Stránka 1 z 1

Alternátor kolísání výstupního napětí

Napsal: 29 zář 2009, 20:12
od Martin_Fio
Dobrý den, požádám Vás o vaše zkušenosti. Nainstaloval jsem alternátor 14V 120A jako náhradu za 37A alternátor. Je to 6ti diodový alternátor z Octavie TDI. Má svorky Bplus, L a DFM. Výstup Bplus jsem propojil s plusem autobaterie, L s kontrolkou, která je vůči plusu a DFM výstup jsem nezapojil. Problémem je kolísání výstupního napětí kolem 13.8-15.3V. Domníval jsem se, že je někde v instalaci přechodový odpor, tak jsem přívody řádně posílil a problém se spíše zhoršil. Při volnoběhu alternátor pěkně škube s motorem. Alternátor jsem rozebral a snažil se najít závadu na diodách. Měřil jsem jejich charakteristiku i se slušným proudem a chovají se dobře. Propustné napětí 0.519 - 0.521V, závěrné okolo 20V. To mě překvapilo že jsou to vlastně zanerky. Asi ochrana palubní elektroniky. Kroužky jsou nevychozené, uhlíky jak nové, ložiska vůli nemají, tak jsem v koncích. Regulátor je nanýtovaný a stejně na něm nic nezměřím. Kde by mohl být ještě problém. Pro lepší popis video měřáku palubního napětí: http://www.youtube.com/user/Martinscamp ... 6VlBjn8l5I

Napsal: 29 zář 2009, 20:52
od Mendor
Výstupní napětí alternátoru udržuje zabudovaný regulátor, tam hledej chybu.
Ještě se podívej na ukostření toho alternátoru.

Napsal: 29 zář 2009, 21:11
od xxxe
A jak je na tom ta volnoběžka?Odcházela tam často tak ji zkontroluj ,musí jít lehce.Může se zasekávat a pak to škube a kolísají otáčky altíku.Potom je i to napětí od 13-15V.

Napsal: 29 zář 2009, 21:21
od Martin_Fio
Zdravím a děkuji za reakce. Minus pol baterie je přímo propojen s hliníkovým držákem alternátoru měděnou licnou průřezu malíčku a volnoběžka se mi zdá jako nová, v protisměru to sviští. Na regulátor si mohu troufnout jen jako na celek a ten měnit... cca 1000kč.