alternator Iveco Eurocargo

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
maco_svk
Příspěvky: 8
Registrován: 04 srp 2008, 02:00
Kontaktovat uživatele:

alternator Iveco Eurocargo

#1 Příspěvek od maco_svk »

Zdravim vsetkych, viem mi niekto vysvetlit ktory kabel splna aku funkciu v alternatore myslim napichovaci konektor su tam tri kable.Hlavny privod je asi kazdemu jasny B+.U starsich typov je robene budenie cez ziarovku a to je vsetko.Na co su tam este tie dva?Alebo ktory z nich je budenie?
http://www.startery-alternatory.cz/foto ... 0BOSCH.jpg
Dakujem.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Buzení by mělo být pořád přes žárovku. Tedy kontrolku. Není označen ten jeden W to by pak byl výstup pro otáčkoměr.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Buzení přez žárovku je jen u mechanických relátek.
Zapojení je M=buzení R=buzení 54=kontrolka u mechnickího relé nebo D+=buzení DF=buzení 54=kontrolka u elektronickeho relé.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

pardon napsal jsem to blbě. Alternátor má rotor z magneticky měkkého materiálu s nějakým zbytkovým magnetizmem. Tedy po roztočení si sám díky magnetickékému poli vytvoří napětí pro nabuzení. pokud by stál dlouho a nebyl dostatečný zbytkový magnetizmu dodá mu dostatek pro celý rozjezd právě proud malou kontorlní žárovičkou. Je neuvěřitelné co dělá většina alternátorů když ji nemá.
Z vlastní zkušenosti vím že začnou nabíjet v mnohem vyšších otáčkách což může byt pro aku pri popojizdení likvidacni.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Když jsou tam dva konektory , tak jeden bude to "buzení" a druhý na 99 střed vinutí , je-li tam . Poznáš to tak , že při zapnutém zapalování nastrčíš konektor od kontrolky . Ten poznáš tak , že jeho ukostřením se rozsvítí žárovka . To platí u odděleného regulátoru . U implantovaného může být konektor na něm a jestli není , tak ho poznáš tak , že při mechanickém oddělání regulátoru , stačí šroub přivádějící napájení , kontrolka zhasne . Nyní sem dělal dva pažouty , tak je to pohoda , vinutí do trojuhelníku a vývody lze odpájet bez demontáže , takž závady usměrňovačů lze odhalit z vnějšku . Při provozu obou za běhu prosvěcovala kontrolka . Nevěřil v závadu obou . Měnil regulátory , soustružil kroužky a nakonec v jednom uvolněn jeden vývod výkonové a v druhém přerušená pomocná dioda . Příznaky závady stejné .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“