Stránka 1 z 1

náhrada klas. žárovky za LED

Napsal: 28 úno 2010, 20:34
od milmarek
může někdo poradit jak "obelstít" řídící jednotku světel v MB W203, aby když nahradím klasickou parkovací žárovku W5W za LED nehlásila chybu ?
Nevím co hlídá - jestli proud, nebo odpor. Klas. žárovka je 12V -5W, LED je 5x 3-chip SMD, 12 V, 1,4 W
Dík

Napsal: 28 úno 2010, 21:09
od Honza_dy
Už se to tu několikrát řešilo, projdi si fórum a používej funkci hledat

Napsal: 01 bře 2010, 00:19
od procesor
Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W

Napsal: 01 bře 2010, 00:28
od PeteBurns
To už stará škodovka embéčka mala riadiacu jednotku svetiel? :twisted:

Napsal: 01 bře 2010, 10:53
od 1010
PeteBurns píše:To už stará škodovka embéčka mala riadiacu jednotku svetiel? :twisted:
To je na meďoura,ne škodovku :lol:

Napsal: 01 bře 2010, 22:30
od milmarek
procesor píše:Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W
Kluci díky, vypnout to nejde, zkusím odpor, uvidím. V servise řekli, že náhrada 5 W žárovky se dá řešit, ale např.21 W je již problém. Dám vědět.

Napsal: 01 bře 2010, 23:14
od PeteBurns
Mohol by si ešte skúsiť zapojiť LEDkovú žiarovku paralelne k pôvodnej, možno to ešte bude v medziach tolerancie odberu a chybu to hlásiť nebude, minimálne u tej 21W žiarovky by to mohlo fungovať...určite by bolo lepšie, keby tavila žiarovka na to určená, ako odpory, aj tak treba potom vyriešiť ich umiestnenie...to už by som to skôr skúsil vyriešiť nastaviteľným prúdovým zdrojom s trandom na chladiči, zapojeným ako elektronická záťaž, asi by to bolo praktickejšie aj rozmerovo výhodnejšie ako obyčajné odpory :? Ale tak či tak pri tom zaniká význam použitia LEDiek kvôli ich menšiemu odberu, no a takto to dopadne, milmarek, ked niekto nevníma auto, že to je v skutočnosti iba dopravný prostriedok, potom rieši problémy, ktoré v skutočnosti vôbec neexistujú :wink: Dúfam, že máš aspoň 8000°K HID sadu ked už riešiš LEDkové parkovačky :twisted:

Napsal: 02 bře 2010, 16:25
od janousek
A co tam rovnou nechat původní žárovku. :brakelamp:

Napsal: 02 bře 2010, 18:29
od mi-ro
milmarek píše:
procesor píše:Ak to nejde vypnúť v servis mode potom pripoj paralelne cca 82 Ohmový odpor na 2-3W
Kluci díky, vypnout to nejde, zkusím odpor, uvidím. V servise řekli, že náhrada 5 W žárovky se dá řešit, ale např.21 W je již problém. Dám vědět.
Připomíná mi to památnou větu z jednoho filmu "nechci slevu zadarmo"

Napsal: 02 bře 2010, 21:42
od procesor
:wink: ešte by to šlo vyriešiť záťažovým modulom, ktorým by sa dobíjala naspäť batétia a prúdové čidlo v MCU by bolo spokojné :wink:
Tak by sa dali nahradiť aj 60W dialkače.

Inak...nemusí sa tým "jalovým" prúdom doplniť cely výkon žiarovky. Funguje to už pri 60-70% celkového výkonu- treba to v konkrétnej káre vyskúšať.
Elektronická a odporová záťaž je z pohľadu vyžiareného tepla úplne rovnaká, ibaže zložitosť má pre niekoho nejakú výhodu...neviem.