Výroba vozíku za os. automobil
Moderátor: Moderátoři
Výroba vozíku za os. automobil
Zdravím všechny,
dlouho mě napadá myšlenka pořídit si vozík. Jenže když už tak bržděný alespoň 750kg nebo více. Nápravy a vše by se dalo koupit. Žehlička asi nová a náprava starší. Ale jak to zlegalizuji? Čím prokážu že ta náprava snese 750kg? Co pro to potřebuji? Myslím si že můj vozík bude kvalitnější než většina z hyper super co se rozpadají už na reklamním plakátu.
Je mi jasné, že stavba bude něco stát. Nejlevnější bržděný vozík stojí 23tis. Jenže takový, který by splňoval představy stojí 40
Díky za náměty
dlouho mě napadá myšlenka pořídit si vozík. Jenže když už tak bržděný alespoň 750kg nebo více. Nápravy a vše by se dalo koupit. Žehlička asi nová a náprava starší. Ale jak to zlegalizuji? Čím prokážu že ta náprava snese 750kg? Co pro to potřebuji? Myslím si že můj vozík bude kvalitnější než většina z hyper super co se rozpadají už na reklamním plakátu.
Je mi jasné, že stavba bude něco stát. Nejlevnější bržděný vozík stojí 23tis. Jenže takový, který by splňoval představy stojí 40
Díky za náměty
Internet - metla lidstva
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Je to tak, tuším do půlky 80.let to šlo - musel se předložit papír o konstrukční shodě nápravy a oje s "žehličkou", který vydával výrobce - tím byl přívěs homologován u státní zkušebny a získával se při nákupu. Nástavba musela sice splňovat nějaká kritéria, ale samodomo stavba byla povolována a běžně se realizovaly voz(ík)y až do hmotnosti několika tun. Od jisté doby už není individuální stavba takového vozíku běžně legalizovatelná - je třeba nechat takový přívěs OTYPOVAT - což znamená projít státní zkušebnou, kde konstrukci podrobí nejrůznějším zkouškám. Nevím, nakolik jsou všechny destruktivní, ale rozhodně NEJSOU LACINÉ - celý proces získání individuální homologace stojí nejméně desítky tisíc Kč. Bližší info by se asi dalo získat přímo ve Státní zkušebně motorových vozidel nebo na Ministerstvu dopravy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
O tom jsem taky uvažoval. Jenže pořád tahám něco těžkého. A tak bržděný je nutnost. Na internetu jsem se právě v různých diskusích dočet,l že musím mít nápravu a žehličku (tedy nájezdovou brzdu) s typovým listem. Toď vše. Náprava se dá normálně koupit, a žehlička taky i s typovými listy.
Ty vozíky z hyper krámu jsou na dvě věci. Tedy na lehké ano, nebo pokud je náklad rozložen po celé ploše. Ale vezl jsme na tom nápravu (něco přes300kg) a div se mi nepropadla. Prostě jsou vyztuženy na úplně jiných místech než potřebuji. A koupit originál a pak ho celý předělat je dle mě blbost - to by byl zásah do konstrukce
Ty vozíky z hyper krámu jsou na dvě věci. Tedy na lehké ano, nebo pokud je náklad rozložen po celé ploše. Ale vezl jsme na tom nápravu (něco přes300kg) a div se mi nepropadla. Prostě jsou vyztuženy na úplně jiných místech než potřebuji. A koupit originál a pak ho celý předělat je dle mě blbost - to by byl zásah do konstrukce
Internet - metla lidstva
Někdo mi říkal, že v Polsku dostane SPZ snad cokoliv co bez pomoci ujede nějakou dráhu a na konci zastaví.bu2520 píše:nevím jak to je , ale včera byl pořad Retro o Velorexech a maník tam měl Velorexa z gruntu předělaných a světe div se normálně na značkách. Holedbal se jak s tím ve stopadesáti předjíždí auta a z velorexu to mělo snad jen vzdáleně podobný tvar. Tak že nějak to jít musí, že by přes peníze?
Internet - metla lidstva
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00