Stránka 1 z 1

Rozlaïování radiopijímaèe

Napsal: 10 lis 2005, 11:06
od brave
U radiopøijímaèe dochází k rozlaïování naladìných stanic.Tzn., že se vysílání pøeruší, ale za malou chvilku (od 2 do 5 minut) zase samovolnì naladí.Na studený spoj to nevypadá. Rádio používá varikapy. Má s tím nìkdo nìjaké zkušenosti? Pøedem dík.

Napsal: 10 lis 2005, 11:27
od conpet
Ja si myslim ze se ti rozladuje protoze nefunguje stabilizace napeti. Ladici napeti se ti hejbe nahoru a dolu podle toho jak kolisa napeti v siti.

Napsal: 10 lis 2005, 11:35
od mihal
Napis typ radia, toto bolo bezne u niektorych autoradii tesla, po chvilke sa ohriali polovodice a s teplotou odislo ladiace napatie bezne o 0.2V. Riesil som to presnou stabilizaciou.

Napsal: 20 lis 2005, 10:05
od EKKAR
Pozor taky na další věc - někteří výrobci obcházejí potřebu nízkonapěťových varikapů použitím měniče napětí pro získání ladicího napětí vyššího, než je napětí v autosíti. Zároveň používají zpětnou vazbu tohoto měniče pro stabilizaci - tady může být zakopaný AZOR v nějaké nežádoucí tepelné nebo napěťové závislosti. Efekt je ale stejný - ladění ujíždí.
A za druhé - s naprostým klidem bych vyměnil ZA NOVÉ VŠECHNY elyty v napájení a stabilizaci Ulad, protože stačí 1 částečně vyschlý se sníženou kapacitou anebo s větším svodem a s okolím to může dát nádhernej RC člen s poměrně dlouhou periodou - a popisovaný efekt je na světě.

Napsal: 20 lis 2005, 10:34
od Nagant
Jen pro úplnost - vypadávání stanic VKV můžou způsobovat i přistávající dopravní letadla, pokud člověk bydlí poblíž letiště. Pozoroval jsem to, když jsem jeden čas bydlel v Praze - Motole. Kdysi dávno o tom byl i nějaký článek v Amatérském rádiu (tam byl myslím rozebírán tento jev z hlediska dálkového příjmu).

Ale co si pamatuju, tak to byly kratší výpadky, možná tak půl minuty, ale to je určitě závislé i na vzájemné poloze antény a dráhy letadla.
Ale myslím, že při tom výpadku to ani doladit nešlo, prostě to letadlo odrazilo vlny jinam.

Napsal: 20 lis 2005, 11:09
od EKKAR
Letadla ano, ale odražením signálu těžko, na to by i C5A Galaxy nebo B747 byly moc malé, aby pri jejich průletu osou příjmu došlo k zákrytu na dobu delší, než srovná AFC. Tady spíš šlo o zahlcení vstupní jednotky příliš silným signálem, který produkuje každé letadlo. Sice je frekvenčně mimo FM, ale je (aspoň spojení s "věží") hned vedle - asi tak od 120Mhz nahoru, a dost možná jsou i některé kanály mezi 73 a 88 MHz - a co udělá blízký vysílač i na jiné frekvenci se vstupem komerčního rádia bez opravdu ostrého filtru je nabíledni. Ono se to nepublikuje, ale stálo by za to zjistit, co všechno takové éro vlastně všecko vyzařuje a s jakou úrovní. Asi by se hodně lidí dost podivilo. Pro představu ZNAČNĚ NEÚPLNÝ výčet: AM rádio pro spojení s ŘLP, radiovýškoměr, sekundární radar (odpovídač), vlastní meteo radar, automatické systémy pro let a přistání bez vidu...

Napsal: 20 lis 2005, 11:24
od Nagant
Ano, to je možné. Byl to VKV tuner z plošnými cívkami (známý jako "Klabalofón", myslím dle AR 1984, co já se s ním natrápil :roll: ), dipól z TV dvoulinky, tuner jsem provozoval v nějaké papírové krabici a jako nf zesilovač starý stereo kotoučák Unitra. Takže to tam asi opravdu mohlo lézt kudykoliv.

Napsal: 01 říj 2015, 20:07
od timi
Dobrý den, mám rádio Akai AJ 350
http://www.radiomuseum.org/r/akai_3_ban ... _fuer.html
jen bez toho písmena H.
Rozlaďuje se mi. Je možné s tím ještě něco dělat?