Stránka 1 z 2

Felicia - alternátor

Napsal: 07 bře 2009, 19:58
od nxn
Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..

Napsal: 07 bře 2009, 20:37
od Sandal
Jo to můžou dělat ometený uhlíky nebo regulátor.To že to při volnoběhu pohasíná,dělá asi remanentní magnetizmus kterej malinko budí alternátor.Při vyšších otáčkách tento zbytkový magnetizmus nestačí pro buzení a kontrolka svítí naplno.Asi.

Napsal: 07 bře 2009, 20:49
od Topik
nxn píše:Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Tato zavada muze vzniknout tim ze chybi budici napajeni (tj.ten slaby drat) vedouci na altik nebo prorazeny diodovy mustek.

Variantu obrousenych uhliku tez nevylucuji.... :D

Napsal: 07 bře 2009, 21:26
od jefo250
muže to být už vadnej regulátor v altu nebo uklepanej drát vedoucí od něho nebo taky uhlíky jsou KO :?

Napsal: 07 bře 2009, 21:46
od souba
Na baterii připoj měřák a sleduj co bude ukazovat.
S touto závadou jsem se také setkal.

Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.

Napsal: 08 bře 2009, 00:44
od rolandt
kontrolka dobijania signalizuje poruchu dobijania, zmeraj napatie bat za chodu, ak je menej ako 14,5 nedobija -regulator + uhliky, diody, spoje v alt.
ak je viac ako 14,5 prebija - regulator - skrat.
ak mas len odpadnuty ten tenky drot tak kontrolka nesvieti vobec.

Napsal: 08 bře 2009, 02:08
od DELONG
Daj si presústružiť zberače (kolektory) na rotore. Nutná demontáž alternátora.Ak sa nedá presústružiť tak len nový rotor.

Napsal: 08 bře 2009, 09:09
od EKKAR
I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...

Napsal: 08 bře 2009, 10:07
od Mirda
Jestli dává 13,8 - 14 V tak je vadná některá dioda (ta malá pomocná)

Napsal: 08 bře 2009, 12:51
od helios
EKKAR píše:I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...


Najskôr by to mohli byť už krátke uhlíky. Tie zberné krúžky sa síce sústružia samé, ale niekedy aj do šišata. :?
Už som sa stretol aj s takými alternátormi, kde ich bolo nutné presústružiť, inak sa nové uhlíky predčasne zoderú. Pripisujem to ich "vyiskreniu" pri neskorom zistení tejto závady...

Napsal: 08 bře 2009, 13:12
od Jonapo
Dobrý deň,
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.

Napsal: 08 bře 2009, 15:48
od nxn
Otevřu...proměřím...rozeberu...díky za rady

Napsal: 08 bře 2009, 18:33
od keemo
Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.

Napsal: 08 bře 2009, 20:58
od otakarv
keemo píše:Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.
Také se přikláním k těm studeným spojům i když ty druhé závady jsou zcela pravděpodobné.
Jak jsem měl ještě starou 105-ku,tak mi také začala svítit kontrolka dobíjení.Byla zrovna půlnoc a já vezl manželku se synem na letiště.Naštěstí se mi to stalo v místě,kde zrovna v tu dobu automechanik zkoušel auto.Byl tak ochotný,že mi zapůjčil alternátor,ale z Fiata,ten jsme museli zaklínovat dřevěným klínem,aby byl řemen napnutý a já musel zastavovat a klín vždy zarazit,aby nevypadl.Ale dojeli jsme.Na spáteční cestě jsem mu altík vrátil,byl den a baterka držela.
Doma jsem jej rozebral a zjistil jsem,že konce vinutí jsou spolu zmáčknuté jen slabým mosazným páskem a je to celé vyhřáte a zoxidované.V tom byla ta závada.

Napsal: 09 bře 2009, 07:26
od BOBOBO
Jako vše i toto má mít svůj postup . a)musí být dobrá kontrolka a její vodiče-splněno . Další činnosti se provedou při odpojeném regulátoru. b) je třeba zjistit napětí na vývodu R(D+) . c)napětí nad 10V je , tak spojit faston R(D+) s fastonem M(DF) přes žárovku 12V 10-15W při měření napětí na aku . Naskočí-li napětí , je vadný egulátor či vodiče k němu . d) Je-li stále bez napětí , zapojit žárovku mezi B+-tvrdé z aku a faston M(DF) .Naskočí-li napětí nyní , tak je špatný pomocný usměrňovač . Svítí-li žárovka a přesto se nezvýší napětí na B+ , jsou špatné silové obvody altíku .