Motorek ze stěračů jako pohon vozítka pro dítě?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kyberbob
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Motorek ze stěračů jako pohon vozítka pro dítě?

#1 Příspěvek od kyberbob »

Zdravím, myslíte že by upravený motorek ze stěračů+ nějaké převody třeba z nějaké škodovky utáhnul takovou drobnou elektro bugy pro 3 až 5tileté dítě?? s kamošem chcem udělat nějakou hračku ze zábavy aby jsme nemuseli kupovat již hotový plastový výrobek z obchodu
:D

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Davidus »

k tomu aby to alespoň slušně jelo tak 250W motorek.. vyzkoušeno, jinak se to bude trápit a plazit

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Davidus píše:k tomu aby to alespoň slušně jelo tak 250W motorek.. vyzkoušeno, jinak se to bude trápit a plazit
Ono pro takový děcka je to lepší, když se to jen plazí. Rákosníci používají stejny motorky, jako jsou v akuvrtačkách. Klidně ten motorek na stěrače použij. (Třeba na každý zadní kolo jeden, a spojíš je paralelně, navíc ta převodovka působí jako brzda, takže se to po puštění pedálu zastaví)

Uživatelský avatar
kyberbob
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kyberbob »

jo přesně tak jsem to myslel na každé zadní kolo jeden motor a tím že je vevnitř převod tvořen šnekem a ozubeným kolem tak to při nesešlápnutém pedálu bude stát :wink:

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od vombat »

V časopise Urob si sám bylo elektrokolo a popis úpravy motorku, zda z topení nebo stěrače, to už si nepamatuju.

Uživatelský avatar
MirrA1
Příspěvky: 531
Registrován: 30 srp 2006, 02:00

#6 Příspěvek od MirrA1 »

V tomhle směru jsem dost laboroval.

Prakticky jsem na pohon vozítka zkoušel: motor z AKU vrtačky, motory ze stěračů, motory z AKU koloběžek.
Motory z vrtačky jsou nepoužitelný- nejsou určeny pro trvalý provoz. Při delší provozu se strašně zahříval komutátor, jiskřil a rychle se opotřebovával.

Motory ze stěračů- sílu mají dostatečnou+bonusem je integrovaná převodovka. Bohužel ale na výstupu máš nízké otáčky (okolo 80 ot/min. Takže to vozítko by se pomalinku plazilo. To už nemluvím o tom, kolik vydrží plastová planetová převodovka a o obrovském zahřívání těchto motorků když běžely třeba 5min trvale do zátěže.

Nejvhodnější volba jsou motory z elektrokoloběžek. Vysoký výkon - a dokonce není ve spoustě případů ani nutná převodovka. Pokud ale převodovku použiješ, tak dostaneš na výstupu obrovský kroutící moment při solidních otáčkách. Kupoval jsem je zde: http://www.skutrcentrum.cz/?page=nahrad ... -kolobezky

PS: kupoval jsem tam 2x 300W motor za 1000kč/kus.

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#7 Příspěvek od stasek »

Jaký mají prosím tě otáčky ty motory z koloběžek?

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Davidus »

jedná se o typy MY1020 krouťák 1,5-2,9Nm otáčky max2500 - 3000. Jedná se o 4 polový motor s permanentními feritovými magnety, 20 kotev, rády hoří - výrobce unitemotors china, pozor občas přelepují nálepky za větší výkon, obvykle píšou dvojnásobný, poznášpodle webu když jej změříš a zvážíš
http://www.unitemotor.com/ tady to máš podrobněji, někde je tam tlačítko english

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Crifodo »

Navím jestli je nejlepší řešení samosvorné řízení rychlosti, když vozítko kopíruje polohu pedálu, děťátko získá úplně jiné návyky než pak bude potřebovat pro velké vozítko :roll:
Ať si zvyká odmala, že něčím udílí rychlost (a setrvačnou energii) a něčím jiným musí (hbitě) brzdit, ne?

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Davidus »

doporučuji zpřevodovat tak abys měl jistotu že motor nepřetěžuješ a dítě by ho nebylo schopné spálit, např když se zabrzdí někde o obrubník. Od věci taky není udělat do motoru aktivní chlazení nějakým větráčkem, tyhle motory maj na svuj výkon moc tenký drát, malé rotory, nekvalitní kartáčky, nedostatečné vzdálenosti vinutí od boků motoru, nekvalitní ložiska, nekvalitní permanentní magnety které se odmagnetují při přibrždění motoru.. i při běhu naprázdno se po hodině dost přehřívají, je to na krátkodobý provoz "než se motor ohřeje" je to provozovaný opravdu na hranici kdy má rotor 200°C

Uživatelský avatar
kyberbob
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kyberbob »

tak to už je ale dost otáček :( pro to se mi zamlouvá ten motor od stěračů kde už je převod pomocí šneka čímž jsou sníženy otáčky a při zastavení motoru se nepohne kolama :-) ..takže já budu zatim laborovat s tím motorem od stěračů :D

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Davidus »

Crifodo píše:Navím jestli je nejlepší řešení samosvorné řízení rychlosti, když vozítko kopíruje polohu pedálu, děťátko získá úplně jiné návyky než pak bude potřebovat pro velké vozítko :roll:
Ať si zvyká odmala, že něčím udílí rychlost (a setrvačnou energii) a něčím jiným musí (hbitě) brzdit, ne?
odpůrce elektromobilů .. ať si zvykne já sem taky řídil EV jedním pedálem celou dobu

Uživatelský avatar
kyberbob
Příspěvky: 15
Registrován: 19 říj 2008, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kyberbob »

Davidus píše:...malé rotory, nekvalitní kartáčky, nedostatečné vzdálenosti vinutí od boků motoru, nekvalitní ložiska, nekvalitní permanentní magnety které se odmagnetují při přibrždění motoru.. i při běhu naprázdno se po hodině dost přehřívají, je to na krátkodobý provoz "než se motor ohřeje" je to provozovaný opravdu na hranici kdy má rotor 200°C
Takže ty motory jsou vlastně uplně na... ? :D řekněme si to narovinu: co je dnes kvalitní?..na všem je made-in-japan a dělal to nějakej rákosník doma na koleně :?

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#14 Příspěvek od Crifodo »

Davidus, plácáš :P Představ si, že jedeš naloženým elektrovozítkem s 200 kg na korbě 35 kmh a smekne se ti mokrá bota z pedálu. Přeješ si opustit sedačku přes volant a vzápětí být pohřben nákladem kterej vezeš za sebou? Utažený servosystém kopírující bez přeběhů zadání otáček je v tomhle případě prostě nesmysl. Navíc nedovoluje rekuperaci.
Většina provozu se odehrává jinak než v režimu vyprošťovacího tanku :wink:

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Crifodo »

kyberbob píše:Takže ty motory jsou vlastně uplně na... ? :D řekněme si to narovinu: co je dnes kvalitní?..na všem je made-in-japan a dělal to nějakej rákosník doma na koleně :?
Těch nápisů Japan už právě moc není.
Získal jsem motor made in china, vyráběný na zakázku pro finskou firmu. Byl to pohon běžeckého trenažéru, kde byl slabý, takže je vyměňovali za silnější. Má to 1,3 kW/180V a je to dost k neutahání.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“