Stránka 1 z 4

Že by konečně slušný elektromobil a za slušnou cenu?

Napsal: 28 srp 2009, 19:44
od Davidus

Napsal: 28 srp 2009, 19:57
od Návštěvník
Akorát nevím, èím by se tady u nás dobíjel, když v síti tu máme napìtí a oni píšou že se dobíjí napjetím 8O

Napsal: 28 srp 2009, 20:01
od Davidus
já bych to dobíjel proudem :lol:

Napsal: 28 srp 2009, 20:35
od mckvak
Anonym píše:Akorát nevím, čím by se tady u nás dobíjel, když v síti tu máme napětí a oni píšou že se dobíjí napjetím 8O
Tím mysllí to že dostaneš koncovku do zásuvky samozdřejmě se musí dobíjet proudem. Škoda že neuvádějí průřez dobíjecího vodiče

Napsal: 28 srp 2009, 20:43
od Návštěvník
Tím myslím, že ten, kdo to psal, neumí èesky, ale to ty zjevnì také ne. :roll:

Napsal: 28 srp 2009, 20:59
od mckvak
Jestli narážíš na čárky, tak ty nedělám v chatech a forech. Jestli myslíš slovo samozdřejmě, tak to D tam dávám k zviditelnění. Na důležitých dokumentech to nedělám :twisted:

Napsal: 17 črc 2010, 08:57
od bastliar
Elektromobily sú jednoznačne najschodnejšou alternatívou, kedže zásuvka je v obývanej oblasti skoro na každom rohu, ale pokiaľ sa stane, že sásuvka bude v nedohladne, zabudovávajú sa malé rezervné benzínové motory pre dojazd.
Benzínové motory sú však naďalej zdrojom okamžitého znečistenia.
Riešením má byť práve záloha vo forme elektro vodíkového palivového článku, ale kedže skladovanie vodíku skýta problémy, použije sa binárne riešenie, kedy sa vyrobí okamžite potrebné množstvo vodíka chemickou reakciou sodíka s vodou a aby nedošlo ku plýtvaniu, ďalšie množstvo vodíka sa vyrobý druhotnou chemickou reakciou vzniknutého hydroxidu sodneho s hliníkom. Síce vznikne chemický odpad, ten sa však vymení spolu s reakčnou nádobou a recykluje - pri činosti palivového článku teda nevzniknú okamžité splodiny. Nie je to dokonalé riešnie, ale akýsi medzistupeň ku ďalším inováciam.

Napsal: 17 črc 2010, 12:13
od Split
vyzera to slusne ale aj tak nikto nenapisal aku maju tie baterie zivotnost a podla mna je este aj tych 45 minut dost...

Napsal: 17 črc 2010, 13:03
od Burajko
Konecne budeme opravovat auta :lol:

Napsal: 17 črc 2010, 13:16
od Hop377
To bastliar, obavam sa, ze elektromobil znecistuje a zatazuje zivotne prostredie ovela viac ako klasicky spalovaci motor. mimochodom nikde neuvadzaju kolko nabiacich cyklov znesu baterie 500 alebo 1000? teda najneskor za 2 roky vymena kompletneho packu, to nebude zvlast lacna a ekologicka operacia.

Napsal: 17 črc 2010, 16:18
od Split
v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..

Napsal: 17 črc 2010, 17:28
od bastliar
Split píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
No, keď to fungovalo s propánovými flašami tak prečo nie aj s akumulátormi :) zložíš zálohu a následky za opotrebovanie ( samozrejme nie poškodenie ) ponesie dodávateľ. To za predpokladu, že sa toho chytí nejaký gigant s rozpočtom malej republiky. Mnohý by si na takúto výmennu službu vedeli zvyknúť a zájde to až tak ďaleko, že zopár skalných časom začnú na nete rozširovať návody ako ušetriť a nabíjať radšej akumulátory doma zo zásuvky :)

Napsal: 17 črc 2010, 18:18
od EKKAR
1) citace: "... Vůz Tesla Model S může být dobíjen napjetím 120, 240 i 480V, přičemž v posledním případě vám k plnému nabití vystačí jen 45 minut..."
V zásuvce mám NAPĚTÍ, s napjetím jsem se ještě nesetkal - a ani 120, ani 240 a ani 480V nikde nemám...
2) a otázka - protože název TESLA byl patentovaným obchodním jménem časkoslovenské elektroniky, jakpak to je v tomto případě - protože je to elmobil, s elektronikou to dost podstatně souvisí...

Napsal: 17 črc 2010, 20:32
od rnbw
Split píše:v azii kedysi bola myslienka nie nabijat ale rovno ked dojdes na cerpacku tak vymena baterii ze oni by to tam nabijali a ty by si dosiel a len vymenil baterky...ciste sialenstvo..
Mna to tiez napadlo - a podla mna je to v sucasnosti jedine mozne riesenie hromadneho pouzivania elektromobilov. Vsetky auta by boli na rovnaky typ akumulatorov a na "benzinke" by si vymenil prazdny za plny.

Odpadaju tym totiz mnohe technicke problemy - rychlost nabijania (nemusis cakat, kym sa to nabije), nedostupnost nabijania (na sidlisku pred panelakom si nenabijes nic), maly dojazd (mozes jazdit aj dlhe trasy - len budes castejsie "tankovat". A tiez velky ekologicko-ekonomicky problem - opotrebovany akumulator neostane "na krku" majitelovi auta.

A tiez sa toho mozu chytit "ropne" firmy, ktore maju existujucu siet benziniek.

Napsal: 18 črc 2010, 10:25
od procesor
To sa vráťme na začiatok, keď sa menili kone za napojené, nakŕmené a odpočinuté. K tej baterke to naviac nestojí za reč (trochu gumy, plastov).