Stránka 1 z 1

LiFePO4

Napsal: 16 led 2010, 13:15
od hrdy
Máte někdo praktické zkušenosti s novými akumulátory LiFePO4 ?

Napsal: 16 led 2010, 14:36
od mat100
Praktické skušenosti nemám. Jen z doslechu.
Prý nemají zrovna dlouhou životnost - necelý 1 1/2 roku. což není zrovna mnoho.
A Pak náklady na nákup jsou zatím nerentabilní.

Pokud to chceš do svého elektrohybu taky bych raději zůstal u PB

Napsal: 16 led 2010, 15:59
od hrdy
mat100 píše:Praktické skušenosti nemám. Jen z doslechu.
Prý nemají zrovna dlouhou životnost - necelý 1 1/2 roku. což není zrovna mnoho.
A Pak náklady na nákup jsou zatím nerentabilní.

Pokud to chceš do svého elektrohybu taky bych raději zůstal u PB
No to snad asi každý mluvíme o něčem jiném. LiFePO4 mají údajně 2-3000 cyklů a olovo tak 3-500. Co jsem tedy zatím zlistil. Kromě ceny mají jen výhody.

Napsal: 16 led 2010, 16:53
od mat100
krom ceny . Když si to spočteš tak PB ti za stejný peníze vydrží déle.

Zkušenosti s LiFePO4 bat

Napsal: 11 kvě 2010, 14:10
od antosm
Používám LiFePO4 bat. tedy konkrétně Lithium Yttrium High Power Battery LiFeYPO4 (12V/40Ah) 4Ks tedy 48V/40Ah od tohoto dovozce: http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1242
udává až 8000 cyklů a nejméně 10 Let životnost a typická životnost je až 30 let , díky yttriu které snižuje vnitřní korozi.

Používám je v elektrické motorce s 3000W synchroním 3fázovím motorem, frekvenčně řízeným bez převodovém, přímo v kole s rekuperací, tempomatem a zpátečkou. Dojezd při 60km/h po silnici asi 70km v terénu 40 km. Rok jsem jezdil s olovem ,ale jsou moc těžký a malý dojezd, LiFeYPO4 dáva více proudu proti olovu, váží polovinu a dojezd je dvojnásobný. Jsem s nimi naprosto spokojen.

Jejich cena se pohybuje dle kurzu dolaru a také prodejce dává slevu na individuální přestavby. mě stála jedna 12V/40Ah 5600 Kč s DPH.

Napsal: 11 kvě 2010, 15:43
od ezopaci
To muze byt slusny samohyb :-), nemate nejake fotky nekde na webu ?

pro antosm

Napsal: 11 kvě 2010, 19:47
od hrdy
Díky, tak to je přesně to, co od LiFePO4 očekávám. Jenom jsem začal s opatrnosti s jednotlivými články, protože jsem byl upozorněn na to, že tzv. chemické balancování, které se používá u 12 V aku nějak nemá rádo větší odběry, než 1C. Takže mám koupené články 40 Ah a teď právě řeším nějaký jednoduchý obvod, který upozorní na nebezpečný pokles napětí u nějakého článku. Mám postavenou elektročtyřkolku, tak vylepšuju. Ještě jednou děkuju za informace.

Napsal: 13 kvě 2010, 14:27
od antosm
Zde je foto mého elektrického Simsona.
Pokud bude zájem nafotím nějaké detailnější fotky.

Napsal: 13 kvě 2010, 15:08
od caven
No jasně, nafoť to, hlavně co používáš za regulátor ? Co to má za motor ? Výkon, typ.. Čím více toho bude tím, lépe.

Děkuji

Napsal: 10 zář 2010, 21:23
od jamesn
Tak bych byl rád za nějaké bližšší info...předem díky..

Napsal: 11 zář 2010, 21:59
od EKKAR
Dosti podrobný článek o LiFePol článcích je v posledním AR-PE (9/2010) na stránkách 22 až 24.

Napsal: 21 kvě 2012, 15:20
od sr71
EKKAR píše:Dosti podrobný èlánek o LiFePol èláncích je v posledním AR-PE (9/2010) na stránkách 22 až 24.
zajímá mì nabíjení LiFePO4 tak jsem se díval do toho èlánku v AR a podle toho co tam píšou má LiFePO4 koncové napìtí pøi nabíjení 3,6V, zatímco Li-Ion má tuto hodnotu cca 4,2V. Pokud to tak opravdu je, nejsou nabíjeèky pro tyto dvì technologie navzájem kompatibilní, je to opravdu tak?
nìjak mì totiž nekorespondují hodnoty napìtí u baterií, jmenovité U u LiFePO4 se udává vìtšinou 3,3V, ale baterie jsou napø. 36V nebo 48V což není žádný násobek