Adaptér pro aku vrtačku
Moderátor: Moderátoři
Adaptér pro aku vrtačku
Zdravím, kamarád chce zachovat výhody aku vrtačky, ale má "odešlé" akumulátory a repasování vyjde dráž než nová vrtačka.. Nezkoušel někdo udělat 230V adaptér místo akupacku? Měl tam 14,4V/ 1,2Ah. Klasika s trafem by potřebovala dát asi 10A a byla by těžká a velká, i když by mu nevadila,rovněž silný průřez vodičů do rukojeti. Lepší by byl spínaný s rychlým usměrněním. Co tak upravit elnické trafo pro halogeny nebo PC zdroj? Hledal jsem různě, nic nenašel, když tak mně nakopněte ! Díky Ivan
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Možná by ani nemusela být u pasu a ten zmíněný zdroj by ji mohl pouze dobíjet. Každopádně bych ale zvolil aku, co si nechá líbit téměř zkrat.Crifodo píše:Možná by stála za úvahu ledvinka s gelovkou 12V/7Ah u pasu a napájet tu akuvrtačku z ní. Do jisté míry to bude na kabelu nezávislé.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Já jsem to vyřešil takto, jednu akuvrtačku vlastním, takže přenosnou věc mám, tedy jsem to vyřešil s touhle viz. foto co mi dal kamarád(donesl mu ji známej jestli to nevyužije, ale byla bez akumulátoru)
takže skončila u mě, on ji chtěl vyhodit, vzhledem k tomu, že mám v dílně náhradní akumulátor do auta (zůstal mě z předešlého protože byl zánovní) tak jsem nevymejšlel ptákoviny a prostě jsem tam připojil 3 metry 1,5mm2 káblíků, na konec dal svorky a jak to funguje skvěle - do dílny ideál.
Zadarmo paráda dokud funguje, až se ta "marketová" vrtačka posere, půjde do sběrného dvora
takže skončila u mě, on ji chtěl vyhodit, vzhledem k tomu, že mám v dílně náhradní akumulátor do auta (zůstal mě z předešlého protože byl zánovní) tak jsem nevymejšlel ptákoviny a prostě jsem tam připojil 3 metry 1,5mm2 káblíků, na konec dal svorky a jak to funguje skvěle - do dílny ideál.
Zadarmo paráda dokud funguje, až se ta "marketová" vrtačka posere, půjde do sběrného dvora
Kokun - normalizované barvy v kutlochu nikoho nes*rou, pokud s tím zachází pouze tvůrce takového bastlu, může to být každému jinému ukradené. Něco podobného provozuju sám ve svém kutlochu - jen ta vrtačka je tmavěmodrá 14,4V ASIST a má upílenou tu "patku" na přicvaknutí akumulátoru, protože jednou při nabíjení selhaly články a celý akupack se zkroutil jak seškvařený film včetně té spodní části rukojeti. Náhradní by stál víc než nová ASISTka, tak skončila takhle. Přívod dlouhý 2,5m je propojený CySy 4x1,5mm (2+2 vodiče), zdrojem je staré 85VA napájecí trafo z nějaké signalizační ústředny - dává 11,5V AC a proud kolem 6A snáší obdivuhodně dobře. Usměrnění je pomocí 4ks P600B a bez filtrace přímo připojené 2,5m dlouhým kabelem k vnitřnostem vrtačky. Je šoupnutá v povytaženém šupleti hned vedle trafopáječky a zapíná se vypínačem v primáru trafa, umístěným na desce nad stolem - na běžné vrtání do 10mm průměru bohatě stačí, při běžném kucení nemusím vůbec vytahovat kufr s 500W vrtačkou na 230V... Jediné, co jsem s ASISTkou musel udělat, byla demontáž planetové redukční převodovky a její důkladné vymytí benzínem a následné namazání tukem určeným pro vrtačkové převodovky - získán za dobré slovo v servisu vrtaček. Obdivuhodně ji to ztišilo a zlepšilo výkon - původně v reduktoru byl ždibec čehosi černého mastného, co vypadalo jako zbytek vyškrábaný z pekáče po pečení posvícenské kačice či husy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Kokun: a jaké jsou normalizované barvy na napájéní čehosi z 12V akumulátoru?
Mě by to zajímalo, protože v autech a motorkách se setkávám se vším možným
Rád se přiučím a abych taky věděl kterého výrobce to netankuje
Jestli je správný v autě použít na kostru modrý, zelený, černý, žlutý nebo kýho výra ... pak budu vědět kde to mají dobře a kde ne
Mě by to zajímalo, protože v autech a motorkách se setkávám se vším možným
Rád se přiučím a abych taky věděl kterého výrobce to netankuje
Jestli je správný v autě použít na kostru modrý, zelený, černý, žlutý nebo kýho výra ... pak budu vědět kde to mají dobře a kde ne