návrh a stavba audiovýhybky do auta (původně měnič na -12V)
Napsal: 06 bře 2010, 02:07
Ahoj,
chystám se bastlit zesilovač do auta s aktivním vyhýbáním. Koncáky bez problémů živí přímo palubní síť (TDA8560Q na dveře, TDA1562Q na sub), a řeším, jak na operáky ve výhybce. Nesymetrická zapojení přinášejí asi víc problémů, než užitku, a tak hledám jednoduché a přitom bezproblémové řešení záporného napájecího napětí.
UC3843 nebo podobné měniče mi přijdou zbytečně "overkill", když si vzpomenu, že existuje mnoho obvodů, ke kterým připojím jednu cívku, jeden kond a je hotovo, stojí teoreticky pár korun, jen je potíž se sehnáním (pokud bych nechtěl 1000ks).
Máte někdo nějaký konkrétní vychytaný, že jde koupit v maloobchodní síti v kusovém množství? Proud netřeba žádný závratný, akorát co sežere cca 5x NE5532.
Děkuji předem za tipy.
edit: proč nepoužiju odporový dělič? Něco mi říká, že +/- 12V se využije.. navíc plně symetrickými 2x12V odstraním potřebu vazebních kondenzátorů mezi OZ.
chystám se bastlit zesilovač do auta s aktivním vyhýbáním. Koncáky bez problémů živí přímo palubní síť (TDA8560Q na dveře, TDA1562Q na sub), a řeším, jak na operáky ve výhybce. Nesymetrická zapojení přinášejí asi víc problémů, než užitku, a tak hledám jednoduché a přitom bezproblémové řešení záporného napájecího napětí.
UC3843 nebo podobné měniče mi přijdou zbytečně "overkill", když si vzpomenu, že existuje mnoho obvodů, ke kterým připojím jednu cívku, jeden kond a je hotovo, stojí teoreticky pár korun, jen je potíž se sehnáním (pokud bych nechtěl 1000ks).
Máte někdo nějaký konkrétní vychytaný, že jde koupit v maloobchodní síti v kusovém množství? Proud netřeba žádný závratný, akorát co sežere cca 5x NE5532.
Děkuji předem za tipy.
edit: proč nepoužiju odporový dělič? Něco mi říká, že +/- 12V se využije.. navíc plně symetrickými 2x12V odstraním potřebu vazebních kondenzátorů mezi OZ.