Stránka 1 z 2

Jak sestavit příslušenství na motor vysavače ETA 400 ?

Napsal: 01 lis 2009, 21:31
od romisek207
Zdravím.
Měl bych dotaz ohledně vysavače ETA 400. Dostal jsem starý a poškozený vysavač, který strašně "chrčel". Pustil jsem se tedy do rozebrání a zjistil jsem, že jsou rozsekané lopatky na motoru. Pravděpodobně někdo luxoval matičky bez pytlíku :-))). Zajímalo by mě, jak zpět sestavit tu specialitu distancí, 2 hliníkových a jedné plastové "vrtule" na hřídel motoru...Pokud někdo máte doma tento typ a bylo by možno zaslat fotku, jak je to na hřídeli usazeno. Děkuji.

Napsal: 01 lis 2009, 22:08
od Devo70
Presne opačným postupom, ako si to rozoberal. :D

Napsal: 01 lis 2009, 22:11
od romisek207
Dobrá rada nad zlato :lol: Njn, ale mě to tam nijak nechce sedět...tak bych to potřeboval vidět, jak je to složený :-(

Napsal: 01 lis 2009, 23:25
od Devo70
Takže máš 4 AL podložky, či ako to nazvať. Najtenšia ide na koniec pod maticu. Trošku hrubšou začneš, vetrák, hrubá, rozvodové kolo plastové (pozor, má západku), hrubá, vetrák, najtenšia, matica, kryt. Pod maticou niekedy býva ešte pérová podložka. Podložky sú orientované širokou stranou k vetrákom. Nezabudnúť dotiahnuť maticu. Správne poskladanie odskúšaš povytiahnutím uhlíkov (aby sa nedotýkali komutátora) a otáčaním rotora. Nesmie nič zadierať !

Napsal: 02 lis 2009, 10:17
od BOBOBO
Mohlo by to být toto ?

Napsal: 02 lis 2009, 15:16
od romisek207
No, úžasný.....Ano, přesně to je ono. Mě právě nechce sedět díl č. 3 o proti krytu motoru....Pokud to tam dám a otočím ručně motorem, tak tento plastový díl dře. Ty kovové distance jsem myslím též dával, jako je na obrázku. Díl č.3 má i na těchto distancích značnou vůli, tak nevím, zda to osazení má být rovné a nebo prohnuté.....Je možné, že se to poškodilo tou havárií...Jěště to přesně podle obr. zkusím a dám vědět. Každopádně moooc děkuji za napsání návodu a zaslání nákresu.

Napsal: 02 lis 2009, 17:00
od Devo70
Diel 3 (rozvodové kolo) musí zapadnúť do dielu 8 (ložiskový štít) západkou a nemá vôľu až keď založíš diel 7 (kryt turbín). Ten je u Teba inakší, ale inak nákres sedí.
Nemáš náhodou rozbité rozvodové kolo? (Odpadnutý plech od plastu)

Napsal: 02 lis 2009, 17:15
od tatramacek
motor 1983 - pošlu poštou komplet pokud by jsi chtěl - nepoškozený a plně funkční

Napsal: 02 lis 2009, 17:26
od romisek207
Rozvodové kolo je komplet. Drží s plechem dohromady. Jen konce hliníkových lopatek jsou pokroucené a některé i useknuté nějakým tvrdým svinčíkem, který už tam nebyl k nalezení. Jéje, děkuji moc za nabídku motoru. Ale na štěstí ten je ok i uhlíky jsou dobré...Jen ty vrtule jsou kapku poškozené, ale myslím si, že by to mělo vysávat i tak.

Napsal: 02 lis 2009, 21:29
od tatramacek
No nevím no - ten motor má při plném průtoku vzduchu - čili při největší zátěži otáčky okolo 18-19000 otáček. A musí mít opravdu dobré vyvážení rotujících částí - proto jsou i v rotorových plechách vyfrázenované drážky pro statické a i dynamické vyvážení - proto i ty turbínky musí být v dokonalém stavu jinak se za chvíli zničí ložiska a motor samotný - vím o čem mluvím.... Staré vysavače měli motory s nižšími otáčkami a proto takové dokonalé vyvážení nepotřebovaly jako nyní ty novější typy universálních motorků...

Napsal: 02 lis 2009, 21:57
od romisek207
Tomu rozumím a chápu, že při takových "točkách" to musí být velmi dobře vyvážené.....Tak nevím, zda bych sehnal samotné vrtule. Protože z těchto je pár kousků ulomených a je to jasně nevyvážené...:-(

Napsal: 03 lis 2009, 06:08
od BOBOBO
V prodejnách ETA bývají na tyhle starší typy . Zkus , zda by se hodily z Neptuna .

Napsal: 03 lis 2009, 07:29
od galjo
Kup v Kauflande a máš to každý rok nové... Po roku to vymeníš za další kus.. ( dva roky záruka ) Dnes už ani značkové vysavače nie su značkové , ale ryža.

Napsal: 03 lis 2009, 08:06
od romisek207
Děkuji za radu....mrknu se. S tím Kauflandem to je dobrý :-D .....to je pravda....každý rok nový :-D

Napsal: 03 lis 2009, 09:06
od Mourek
asi bych vzal nabídku funkčního motoru pokud bude za rozumnou cenu. Ty turbinky minimálně vyměnit, tak pokud by byl nový motor je to lepší. S pokroucenejma to pojede nějakou hodinu a dost. Jinak já mám smůlu že rýžový šunt mi vydrží 2 roky a měsíc :roll: i ETA Hlinsko je prý čínská firma, něco málo se tam snad vyrábí ale vlastní to prý šikmočky.