Vermona Regent 300K - nehraje

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mc-vlada
Příspěvky: 330
Registrován: 24 čer 2009, 02:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

Vermona Regent 300K - nehraje

#1 Příspěvek od mc-vlada »

Prosím o radu. Dostal jsem (ze sběráče) toto kombo, oba repráky odpálený, někdo u nich evidentně něco pájel?!? Dále se mi podařilo zjistit, že je odpálený i tranzistor T 508. I po jeho výměně je však na výstupu strašně slabý a hrozně zkreslený signál, jenom to chrchlá, bez hloubek.... Jsem úplný začátečník, na opravu nijak nepospíchám a chtěl bych se dopracovat k opravě sám i když vím, že nejjednodušší je odvést to k odborníkovi. Prosím o radu, pokud má někdo s tímto zkušenost, o co by se mohlo jednat, případně jak postupovat v hledání závady. Děkuji za pomoc.
Přílohy
Kopie - 300k_plan.jpg
(159.7 KiB) Staženo 661 x

Uživatelský avatar
cabernet
Příspěvky: 2775
Registrován: 26 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od cabernet »

Idealne na takuto opravu je mat generator signalu a osciloskop. Mozno by postacil aj sledovac signalu. Ak je v poriadku napajaci zdroj, tak asi spominanou metodou by si mohol prist na chybu.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#3 Příspěvek od sinclair »

Pokud byl odstřelený T508, tak s ním šel ke všem čertům bezpochyby i T506, protější budič rovněž může být poškozený a vadný může být i T505 v regulaci klidového proudu - no a jestli to byla pořádná šleha, je nabořený i T504. Je dobře jednotlivé přechody měřit proudovým ohmmetrem, než digitálem, protože ten někdy ukáže jako funkční zesilující kus i tranzistor, jenž má zpola protavený emitor.

K náhradám dederónských součástek :
SC237=BC237, KC237B-C, BC547B
SC238=BC238, KC238B, BC548B
KT3107=BC307, KC307B-C, BC557B
BC211=KFY34, KFY46, KF508
BC313=KFY16, KFY18, KF517B