Composite --> S-video
Moderátor: Moderátoři
Composite --> S-video
Zdravím
dá se bez markantní stráty kvality pustit composite signál do S-Videa?
synovec potřebuje propojit DVD pouze s compositem do TV která má pouze S-video
dá se bez markantní stráty kvality pustit composite signál do S-Videa?
synovec potřebuje propojit DVD pouze s compositem do TV která má pouze S-video
Krásný stráty…
To bude zase vlákno.
Ne, nedá se to, je to blbost. Pokud vím, těm přístrojům tím neublížíš, tak to zkus a uvidíš jaká je to blbost. A kondík 470p ti nepomůže.
Oddělit v CVBS jasovou a barvonosnou složku je docela problém a ještě před pár lety se firmy chlubily, jak kvalitně je to v jejich televizích provedeno.
To bude zase vlákno.
Ne, nedá se to, je to blbost. Pokud vím, těm přístrojům tím neublížíš, tak to zkus a uvidíš jaká je to blbost. A kondík 470p ti nepomůže.
Oddělit v CVBS jasovou a barvonosnou složku je docela problém a ještě před pár lety se firmy chlubily, jak kvalitně je to v jejich televizích provedeno.
Tak jsem dnes náhodou pročítal PE A Radio - 9/2004 str.37, kde se popisuje úprava převodu S-VHS na kompozit kondíkem 470p. Teď cituji: "Budete asi překvapeni,že obvod do určité míry funguje i obráceně - přivedete-li do něj kompozitní videosignál, můžete ho připojit do vstupu pro S-video. Na obrazovce televizoru dostanete barevný obraz - jeho kvalita bude ale horší,než při použití patřičného vstupu pro kompozitní videosignál. Protože informace o barvě není zcela oddělena od signálu jasu, dochází na obrazovce k určitým interferencím. Správně pracující převodník by byl samozřejmě mnohem složitější a tak tento obvod jako nouzové řešení vyhoví." Konec citace.
Cez TV karta Leadtek WinFast VC100 U Video Editor, dongle, video grabber, USB2.0 má vstupné kable S-Video a aj cinch audio video ale cez ten s-video bi to malo bit kvalitnejšie ale ide mi len čiernobiely obraz !kúpil som aj kvalitnejší scart ale je to rovnaké!kamarát to má podobne zapojené zo začiatku tiež to riešil neišlo mu to farebne ale si už nepametá čo spravil že mu to už ide jedine že preinštaloval pinnacle studio cez čo to vídeo spracuje, je možné čí novšie vídeo čo podporuje vo scart výstupu aj s-video alebo inú scart redukciu,no neviem!vážne neviem si s tým rady!
Jestli nemáš k dispozici signál ve formátu S-video (tedy černobílý obraz jedním drátem a barvovou složku druhým), pak rozdělením signálu CVBS na tyto dva signály dostaneš v nejlepším případě stejný obraz, jako když CVBS připojíš do RCA cinche přímo.
Častěji však bude horší, protože karta na jasovém vstupu očekává čistě černobílý obraz bez nosné barev, jenže v CVBS signálu je v něm tato modulovaná barvonosná obsažená (i když je z ní něco odbočené do vstupu pro modulovanou barvonosnou pomocí toho kondíku), která způsobí zrnění a "PALové proužky" v jasovém podkladu.
Naproti tomu na vstupu RCA cinch video se s kompozitní směsí počítá a karta si signály navzájem oddělí, jak potřebuje.
Když máš signál CVBS, připoj ho do vstupu video. Lepší obraz z toho už nedostaneš.
Na okraj: na konektoru SCART jsou normalizované pouze signály CVBS (19->20) obousměrně (ve šňůře jsou vždy propojené kontakt 19 jednoho konektoru s kontaktem 20 druhého), nebo signály RGB: 15,11,7 - tyto signály jsou definované jako přednostně jednosměrné k monitoru. V době vzniku normy SCARTu se totiž nepočítalo s tím, že by se měly využívat signály RGB pro záznam.
Také není zcela jasně předepsáno, zda v případě využití RGB signálů se má sychronizační směs přenášet po zelené nebo se oddělí v monitoru (TVP) z výstupu kompozitního signálu, který v režimu RGB může vést jen černobílý signál Y+synchro (samozřejmě součástí tohoto signálu jsou úrovně zatemnění, na které si monitor musí klíčovat úroveň černé).
V tomto ohledu zrovna plná kompatibilita mezi zařízeními různých výrobců nevládne.
Samotný chrominanční signál (modulovaný na nosnou, jak vyžaduje S-video) v konektoru SCART definovaný není a nikdy nebyl.. Dva piny jsou rezerva pro případné prodloužení sběrnice I2C do dalšího zařízení; pokud jsou použité, pak jen pro zvýšení vzájemné kompatibility přístrojů téhož výrobce, posloužily zpravidla při instalaci jen pro zkopírování naladěných programů mezi VCR a TVP, další roky tuto výhodu uživatel nijak nepocítil.
Pokud by se v nějakém přístroji ve scartu samostatná modulovaná barvonosná vyskytla, o čemž si dovolím na základě letitých zkušeností s úspěchem pochybovat, muselo by se jednat o nenormalizované zapojení od některého dálněvýchodního výrobce - ti ostatně montovali tří, pěti a sedmikolíkové konektory DIN i do magnetofonů pro vývoz do Evropy jen proto, aby tam konektor DIN byl, ale jeho zapojení bylo často mírně řečeno svérázné, o dodržení impedancí a úrovní nemluvě. Je tedy možné, že se podobně postavil některý výrobce i ke scartu, když zákazník požadoval EURO AV.
Častěji však bude horší, protože karta na jasovém vstupu očekává čistě černobílý obraz bez nosné barev, jenže v CVBS signálu je v něm tato modulovaná barvonosná obsažená (i když je z ní něco odbočené do vstupu pro modulovanou barvonosnou pomocí toho kondíku), která způsobí zrnění a "PALové proužky" v jasovém podkladu.
Naproti tomu na vstupu RCA cinch video se s kompozitní směsí počítá a karta si signály navzájem oddělí, jak potřebuje.
Když máš signál CVBS, připoj ho do vstupu video. Lepší obraz z toho už nedostaneš.
Na okraj: na konektoru SCART jsou normalizované pouze signály CVBS (19->20) obousměrně (ve šňůře jsou vždy propojené kontakt 19 jednoho konektoru s kontaktem 20 druhého), nebo signály RGB: 15,11,7 - tyto signály jsou definované jako přednostně jednosměrné k monitoru. V době vzniku normy SCARTu se totiž nepočítalo s tím, že by se měly využívat signály RGB pro záznam.
Také není zcela jasně předepsáno, zda v případě využití RGB signálů se má sychronizační směs přenášet po zelené nebo se oddělí v monitoru (TVP) z výstupu kompozitního signálu, který v režimu RGB může vést jen černobílý signál Y+synchro (samozřejmě součástí tohoto signálu jsou úrovně zatemnění, na které si monitor musí klíčovat úroveň černé).
V tomto ohledu zrovna plná kompatibilita mezi zařízeními různých výrobců nevládne.
Samotný chrominanční signál (modulovaný na nosnou, jak vyžaduje S-video) v konektoru SCART definovaný není a nikdy nebyl.. Dva piny jsou rezerva pro případné prodloužení sběrnice I2C do dalšího zařízení; pokud jsou použité, pak jen pro zvýšení vzájemné kompatibility přístrojů téhož výrobce, posloužily zpravidla při instalaci jen pro zkopírování naladěných programů mezi VCR a TVP, další roky tuto výhodu uživatel nijak nepocítil.
Pokud by se v nějakém přístroji ve scartu samostatná modulovaná barvonosná vyskytla, o čemž si dovolím na základě letitých zkušeností s úspěchem pochybovat, muselo by se jednat o nenormalizované zapojení od některého dálněvýchodního výrobce - ti ostatně montovali tří, pěti a sedmikolíkové konektory DIN i do magnetofonů pro vývoz do Evropy jen proto, aby tam konektor DIN byl, ale jeho zapojení bylo často mírně řečeno svérázné, o dodržení impedancí a úrovní nemluvě. Je tedy možné, že se podobně postavil některý výrobce i ke scartu, když zákazník požadoval EURO AV.