12V topení do auta

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vasek125
Příspěvky: 132
Registrován: 13 říj 2005, 02:00

12V topení do auta

#1 Příspěvek od vasek125 »

Na aukru i na bazarech jsem viděl cca 150W el. topení do autozásuvky do 1000Kč, jenže teď už se to nedá sehnat. Proto mě napadlo koupit si nějaký 12V ohřívač a elektroniku(hlídání nabití akumulátoru, časovač, termostat) si udělat sám. Kde se dá nějaký takový levný topítko sehnat? Kdyby bylo i s tou elektronikou, bylo by to ještě lepší(ale kupovat topení za 15 000 se mi vakt nechce).

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#2 Příspěvek od PeteBurns »

Neviem či som to správne pochopil, ale ty chceš 150W ohrievačom na 12V s odberom vyše 10A nahradiť nezávislé kúrenie s tepelným výkonom niekoľko kW? :lol: A pokiaľ by na neviem aký účel tých 150W stačilo, akú dobu to aku vydrží zásobovať? 8O

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#3 Příspěvek od gepard »

-- Gepard --

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#4 Příspěvek od gepard »

Spíš bych tedy hledal v autodoplňkách ...
-- Gepard --

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#5 Příspěvek od Yarda1 »


Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#6 Příspěvek od mi-ro »

Topení do auta na 12V s příkonem 150W taky nerozumím. Když to připojíš v zimě na autozásuvku tak do hodiny nenastartuješ a navíc 150W auto nevyhřeje. Nesnažte se mi tady počítat kapacitu akumulátoru / odběr. To je teorie a při mrazu neplatí. A když budu mít natočený motor tak už si zatopím motorem. Tohle jsi slyšet nechtěl ale můžeš to vědět.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#7 Příspěvek od Crifodo »

v časopisu Zápisník 6... byl kdysi otištěn zlepšovací návrh nějakého řidiče tanku nebo V3S, který spočíval ve výrobě topných vložek do bot prošitím těchto odporovým drátem a přes reostat připojením na baterii. Takže řidič seděl ve vozidle ve vatovaném oděvu a aby měl pocit tepla, ohříval si chodidla (od nohou se nastydne). Možná by se to dalo aplikovat i na ledvinový pás, na kolena, na lokty... těch 150W by tak akorát mohlo stačit, sice by člověk vypadal jako kosmonaut, ale nebyla by mu zima tu hodinu než baterii vycucne.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#8 Příspěvek od mi-ro »

No a doma můžeš tuhle konfiguraci připojit rovnou do zásuvky. Stačí jen vyměnit vidlice. A uvidíš jak ti bude horko.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Crifodo »

domácí el. dečky se občas mezi lidma vynoří, podle stavu izolace se většinou jedná spíš o porážecí přístroj.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#10 Příspěvek od janousek »

150W je jako prd. Mám tam fén 1100W, každé ráno jede půl hodiny, auto je ovlaženo,je to znát, jestli sedneš do vymrzlého a nebo do svlaženého. Do minus 2 je to schopno povolit námrazu nebo roztavit sníh z oken. Pro nižší teploty by to chtělo delší dobu ohřevu. Jsem omezen cenou od EONu. :guns: :brutalbox:
Chce to parkovat u baráku, musí se zapojovat a odpojovat napájení 230V. Lepší než nic.
Závěrem, 150Wy nic neohřeješ, jediná výhoda je , že nenastartuješ. :nevim:

Uživatelský avatar
vasek125
Příspěvky: 132
Registrován: 13 říj 2005, 02:00

#11 Příspěvek od vasek125 »

Chápu, že 150W je dost málo, ale myslel jsem že by to mohlo dostat teplotu tak o 10˚ nahoru (z -20 do -10 třeba). Taky jsem se obával kapacity akumulátoru v zimě a tím pádem možnou krátkou dobou běhu ohřívače, ale zjistil jsem, že v některých autech je tohle přímo zabudovaný a nějak to fungovat taky musí a tyhle auta nemají nějaký extra akumulátor.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#12 Příspěvek od janousek »

Nezapomeň, že auto není izolované jako barák. Co jsem studoval, tak to dávají do dieselů, je to na 230V, topí to v kabině, ohřívá to motor a dobíjí baterku.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Pokud vím, tak jediné věci co přihřívají auto, jsou
1) topná tělesa do velkých dieselů umístěná buď do olejové vany nebo do chladicího okruhu, sloužící k zamezení zamrznutí motoru a k usnadnění ranního startu. Napojují se na běžný rozvod 230V - NIKDY NE NA AKUMULÁTOR VOZIDLA!
2) topné potahy na sedačky alias "vyhřívání sedadel", které se montuje do mnoha osobáků (škodovky nevyjímaje) za příplatek - a to je spínané relátkem až za chodu motoru, kdy může odběr v řádu desítek A zatížit palubní síť bez omezení startovací schopnosti akumulátoru.
3) existují topné elektrické články do klimatizačních jednotek osobáků s dieselovými motory (ohřívají se kvůli většímu objemu chladicí kapaliny déle) - ale jejich odběr v řádu opět asi 20A je možné zapnout až v momentě, kdy běží motor... Mám jeden takový doma, 100% funkční, můžu poskytnout případnému zájemci k vyzkoušení, vedou k tomu kabely skoro jako ke startéru. Původní určení je klimatizační jednotka Climatronic do Fóbije s dehťákem.
Suma sumárum - chtít za mrazu -20°C vyhřát auto bez chodu motoru nějakým elektrickým tělesem živeným z baterek by znamenalo mít na přívěsu cca půl tuny olova...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#14 Příspěvek od rezis »

Jediný asi spolehlivý způsob jak vytopit auto je nezávislé topení.
Bohužel jeho cena je poněkud vysoká. A ani tak není zaručen ranní start.
Kolega to má v Toyote Yaris. Dotáhl ho ji jako starší ze západu a když se snažil z palubovky odstarnit ty hnusné "hodinky" zjistil že je to ovládání nezávislého topení. Říkal že někde stál na odpočívadle a spal v autě. Asi po třech hodinách nebyl schopen nastartovat i přesto že byl motor teplý. On ten větrák v autě a topení si taky něco veme.
Jinak na aukru je spoustu nezávislyých topení WEBASTO nebo Eberspacher, ale většinou bez ovládání. Myslíte že by to šlo provozovat bez něj?
Jinak motory TDi z koncernu VW mají ve vodním okruhu 3 žhaviče které po startu pomáhají ohřát rychleji vodu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#15 Příspěvek od mi-ro »

Jezdím zabezpečovat řízení automobilových závodů s feldou kombi a často v ní i spím. Na temperování vnitřku vozu je třeba příkon od 500 do 1000W to podle venkovní teploty a hlavně jestli fouká vítr. Při 1kW jsem v pohodě přežil noc na RALLY Vysočina při silným nárazovým větru a -7C. 150W to je tak ztrátový výkon mojí techniky a to stačí v létě když je studený ráno a nemám zkvašený ovoce. A jiný způsob jak spolehlivě vytopit auto? přerazit zábradlí a vlítnout do rybníka.
..to bude jen ňákej odpůrek

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“