dobijanie Felicia 1.3lxi

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
kristian

dobijanie Felicia 1.3lxi

#1 Příspěvek od kristian »

zdravim mam taky problem mam feliciu 1.3Lxi rv.1997 a slabo mi to dobija. Kontrolka dobijania mi ale nesivieti ale ked mam pustene raio aleb nieco co viac zerie elektriku mavam problem nastartovat ale nastartuje vacsinou niekedy nie. Baterka je cisto nova ma mozno 1mesiac takze tu som vylucil. Mozete mi poradit co s tym moze byt? A aky by niekto vedel moze mi sem napisat aka ma byt hodnota alternatora si to premeram ci je to dobre.
Za porozumenie vopred dakujem

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#2 Příspěvek od TomasX »

Povolený řemen nebo vadný regulátor - časté závady. Napětí při zvýšených otáčkách nesmí přesáhnout 14,4V.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#3 Příspěvek od bu2520 »

mám obdobný problém s oplem , nechal jsem zkontrolovat, alternátor a celou dobíjecí soustavu, potom mé podezření padlo na baterii rok starou vartu silver , dojel jsem do varty ( proto že mi voltmetr ukazoval, že alternátor dává 14V, ale když mám vypnutý motor spadne to za chvíli na dvanáct) Baterku změřili, zjistili, že je dobrá, ale že je nabitá jen na 65%, prý jak se musí svítit je to častý problém, že to při normálním jezdění není schopen alternátor dobít.

Uživatelský avatar
Dikobraz
Příspěvky: 910
Registrován: 17 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od Dikobraz »

Kontrola svorek na baterce , hlavně ukostření.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Svorky to nedělají - tohle je problém v alťasu, buď má ubroušený uhlíky na kroužcích a nebo ten alťas má přidřený ložiska, klade tím pádem větší odpor a klouže řemen. Doporučuju zajet do dílny a udělat kompletní repasi alťasu - vyměnit nebo minimálně namazat ložiska a raději vyměnit regulátor (samotný uhlíky už bohužel u těch nových regulátorů přímo vestavěných do alťasu vyměnit nejdou) - cena bude asi tak 1000-1500CZK, ale rozhodně se vyplatí. Taky kontrola diod bude na místě - pokud je některá v troubě, teče přes ni proud oběma směry a baterku to spíš vybíjí, než nabíjí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#6 Příspěvek od dj_Paul »

Měl jsem stejný problém.

U mě byl zlomený kabel (bílý) vedoucí z alternátoru do regulátoru.
Kontrolka ani nemrkla.Přišel jsem na to náhodou,až mi v noci začaly zhasínat světla.V tom kabelu to pěkně jiskřilo

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#7 Příspěvek od kevin_mitnick »

vadny alternator - sverit odborne firme. Budto problem s uhliky, regulatorem, nebo chcipla nektera z diod...

Kdybys kupoval baterku v seriozni firme, tak by ti zaroven udelali diagnostiku alternatoru...

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#8 Příspěvek od breta1 »

Mlatime tady prazdnou slamu. Dokud tazatel nenapise, jake napeti ma na baterce pri zvysenych otackach a jaky proud tece z baterky pri vsech vypnutych spotrebicich, zadnou verohodnou radu nedostane.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#9 Příspěvek od PCmaniac99 »

jednou z věcí může být i poddimenzovaný alternátor... viz denní svicení atd.. není nad to mít výkonější altík.. já měl v autě alternátor kterej dal maximálně 70A a protože sem si pořídil náročnější ozvučení tak se mi i vybíjela více baterie. pořídil jsem alternátor kterej umí dodat do el. instalace až 100A a problémy s nenabitou baterii nemám

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Nemusí to být ani baterka , ani alterňas . Naposledy ve fabrickým to dělalo autoradio . Prostě si někdy paměťový obvod bral více . Je "jen" služební , tak je prostě přes klíček a je pokoj . Jinak se nestává , že by dobrá dobíjecí soustava nestačila i při denním svícení . Je to omluva pro jinou chybu .

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#11 Příspěvek od monterjirka »

U Felicie to nemusí být závada ale "vlastnost". Dělají to.
Původní majitel s tím měl taky problémy. Pak to přestalo dobíjet úplně, vyměnil celý blok s uhlíky a regulátorem a teď to teď funguje jak má - po nastartování stačí několikrát mírně přidat plyn a napětí na AKU je 13,8 - 14V a je jedno jestli svítí světla nebo ne.
To alternátor s originál regulátorem tak nefunguje...

Ty původní regulátory asi nebyly dělané na to, že budeme svítit i ve dne a výrobce "lehce" dobíjel AKu ve snaze trochu ji prodloužit životnost.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od breta1 »

S tim bych si dovolil nesouhlasit.

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od zdenoeddie »

2x podobna zavada a 2x chybna dioda v mustku

Uživatelský avatar
blahojan
Příspěvky: 93
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#14 Příspěvek od blahojan »

Tak ako uz bolo pisane, bavime sa o ..., lebo v podstate nevieme nic, len to ze vymenil akumulator. Kontrolka mu nesvieti, nesvieti vobec, alebo zhasne po nastartovani. Pokial nesvieti vobec, moze byt blby drat, ziarovka, regler,.. tym padom nevybudi altik a nezacne dobijat. Pokial svieti a zhasne, ake napetia dava 12V, 13V, 14V pri volnobehu, alebo pod zatazou? Pri zvysenom odbere, alebo otackach zacne kontroka preblikavat, alebo nepreblikava, alebo co? Nevieme nic! Treba pockat na typka nech to zmera a posunie info dalej. Altiky na felde som robil asi 1000x a najcastejsia zavada bola uvolneny diodovy mostik, asi vybraciami sa uvolnia stifty a prestane dobyjat, dalej odidena dioda, zberne kruzky , popripade uhliky. Raz dva x som sa stretol aj s odidenou kotvou a vynutie asi len raz. Regler najcastejsie odchadza tak, ze zacne prebijat, alebo odidu uhliky.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“