Stránka 1 z 3

12V topení do auta

Napsal: 10 led 2010, 01:43
od vasek125
Na aukru i na bazarech jsem viděl cca 150W el. topení do autozásuvky do 1000Kč, jenže teď už se to nedá sehnat. Proto mě napadlo koupit si nějaký 12V ohřívač a elektroniku(hlídání nabití akumulátoru, časovač, termostat) si udělat sám. Kde se dá nějaký takový levný topítko sehnat? Kdyby bylo i s tou elektronikou, bylo by to ještě lepší(ale kupovat topení za 15 000 se mi vakt nechce).

Napsal: 10 led 2010, 02:07
od PeteBurns
Neviem či som to správne pochopil, ale ty chceš 150W ohrievačom na 12V s odberom vyše 10A nahradiť nezávislé kúrenie s tepelným výkonom niekoľko kW? :lol: A pokiaľ by na neviem aký účel tých 150W stačilo, akú dobu to aku vydrží zásobovať? 8O

Napsal: 10 led 2010, 02:47
od gepard

Napsal: 10 led 2010, 02:47
od gepard
Spíš bych tedy hledal v autodoplňkách ...

Napsal: 10 led 2010, 09:51
od Yarda1

Napsal: 10 led 2010, 10:09
od mi-ro
Topení do auta na 12V s příkonem 150W taky nerozumím. Když to připojíš v zimě na autozásuvku tak do hodiny nenastartuješ a navíc 150W auto nevyhřeje. Nesnažte se mi tady počítat kapacitu akumulátoru / odběr. To je teorie a při mrazu neplatí. A když budu mít natočený motor tak už si zatopím motorem. Tohle jsi slyšet nechtěl ale můžeš to vědět.

Napsal: 10 led 2010, 10:25
od Crifodo
v časopisu Zápisník 6... byl kdysi otištěn zlepšovací návrh nějakého řidiče tanku nebo V3S, který spočíval ve výrobě topných vložek do bot prošitím těchto odporovým drátem a přes reostat připojením na baterii. Takže řidič seděl ve vozidle ve vatovaném oděvu a aby měl pocit tepla, ohříval si chodidla (od nohou se nastydne). Možná by se to dalo aplikovat i na ledvinový pás, na kolena, na lokty... těch 150W by tak akorát mohlo stačit, sice by člověk vypadal jako kosmonaut, ale nebyla by mu zima tu hodinu než baterii vycucne.

Napsal: 10 led 2010, 11:21
od mi-ro
No a doma můžeš tuhle konfiguraci připojit rovnou do zásuvky. Stačí jen vyměnit vidlice. A uvidíš jak ti bude horko.

Napsal: 10 led 2010, 11:26
od Crifodo
domácí el. dečky se občas mezi lidma vynoří, podle stavu izolace se většinou jedná spíš o porážecí přístroj.

Napsal: 10 led 2010, 11:50
od janousek
150W je jako prd. Mám tam fén 1100W, každé ráno jede půl hodiny, auto je ovlaženo,je to znát, jestli sedneš do vymrzlého a nebo do svlaženého. Do minus 2 je to schopno povolit námrazu nebo roztavit sníh z oken. Pro nižší teploty by to chtělo delší dobu ohřevu. Jsem omezen cenou od EONu. :guns: :brutalbox:
Chce to parkovat u baráku, musí se zapojovat a odpojovat napájení 230V. Lepší než nic.
Závěrem, 150Wy nic neohřeješ, jediná výhoda je , že nenastartuješ. :nevim:

Napsal: 10 led 2010, 12:14
od vasek125
Chápu, že 150W je dost málo, ale myslel jsem že by to mohlo dostat teplotu tak o 10˚ nahoru (z -20 do -10 třeba). Taky jsem se obával kapacity akumulátoru v zimě a tím pádem možnou krátkou dobou běhu ohřívače, ale zjistil jsem, že v některých autech je tohle přímo zabudovaný a nějak to fungovat taky musí a tyhle auta nemají nějaký extra akumulátor.

Napsal: 10 led 2010, 12:23
od janousek
Nezapomeň, že auto není izolované jako barák. Co jsem studoval, tak to dávají do dieselů, je to na 230V, topí to v kabině, ohřívá to motor a dobíjí baterku.

Napsal: 10 led 2010, 12:38
od EKKAR
Pokud vím, tak jediné věci co přihřívají auto, jsou
1) topná tělesa do velkých dieselů umístěná buď do olejové vany nebo do chladicího okruhu, sloužící k zamezení zamrznutí motoru a k usnadnění ranního startu. Napojují se na běžný rozvod 230V - NIKDY NE NA AKUMULÁTOR VOZIDLA!
2) topné potahy na sedačky alias "vyhřívání sedadel", které se montuje do mnoha osobáků (škodovky nevyjímaje) za příplatek - a to je spínané relátkem až za chodu motoru, kdy může odběr v řádu desítek A zatížit palubní síť bez omezení startovací schopnosti akumulátoru.
3) existují topné elektrické články do klimatizačních jednotek osobáků s dieselovými motory (ohřívají se kvůli většímu objemu chladicí kapaliny déle) - ale jejich odběr v řádu opět asi 20A je možné zapnout až v momentě, kdy běží motor... Mám jeden takový doma, 100% funkční, můžu poskytnout případnému zájemci k vyzkoušení, vedou k tomu kabely skoro jako ke startéru. Původní určení je klimatizační jednotka Climatronic do Fóbije s dehťákem.
Suma sumárum - chtít za mrazu -20°C vyhřát auto bez chodu motoru nějakým elektrickým tělesem živeným z baterek by znamenalo mít na přívěsu cca půl tuny olova...

Napsal: 10 led 2010, 14:53
od rezis
Jediný asi spolehlivý způsob jak vytopit auto je nezávislé topení.
Bohužel jeho cena je poněkud vysoká. A ani tak není zaručen ranní start.
Kolega to má v Toyote Yaris. Dotáhl ho ji jako starší ze západu a když se snažil z palubovky odstarnit ty hnusné "hodinky" zjistil že je to ovládání nezávislého topení. Říkal že někde stál na odpočívadle a spal v autě. Asi po třech hodinách nebyl schopen nastartovat i přesto že byl motor teplý. On ten větrák v autě a topení si taky něco veme.
Jinak na aukru je spoustu nezávislyých topení WEBASTO nebo Eberspacher, ale většinou bez ovládání. Myslíte že by to šlo provozovat bez něj?
Jinak motory TDi z koncernu VW mají ve vodním okruhu 3 žhaviče které po startu pomáhají ohřát rychleji vodu.

Napsal: 10 led 2010, 16:18
od mi-ro
Jezdím zabezpečovat řízení automobilových závodů s feldou kombi a často v ní i spím. Na temperování vnitřku vozu je třeba příkon od 500 do 1000W to podle venkovní teploty a hlavně jestli fouká vítr. Při 1kW jsem v pohodě přežil noc na RALLY Vysočina při silným nárazovým větru a -7C. 150W to je tak ztrátový výkon mojí techniky a to stačí v létě když je studený ráno a nemám zkvašený ovoce. A jiný způsob jak spolehlivě vytopit auto? přerazit zábradlí a vlítnout do rybníka.