Automatické převodovky - velký otazník :)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

Automatické převodovky - velký otazník :)

#1 Příspěvek od tatramacek »

Zdravím - jen tak z nudy brouzdám po netu a koukám se na stará krásná auta a obejvují se mi tam informace že měla automatické převodovky. Zajímalo by mne jak třeba takový vůz z roku 1955 mohl v té době mít automat - na jakém principu ty převodovky fungovali a jak byli řízeny. Děkuji.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od forbidden »

Nejspis ciste mechanicky. Tenkrat lidi vymysleli celkem monstrozni mechanicky projekty, taky bych to chtel videt, jak to fungovalo.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Nejni to nic světoborneho.Máš motor a místo klasickeho setrváku je namontovanej hydrodynamickej měnič.Působí zárověň jako násobič točiveho momentu.Dál se výkon převádí do převodovky kde jsou u čtyřkvaltu dva planetové převody respektive reduktory.Na reduktorech jsou brzdicí pásy keré jsou ovládány hydraulikou.podle jakej pás se zabrzdí takovej fofr se převádí na kardanku.Obvykle vespod převodovky je hydraulickej rozvaděč kterej ovládá brzdy reduktorů.Je tam i tzv. kick down kterej zařadí nižší stupeň při prudkém sešlápnutí plynu.Všechno je to na mechanicky ovládaný.Zpátečka se řadí téměř vždy přes první převodovej stupeň a současnym zařazení vloženeho kola.To vše chodí v olejový lázni.Obvykle Je to červený olej typu Dexron II nebo III.
Mýty o poruchovosti a jiný blbosti jsou jen spekulace a averze vůči automatům hlavně z neznalosti jak to vlastně funguje.Když někdo bude něco prskat že je to naprd tak se ho nejdřív zeptejte jestli s automatem někdy jel.Sptřeba je jen o hodně málo vyšší než s manuelní jarmarou.
Toť asi stručně vše.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od forbidden »

Sandal píše:Nejni to nic světoborneho......
Toť asi stručně vše.
Nejaka animace by nebyla :D Z toho popisu si to moc nepredstavim :lol:

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Vlasně by si tam ani nic moc nevděl.Jena točící se hřídel a ni dva planetový převody.Moc se tam toho nehejbe.Zkusim vyhrabat nějaký foto třeba z gůůglu.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Dingos
Příspěvky: 61
Registrován: 11 črc 2009, 02:00

#6 Příspěvek od Dingos »

A hlavně ty první automaty byly většinou pouze jen 2až3 rychlostní (nemyslím tím zpátečku)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Tak fotečky.
Převodovka a rozvaděč
Přílohy
automatic-transmission-pistons.jpg
(44.18 KiB) Staženo 91 x
automatic_transmission.jpg
(58.79 KiB) Staženo 154 x
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od rezis »

Toto je klasicky automat. Vsechny rychlosti jsou vlastne porad zarazeny a je tam vicero spojek (zjednodusene).Ted se mi hodne libi DSG. Tedy dve spojky a dve prevodovky. Na jedne se radi zatim co druha je sepnuta. Jedina neyhoda je ze nelze podradit o dav stupne. ovsem radi velmi rychle takze vlastne to jde.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#9 Příspěvek od Sandal »

Jo jo DSG je výborná převodovka.U Octavie ve spojení s motorem 1.8 TSI je to super auto.Škoda že je ta Octavia tak drahá.Nebo alespoň promě :cry:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Motory TSi to je zas jiná kapitola. :pravnik:
Co se dívám do ceníku vychází škoda oproti VW dost draho. Vezmu-li v potaz stupeň výbavy.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
1010
Příspěvky: 208
Registrován: 05 úno 2006, 01:00

#11 Příspěvek od 1010 »

Mám Passata s tiptronikem 3 roky,nerad bych se vracel zase k fofrklacku :lol: Na těch obrázcích vejš je právě klasika s HM co mám.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

Já mám Chevrolet Caprice s převodovkou Turbo Hydromatic.Takzvanou sedmistovku.Je to čtyřkvalt.
Dokonce dělali i Tráboše s poloautomatem.Jmenovalo se to Hycomat.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od pajosek2 »

Já si nemůžu pomoci,ale pokud si nemůžu zařadit pevně kvalt,tak jsem nesvůj.Tím neodsuzuju automaty,je to jen názor. U automatů mi vadí hlavně ty zvuky při přechodu na další stupeň.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#14 Příspěvek od kbulda »

Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#15 Příspěvek od rezis »

kbulda píše:Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.
Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně....
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“