátor do zapalovací cívečky (transformátorek). Výstup ze zapalovací cívečky má napětí kolem 5Kv a obsahuje VF kmity. Tímto impulsem se ionizuje náplň xenonky a tá pak vybije hlavní kondenzátor za vzniku záblesku.
Takže máš za úkol tyto věci:
-Najdi na desce kondenzátor (tak do 10uF/400V). Připoj k němu voltmetr.
Zapoj napájení. Na kondu máš mít kolem 300V. ANO- Měnič máš v cajku.
Napájení vypni a odporem 10K/1W vybij ten kond.
- Z tý fotky prd poznám. Najdi na tý desce ten tyristor. Ten by jsi měl změřit. Podle součástek by jsi mohl poznat jeho vývody. Do G by měl vést diak, doutnavka, nebo zenerka. Katoda je na mínusové části výstupu měniče a anoda vede na tu zapalovací cívku.
Při úspěšném běhu měniče by jsi měl mít mezi K a A tyristoru napetí kolem 200V. Když to šlusneš, tak Ti blikne výbojka. Pokud tam nemáš žádné napětí, tyristor je probitej.
Takže máš za úkol tyto věci:
-Najdi na desce kondenzátor (tak do 10uF/400V). Připoj k němu voltmetr.
Zapoj napájení. Na kondu máš mít kolem 300V. ANO- Měnič máš v cajku.
Napájení vypni a odporem 10K/1W vybij ten kond.
- Z tý fotky prd poznám. Najdi na tý desce ten tyristor. Ten by jsi měl změřit. Podle součástek by jsi mohl poznat jeho vývody. Do G by měl vést diak, doutnavka, nebo zenerka. Katoda je na mínusové části výstupu měniče a anoda vede na tu zapalovací cívku.
Při úspěšném běhu měniče by jsi měl mít mezi K a A tyristoru napetí kolem 200V. Když to šlusneš, tak Ti blikne výbojka. Pokud tam nemáš žádné napětí, tyristor je probitej.
No ten zdroj bych chtel videt ))
pro predstavu, vybojka v zablesku co mam k fotaku ma vykon 250Ws, coz znamena, ze jeji energie spotrebovana pro zablesk je 250J. Zablesk trva cca 1/1000 sekundy, cili vykon je 250/(1/1000) tedy 250*1000 W, cili po dobu te jedne tisiciny sekundy tam probehne vykon 250 kW. Proud, ktery pri zablesku protece je 250 000 / 380 V (coz je elektrodove napeti), tedy ca 650 A. Domnivam se, ze kdyby teoreticky mel zdroj, ktery by pri tomto napeti dal i takovy proud (coz samozrejme existuji), tak pak ta vybojka po zapaleni zacne svitit jak zarivka, protoze neklesne napeti na zhaseci uroven (v pripade te me cca 60-80V). Otazka je, jak dlouho tenhle svit vydrzi )
pro predstavu, vybojka v zablesku co mam k fotaku ma vykon 250Ws, coz znamena, ze jeji energie spotrebovana pro zablesk je 250J. Zablesk trva cca 1/1000 sekundy, cili vykon je 250/(1/1000) tedy 250*1000 W, cili po dobu te jedne tisiciny sekundy tam probehne vykon 250 kW. Proud, ktery pri zablesku protece je 250 000 / 380 V (coz je elektrodove napeti), tedy ca 650 A. Domnivam se, ze kdyby teoreticky mel zdroj, ktery by pri tomto napeti dal i takovy proud (coz samozrejme existuji), tak pak ta vybojka po zapaleni zacne svitit jak zarivka, protoze neklesne napeti na zhaseci uroven (v pripade te me cca 60-80V). Otazka je, jak dlouho tenhle svit vydrzi )
rozumim, zdroj sice axistuje, ale kupovat elektrárnu kvuli tomu nebudu, jelikož mám momntálně dvě xenonky, tak sem chtěl jednu připojit přes usměrňovací můstek přímo k síti, ale pokud je pravda co píšeš, tak to domácí rozvod stejně neutáhne, na druhou stranu lokomotiva má větší příkon a existuje zdroj který jich utáhne hned několik na trati