Stránka 1 z 1

CM 130 - vypíná přehrávání

Napsal: 06 dub 2009, 21:36
od mr_mocak
Mám problém u CM130, který se objevil poměrně nedavno.. Po cca hodině hraní už neutáhne pravý kotouč (používám 18 cm) a koncový vypínač pásku ukončí přehrávání. Snížil jsem citlivost toho zmetku (drátu) který leží na pásku a kontroluje, zda se nepřetrhl a stejně to nepomohlo. Když ale pravou cívku rukou trošku popoženu, jede to jak má. Čím můžu zvýšit tah pravé cívky? Řemínky jsou nové a gumový kroužek na spojce k unašeči je taky ok.. Předem díky za rady!

Napsal: 06 dub 2009, 21:48
od Hill
Tak zbývají jen dvě možnosti:
- velké tření unašeče v ložisku
- malý tah spojky

Napsal: 06 dub 2009, 21:53
od mr_mocak
S tím tlakem spojky na unašeč jsem měl problém.. Tlak byl malý a vydávalo to hroznej rámus. Větší napnutí pérka nedostačovalo (ten plíšek, na kterym pérko drží už byl ohnutej skoro k zesilovači :)) Tak jsem tam vrazil normální gumičku. A fungovalo to cca rok - tlak byl akorát, ani malý, ani velký. Zkusím mrknout na ten unašeč..

Napsal: 06 dub 2009, 22:01
od fero7
Nejako mi to nesedi co pises.
Koncak vypina na konci pasky, t.j. silny tah a velmi brzdeny druhy kotuc.
Hnany kotuc bude vypinany skor snimacom otacok.
Tak najprv si to ujasni a potom patricne pokracuj.
Ale neviem ak je tam system.
Pod unasacom moze byt tzv."kyvadlovy" system ktory strazi otacky a po vyraznom znizeni to vypne.

Napsal: 06 dub 2009, 22:07
od Hill
Fero, něco takového měly jen některé třímotorové stroje a kazeťáky.
B113 má dva systémy vypínání - jeden je vodivou fólií na zaváděcí pásce, druhý sleduje tah pásku v dráze.
Pohon unašeče je čistě parametrický - jak se spojka seřídí, tak to táhne. Nic víc a nic míň.

Napsal: 06 dub 2009, 22:54
od mr_mocak
Tak unašeč jsem promazal a je to lepší, ale stejně občas vypne.. Na co se mám zaměřit u té spojky?

Napsal: 06 dub 2009, 23:57
od mr_mocak
Tak jsem našel orig. pérko, co drží spojku. Magneťák sem asi po hodině zapnul a pustil. Šlapal bez problémů, jenže za půl hodiny zase tah zeslábnul a začlo to vypínat, takže to ve spojce asi nebude. :-/

Napsal: 09 dub 2009, 00:31
od Quest
To, že Ti to vypíná po určité době hraní, může být také způsobeno buď tím, že je špatně nastaven ten "drát" snímání napnutého pásku, dotýká se pérového svazku (který zkontroluj, když je napnutý pásek a jestli nespíná samovolně, špatným najustováním nebo nečistotou), a tím aktivuje elektromagnet vypínání posuvů, a nebo se Ti v důsledku špatně nastaveného tahu pásku a současně špatně nastavených pákových pásových brzd, dotkne vodící kolík pákové pásové brzdy, nebo pájecí očko, nebo jeho přívod, vodícího sloupku pásku a tím se opět aktivuje koncové vypínání. Nastavení této brzdy je dosti choulostivé a dlouhodobě poměrně nestabilní vlivem změn třecích vlastností použitých filcových pásových brzd, které jsou citlivé na vhkost, teplotu, i na momentální konstelaci hvězd. Přitom jejich nastavení zásadně ovlivňuje kolmost i výškové nastavení pásku, jeho přítlak na hlavy, a je nutné kontrolovat jej, po každém zásahu do nastavení přivíjecího tahu a brzd, které mají automaticky udržovat stále stejnou hodnotu napnutí pásku při hraní i převíjení. Nastavování je nutno započít správným nastavením přítlaku přivíjecích i převíjecích mezikol, které nesmí v žádném režimu prokluzovat. V klidovém stavu má být mezera mezi předlohou, mezikolem a unašečem 1-2 mm. Nastavuje se přihýbáním jazýčku ovládacího táhla a dorazu kulisy. Všechna kola musí zabírat celou šířkou gumového obložení, které nesmí být zatvrdlé ani prokluzující. (viz problém s 18cm cívkami) A co rázová spojka, neklouže? Páky brzd mají být nastaveny tak, aby způsobovaly na unašeči tah kolem 80 mNm. Dorazové šrouby nastaveny tak, aby při úplném odbrzdění byla mezera mezi filcem (plstí) pásových brzd a unašečem 0,5-1mm. Tónová kladka v poloze "PAUZE" má být od tónového hřídele vzdálena též 0,5-1mm a současně musí být přibrzděn levý unašeč. Brzdící účinek pásových brzd se nastavuje přesouváním pružinek do otvorů blíže, nebo dále od osy otáčení, plsť je možno "oživit" nakřídováním.
Co se týká nastavení hlav, nejdříve se nastavuje záznamová, tím že ji přepojíš místo snímací a nastavíš výšku a kolmost (OPAKOVANĚ Střídavě) na měřícím pásku, pomocí signálu nahraného mezi stopami, - výška hlavy, a pomocí 8-10kHz - kolmost. Pouze v nouzi nejvyšší, na dobře nahraném pásku z minulosti, kdy byl ještě mgf v dobré kondici. Potom vrátíš zapojení zpět a totéž nastavení provedeš se snímací hlavou. Při zkušební nahrávce mono, Ti nesmí prolézat jeden kanál do sousedního v opačném směru posuvu pásku a naopak, jinak je špatně nastavená výška hlav. Kolmost se nastavuje na co nejvyšší obsah vysokých kmitočtů v reprodukci. Nastavení provádět při preferované rychlosti, potom zkontrolovat při nepreferované rychlosti.

Napsal: 09 dub 2009, 13:09
od mr_mocak
Quest: Díky za referát! :) Koukam, že s tim krámem vůbec neni prdel to štelovat.. Už jsem zjistil, kde je chyba - je to ve spojce. Unašeč je zevnitř uplně vyhlazenej (není hrubej) takže gumový kolečko spojky prokluzuje a ještě se celá spojka prokluzuje v místě, kde je ten filc.. Maj mi přijít nový kroužky na spojku, tak to zkusim bvyměnit, třeba to pomůže..

Napsal: 09 dub 2009, 13:28
od fero7
Pozor!
Ulohou toho filcu je preklzovat!
Posuv pasky je stale rovnaky.
Ale pravy navijaci kotuc na zaciatku pasky (navin je maly) sa otoci 1x/1sekunda.
Na konci pasky (navin je velky) iba 1x/3sekundy (Pozor! je to iba priklad!).
Ten rozdiel je zabezpeceny preklzovanim filcovej spojky.