Stránka 1 z 3

Nabíjeèka Narex AN90 E-2, pøerušený primár

Napsal: 28 led 2010, 09:25
od elsaz
Zdavím, zjistil jsem pøerušené primarní vinutí v nabíjeèce Narex AN 90 E-2. Protože je trafo bez oznaèení, prosím o pomoc pøi urèení sekundarního napìtí. Vinutí je dvojcestné se spoleèým støedem. Trafo pak koupím s ohledem, aby se do krabièky vlezlo.Jedinì co vím, že je nabíjeèka na 9,6V/2,1A 35W.

Napsal: 28 led 2010, 10:06
od Jindra2
Jestli ti pomůže toto. Je tam v primáru tepelná ochrana, jde vyřadit nebo nahradit. Trafo odchází při starším AKU, při nabíjení je trafo přetížené a odejde pojistka.
Jindra

Napsal: 28 led 2010, 12:04
od elsaz
Dík za radu, mìl jsi pravdu, vykuchal jsem tepelou pojistku, dal novou. Napìtí na sekundáru je cca 2x12V.

Napsal: 28 led 2010, 13:19
od elsaz
Dík za radu, mìl jsi pravdu, vykuchal jsem tepelou pojistku, dal novou. Napìtí na sekundáru je cca 2x12V.

Napsal: 02 dub 2012, 18:35
od Milan
Ahoj,také jsem po nabíjení vadného aku naměřil přerušený primár trafa.Zkoušel jsem jej objednat v Narexu,ale již se nedodává. Kde je
prosím "schována" ona tepelná pojistka trafa- z venku na trafu nic vidět není. Věděl by někdo,jaký typ pojistky to je-v katalozích jich jsou mraky,předpokládám,že to bude tak na max.cca 100 stupňů.

Napsal: 02 dub 2012, 19:17
od jano2
Tu máš schému:

Napsal: 02 dub 2012, 20:42
od Milan
Jsi hodný,ale schema je výše .Já ale hledám fyzicky tu tepelnou pojistku v primáru trafa popř.její typ - ve schematu ale není.

Napsal: 02 dub 2012, 20:54
od PavelFF
Tak sem dej fotku primáru. Jsou na primární straně 2 nebo 3 pájecí body?

Napsal: 02 dub 2012, 21:04
od Milan
Fotku nemám,ale pájecí body na primáru jsou jen dva,ze sekundáru jdou tři vodiče. Primár je na dělené kostřičce zakryt po celém obvodu průsvitným plastem stejným jako je kostřička trafa.

Napsal: 02 dub 2012, 21:14
od PavelFF
Vypadá ta kostřička nějak takto?
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 209fb.jpg/

Napsal: 02 dub 2012, 21:16
od procesor
Poiska býva umiestnená medzi vývodmi primáru pod izolačnými páskami. Horšie, ak je niekedy medzi vinutím a sĺpikom, občas aj za tou priesvitnou časťou kostričky. Opatrne odrezať. Nakoniec slušne zaizolovať.

Napsal: 02 dub 2012, 21:45
od Milan
Kostřička je podobná obrázku,ale primár má nanýtované dva pájecí body na síťovou šňůru a trafo nemá stahovací plech,je celé impregnováno a tudíž asi rozebiratelné jen s velkým úsilím popř.štěstím. No zkusím opatrně rozříznout ten krycí plast,ale je-li pojistka "až dole" pod primárem,je to na vyhození. Těžko to trafo nahradím ,jednak pasuje
knop do výlisku,jednak je nabíjecí proud aku viz schema omezen jen
impedancí trafa,což by se těžko trefovalo ( může tam být nějaká rozptylová indekčnost vyrobená skládáním plechů,aby to nešlo natvrdo ze sítě přes trafo do aku). Tak to vypadá na elektrošrot a nový šroubovák....

Napsal: 02 dub 2012, 22:23
od procesor
Je na vrchu vinutia iba medzi izolačnou páslou

Napsal: 20 dub 2012, 17:15
od Milan
Tak opraveno a nabíječka funguje. Bohužel, při rozkuchávání připečeného trafa bez vyndaných plechů nebylo možné bez zničení izolací a přetrhání drátu cca 0,15 mm na primáru tepelnou pojistku vyměnit tak,aby to zůstalo bezpečné . Takže trafo vyhozeno, zakoupen adaptér 12 V AC 1,3A ,doplněny dvě diody (můstkový usměrňovač) a místo propojky na desce,kde je vyznačena pojistka,zaletována vratná proudová pojistka cca 1,3A. Výše uvedené schema neodpovídá reálu,na desce jsou tři tranzistory a zelená/červená LED,asi nějaká inovace. Na funkci to vliv nemá. Celá nabíječka je opravdu velmi ošizená a důvodem závady -přerušení tepelné pojistky v trafu - bylo nabíjení aku,který má tři články ve zkratu (a nejde to upálit viz oživení NiCd článků,jak následně zjištěno).Pak totiž ztrátový výkon v akupacku je menší ( tratí se to hlavně v trafu) ,tepelný spínač v akupacku nedosáhne 45 stupnů a nevypne,takže stále teče proud do packu přes 2A až do přerušení tepelné pojistky v trafu. Toto ochrání asi spolehlivě právě ta vratná proudová pojistka (Polyswitch) za cca 7,- Kč, asi 20 s teče do vadného akumulátoru plný proud a pak to prudce klesá na cca 0,25A,což už trafu nevadí.

Napsal: 23 zář 2013, 01:57
od doskok55
Přes to, že poslední příspěvek je již staršího data, dovolím si vlákno znovu otevřít. Měl jsem právě na stole od kamaráda (stejná závada, přerušená t. pojistka v trafu + 8čl. v baterii ve zkratu). Podařilo se úspěšně opravit jen jsem nahradil původní pojistku 2A/115℃ jinou 10A/ 121℃ z důvodu momentální dostupnosti v obchodě.
Zkraty ve všech článcích jsem také úspěšně odstřelil, ale o tom případně někdy v jiném vlákně http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... en%ED+nicd
až co ukáže čas.

Hlavní důvod tohoto mého příspěvku je ten, že když už to bylo na stole rozdělané nakreslil jsem schéma té 3tranz. varianty s dvoubarevnou LED, kterou zde popisuje v předchozím příspěvku "Milan". Také proto, že v sousedním vláně (s problematikou jiné závady stejných či podobných nabíječek) http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... 3&start=15
jsou nedořešené dohady ohledně správného zapojení anody tyr. Na svorky T nebo mínus baterie.

Předpokládám, že zapojení bude u všech cestovních rychlonabíječek PROTOOL i NAREX stejné, (možná malé odchylky v hodnotách součástek) přikládám zde schéma a věřím že to někomu v budoucnu pomůže nebo usnadní práci.