Stránka 1 z 1

Provoz lineárních zářivek

Napsal: 24 srp 2009, 20:54
od Lukas-Peca
Máme pět tlustých 20 W zářivek, ale jenom jeden starší startér, který jde narvat do homemade svítidel. Teď se to řeší tak, že se svítidla zapnou a oběhnou se s jedním startérem, jak zářivka zapálí, jde se rozsvěcovat další. Zářivky tedy svítí bez startéru, na jejich chování to není poznat, ale neškodí jim to? Dík.

Napsal: 24 srp 2009, 20:57
od Sendyx
Neškodí.

Napsal: 24 srp 2009, 21:01
od pajosek2
Zářivkám to neškodí,ale toho,kdo to startuje lituju.

Napsal: 24 srp 2009, 21:14
od Crifodo
Hezká reminiscence starých časů, když chodil lampář s tyčí a zapaloval plynový lampy :wink:

Napsal: 25 srp 2009, 10:05
od petr1991
a proc si nekupis vice tych starteru??

Napsal: 26 srp 2009, 12:13
od Lukas-Peca
A proč jo?
Díky za odpovědi, ale jakákoliv debata o startérech se ukázala býti irelevantní, protože tam jsou 40 W tlumivky, ovšem jen 20 W zářivky. Prý už to tak funguje x let a zářivky drží :)

Napsal: 26 srp 2009, 14:14
od jardajar
Tak když jsou tam tlumivky na silnější zářivky, tak asi ty zářivky svítí trochu míň a naopak by jim to mělo prodlužovat životnost. A startér po nastartování už nespíná, protože se díky úbytku na tlumivce už dost neohřeje, takže tam nemusí být. :)

Napsal: 26 srp 2009, 15:33
od forbidden
jardajar píše:Tak když jsou tam tlumivky na silnější zářivky, tak asi ty zářivky svítí trochu míň a naopak by jim to mělo prodlužovat životnost. A startér po nastartování už nespíná, protože se díky úbytku na tlumivce už dost neohřeje, takže tam nemusí být. :)
Neni to cely trochu jinak? Tlumivka urcena na silnejsi zarivku ma mensi "odpor", protoze do silnejsi zarivky tece vic proudu. Takze slabsi zarivky by mely byt lehce pretezovany. A starter se uz nespina, protoze nema dostatecny napeti k zapaleni vyboje kvuli tomu, ze je v podstate premostenej vybojem v zarivce.

Napsal: 26 srp 2009, 16:26
od bu2520
když už jsme u toho , v čem by ještě mohl být problém , že m išpatně zapaluje zářivka nová trubice, nová k ní příslušná tlumivka, zapne žhavení zapálí se na koncích, ale celá se rozsvítí až třeba za dvě minuty někdy ani t one a jindy hned jediné co jsem ještě neměnil je startér, ale když vidím, že žhaví a ano ručně jsem jí nenastartoval, netušíte kde bych měl ještě bádat, jo jsou to 150cm

Napsal: 26 srp 2009, 16:39
od EKKAR
Zkus elektronický předřadník - ty nové tenčí trubice vyžadují k zapálení vyšší ionizaci - příčinu nevím - ekologie, méně rtuti??? - takže jejich zapalovací napětí je cca 1200-1500V, to jen s tlumivkou a doutnavkovým startérem dosáhneš stěží.

Napsal: 26 srp 2009, 18:08
od jardajar
forbidden píše: Neni to cely trochu jinak? Tlumivka urcena na silnejsi zarivku ma mensi "odpor", protoze do silnejsi zarivky tece vic proudu. Takze slabsi zarivky by mely byt lehce pretezovany. A starter se uz nespina, protoze nema dostatecny napeti k zapaleni vyboje kvuli tomu, ze je v podstate premostenej vybojem v zarivce.
Jo jo, omlouvám se za mystifikaci s tlumivkou. :oops: Se starterem jsem se trefil, asi jsem to nepochopitelně napsal. :?
V tom případě je ale k údivu že to těm zářivkám nevadí.

Napsal: 26 srp 2009, 19:19
od Lukas-Peca
No jo, holt Tesla :) . Konce jsou zčernalé, vlákna při provozu žhnou, ale zapalují se prakticky okamžitě, některé chytnou dokonce i bez startéru. Možná to přežijou díky tomu, že jsou upevněné volně ve vitríně, asi se líp chladí než v nějakém uzavřeném svítidle.

Napsal: 26 srp 2009, 19:59
od bu2520
EKKAR píše:Zkus elektronický předřadník - ty nové tenčí trubice vyžadují k zapálení vyšší ionizaci - příčinu nevím - ekologie, méně rtuti??? - takže jejich zapalovací napětí je cca 1200-1500V, to jen s tlumivkou a doutnavkovým startérem dosáhneš stěží.
dík za tip už jsem z toho nevěřil , kolikrát jsem drcal vypínačem, než se chytla

Napsal: 27 srp 2009, 00:14
od kbulda
Místo startéru si tam můžeš zapojit tlačítka, pak nemusíš u každé zářivky cpát startér do soklu.

Napsal: 07 lis 2014, 21:38
od ZdenekHQ
Přesunuto