Stránka 1 z 3

zdroj na lampovy zosilovac

Napsal: 25 črc 2009, 21:44
od valla
zaujimaju ma vyhody a nevyhody tohoto zapojenia zdroja je vhodne toto zapojenie na 250W lampovy zosilovac? co treba na nom doladit aby bolo idealne na 250W lampovy zosilovac.....
este ze tych 230V je na napajanie Ug2
zaujima ma aj preco tam pouzili dva kondiky 100uF paralelne ?
sak tam mohli dat 220uF? ma to nejaku inu vyhodu ?

Napsal: 25 črc 2009, 22:02
od p1p4
V NF technice se dost často dává víc kondů paralelně s menší kapacitou z jednoduchýho důvodu - každej kondík má svůj ESR - ekvivalentní sériový odpor. A při paralelním řazení kondíků se řadí i paralelně tyhle ESR - celkový ESR se zmenší -> kondy se dokáží rychleji vybít. Proto se dává víc kondů o menší kapacitě, než jeden kýbl s velkou.

Napsal: 25 črc 2009, 22:05
od valla
ma to potom ma to potom aj iny charakter zvuku zosilovaca? dynamiku a tak?

Napsal: 25 črc 2009, 22:15
od p1p4
Zpevní se basy. Ty jsou vlastně rychlej sled proudovejch pulsů a právě proto je dobrý mít víc malejch kondíků paralelně

Napsal: 25 črc 2009, 22:16
od valla
jasne,takze ja tam nedam 100uf ale dam tam 4x 330uF :D

Napsal: 25 črc 2009, 23:11
od Sendyx
Basy jsou rychlej sled impulzů ? A co výšky, ty jsou jeden pomalej impulz ? :roll:

Napsal: 26 črc 2009, 00:20
od p1p4
Tak jasně že jsou. Neříkej, že nevíš, co mám na mysli. Bez tvrdýho zdroje budou basy ... A vejšky ? Každej ví.

Napsal: 26 črc 2009, 00:26
od valla
jasne tak cim viac kondikou tym to je lepsie :D
teraz to mam v zosiku prototypne dane len dva kondiky 330uF a spodky pri vacsej hlasitosti chria su take divne....

Napsal: 26 črc 2009, 00:42
od Sendyx
Jo, chápu. Kámoš jednou šáhnul do fotoblesku, kde bylo jenom 330uF... a taky měl potom nějaké divné spodky, prý se šel rovnou převlíct :lol:

Napsal: 26 črc 2009, 07:52
od Maskot
p1p4 píše:Zpevní se basy. Ty jsou vlastně rychlej sled proudovejch pulsů a právě proto je dobrý mít víc malejch kondíků paralelně
To je zajimava teorie,jeste bys mel dodat jak ty rychle impulsy skladatel nacpe do pomale skladby,s tim budou asi problemy.

Napsal: 26 črc 2009, 08:59
od p1p4
Sendyx píše:Jo, chápu. Kámoš jednou šáhnul do fotoblesku, kde bylo jenom 330uF... a taky měl potom nějaké divné spodky, prý se šel rovnou převlíct :lol:
Ach jo, proč m musíš tahat za slovo a plést sem kondíky pro foťáky. Pokud sis nevšim, tak na valný většíně kodníků do foťáku je napsaný - Photo-Flash. Co to asi tak znamená ? Dáváš takovýhle kondy do zesu ? Jesi jo, tak musíš dát aj pořádnou výbojku, jinak nebudeš IN :twisted:

Napsal: 26 črc 2009, 09:11
od Sendyx
Samozřejmě, když použiju fotoflešový kondíky, použiju na konci 2 nebo 4 ks IFK120 v pushpullu :lol:

Nezlob se, ale řeči o rychlých impulzech u basů u mne vyvolávají představu asfalérů, snažících se upgradovat výzdobu Sixtinské kaple 8-)

Napsal: 26 črc 2009, 09:13
od Crifodo
V proudech, jaké se vyskytujou u lamp, není ESR žádná bolestná záležitost, beztak se používají odpory v RC filtrech a přímo u lamp může být další.
Důvodů proč dva kondy může být víc, třeba blokování úbytku na trase mezi prvním a druhým, rozdělení kapacity pro obě lampy pushpullu, mechanické důvody: stavební výška, zmenšení setrvačné hmoty dlouhého úzkého kondu, nebo jich měl výrobce xxx v zásobě...

Napsal: 26 črc 2009, 09:15
od Crifodo
Sendyx píše:Samozřejmě, když použiju fotoflešový kondíky, použiju na konci 2 nebo 4 ks IFK120 v pushpullu :lol:
A můstkové zapojení reflektorů znáš? :roll:

Napsal: 26 črc 2009, 09:25
od Sendyx
Já používám tandemové zapojení reflektorů, jeden vpředu, druhý vzadu, ty fotony z toho zadního urychlujou ty přední :lol:

U lampáčů - až na výjimky - jsou impedance dost velké natolik, aby tam ESR kondíků hrál opravdu minimální roli.