Stránka 1 z 1

CO-čko-vyhazuje jistic

Napsal: 07 říj 2009, 19:01
od Topik
Caute,co ELEKTRA BECKUM TYP 170/30TL combi-turbo kdyz prepnu rozsah na 3stupen a vise (ze 6 rozsahu) vyhodi jistic.A to staci jen na prazdno zmacknout pistoli.

Na 1 a 2 rozsahu jsem to nevypozoroval.Jakoby byl mezizavitovy zkrat.
Pokusil jsem se odpojovat odbocky na regulaci moturku,sekundar,ale stale vyhazuje....

Opravdu je mozne ze by bylo nacnute trafo???Diky za nazory... :wink:

Napsal: 07 říj 2009, 19:13
od bu2520
a nemůže být načnutý jistič popřípadě se špatnou charakteristikou, mě při startu vyhazují jistič i PC zdroje od 600W výš

Napsal: 07 říj 2009, 19:52
od Topik
ee...to by byli spatne jistice na dvou budovach-vylucuji...to by vyhazoval uz na 1stupni....

Napsal: 07 říj 2009, 20:36
od honza_jan
Že jsem tak smělý ... Co kdyby jsi jaksi ráčil napsat, do jaké zásuvky to lepidlo připojuješ a jakým jističem je ta zásuvka jištěná? Označení
ELEKTRA BECKUM TYP 170/30TL combi-turbo
mi bohužel nic neříká a hledat její technické parametry na webu nehodlám. Bylo by tedy vhodné, abys nalistoval manuál toho zázraku a našel parametry přípojného bodu požadované výrobcem a maximální příkon sváředla, případně zatěžovatel. Připadá mi, že chceš v pickupu vozit 3 palety cihel, ale on uveze jenom půl palety. Nepíšeš taky, jestli ti to lepidlo už někdy naplno jelo, jestli to má napájení jenom 230V, nebo i 400V. Kdyby tam byl záviťák, tak ti to bude s největší pravděpodobností vyhazovat pojistky i při nižších rozsazích, protože přepínáním na vyšší odbočku vyřazuješ na každém stupmi nějakou část vinutí primáru. V poloze 1 je zapojeno celé vinutí a v poloze 6 je nejmenší počet závitů.

Napsal: 07 říj 2009, 20:57
od Topik
Citim z tve odpovedi jakousi aroganci,az nezajem..Tudiz diky za tvuj projev a nemusis dale reagovat...Napsal jsem to tak jak jsem to napsal a pokud potrebujes nejake dalsi informace o podminkach provozu ci popsat detail vsech zavad atd. muzes reagovat jinak!!! Tod moje vnimani na tvou reakci.Nic vozit nepotrebuji a prijde mi tve prirovnani absolutne nemistne.Pokud te nasira ze jsem nenapsal vice detailu tak zde zatim nehodlam rozepisovat cele co-cko....

K veci...CO ma pripojeni jak 230V tak 400V...V kabelu jsou 4zily (hnedy,cerny,modry,zluty) to vede na rele...Vyhazuje to jistic jak na jdnofazi tak na 3 fazi..Zatim to zkousim prez 1f jistic 16A...To jestli to nekdy jelo na plno nevim,ani historii tohodle vehementu...Moc mi neni jasne jak to bezi na 3faze...Ale problem je stejny...

Napsal: 07 říj 2009, 21:58
od Hill
Normálně: na 400V to znamená, že trafo je zapojené mezi dvě fáze (tedy napájení jede po černém a hnědém drátu) a na 230V je připojené mezi jednu z fází a pracovní nulu, tedy modrý a třeba hnědý drát.

Když nevíme, jaký magnetizační proud bere trafo při zapnutí (a už vůbec nic o tom, kolik si bere zatížené), ať už na fázové nebo na sdružené napětí, jakým jističem je jištěná zásuvka (16A je obvykle jen tak tak, a to ještě musí být nový, nevyhřátý za roky provozu), jestli máš vůbec správně zapojenou zásuvku a vidlici, jestli ti něco neprobíjí na kostru, jestli...
...nemůžeš čekat odpověď typu "udělej tohle nebo támhleto". Nanejvýš ti odpovíme, ať se obrátíš na elektrikáře, který to okoukne a proměří, jinak nic použitelného nezjistí.
Reakce ostatních jsou proto celkem logické.
Z toho, cos tu napsal, se nedá moc vyluštit ani s novými baterkami v křišťálové kouli.

Napsal: 07 říj 2009, 22:59
od honza_jan
Urazil jsi se zcela zbytečně. Na tvůj dotaz, tak, jak byl formulován a obsah podrobností, bylo relevantně zodpovězeno hned první reakcí. Kdybych nechtěl poradit, tak se ani nebudu ozývat. Pokud bys hned úvodem napsal to, co z tebe vypadlo na závěr, tak by moje odpověď byla taky kousek jiná. Nemám chuť z tebe tahat informace jako z chlupaté deky, abych ti mohl takto na dálku poradit. Možností je tolik, že by sme si psali ještě zítra, kdybys nedal potřebné informace. Nechceš popisovat COčko, schema zřejmě nemáš a já zase nemám věšteckou kouli.
Příměr s pickupem a cihlama je zcela na místě. Na 230V /16A jistič můžeš s odřenýma ušima tahat ze sváředla cca 70-80A, pokud není svářečka vykompenzovaná, což odpovídá tomu, že sváředlo je funkční pouze při přepnutí na 1, nebo 2. Zkus za stykač primáru trafa připojit kondenzátor cca 25 uF / 400V střídavých, třeba ze starého výbojkového svítidla. Měl by ses dostat v regulaci o stupínek výš. Magnetizační proud trafa při zapnutí je totiž tak velký, že to jistič neudrží. Připojení trafa bys teď měl mít na modrý a jeden z fázových vodičů. Žlutozelený drát je samozřejmě na ochranný kolík. Připojení na 400V je ze dvou fází. Na to je třeba ale sváředlo rozdeklovat a prozkoumat, jak to konstruktér myslel. Buď je v lepším případě někde skrytý přepinač 230/400V, nebo je nutno přepojovat dráty. Na to je ale potřeba schema zapojení svářečky. Možná je někde vevnitř přepojovací schema. Na štítku stroje jsou taky velice potřebné informace. Tady ale pozor, při špatném přepojení ti shoří trafo, to v lepším případě, v horším případě vyhoří ceý střeva a sváředlo můžeš zahodit. Je ale ještě možnost napájet sváředlo ze zásuvky 400V z jedné fáze, pokud jsou vodiče v přívodním kabelu dostatečně silné. Pokud jsi ale neporozuměl tomu, co jsem napsal, tak se raději do ničeho nepouštěj a vyhledej servis. Není to procházka růžovou zahradou a při špatném zákroku naděláš víc škody, než užitku. Ne každý svářeč rozumí elektrice, ale každý elektrikář, který se zabývá opravama svářecích strojů musí umět svářet, aby posoudil, jestli sváředlo sváří dobře, nebo jenom lepí. Takže tolik z mojí nechuti pomoct a z dávky arogance.
Honza

Napsal: 08 říj 2009, 06:42
od BOBOBO
Všeobecně u COčka jede trafo jen při sváření . Takže neustálé starty . 16 jistič je proto málo . A pokud by to nebylo jističem , tak jedině závada v přepínači výkonu , nebo jeho zapojení . Takovéto výrobky málokdy montuje znalý elektrikář a i ten může být unaven . Ale v první řadě jistič . Snad nebude problém pro zkoušku zapojit z motorové zásuvky .

Napsal: 21 říj 2009, 23:45
od Svaradmin
To trafo bude zřejmě v pořádku. Jestli je to 170-ka, bude mít na 16A jističi problém, jak píše BOBOBO. Ale dá se to řešit tzv. softstartem, tedy zde spíše MIGstartem. Stačí k tomu výkonový odpor a relé (stykač). Popis MIGstartu je tady: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2007080801 Není to žádná novinka, používal to i Fronius u své VarioStar 157 (taky na 1x 230V)

Napsal: 01 lis 2009, 08:38
od Topik
Diky...(Všem!)

Ješte mam poznatek pokud jsem to zapnul na 400V tak do ovladaci desky na moturek posuvu slo na traficko (230V) take 400V coz melo za nasledek odpaleni traficka a vetraku,ktery je take napojen na tuto desku...

Mozna je jen problem v prepinaci napeti...Moc jsem jeste od te doby nemel cas to resit...

Napsal: 01 lis 2009, 15:53
od ZdenekHQ
Já osobně, po delších zkušenostech se softstarty 1kVA toroidů, bych použil - samozřejmě, kde to jde - halogen místo odporu. Jednoznačně mají větší odolnost proti přetížení, i slavně Vitrohmy ve srovnání s halogenem prohrávají...