Úprava Felicie pro denní svícení
Napsal: 22 bře 2010, 20:35
Nazdar,
vlastním Feldu a docela mě štvalo, že při dnešním poviném svícení mi odcházejí žárovky v podsvětlení přístrojovky, spínačů atp. Ono by se řeklo, že to není až zas taková hrůza, jenomže po tom co pracně rozděláte palubovku, vyměníte jednu žárovku a za dva dny odejde druhá nebo ještě lépe za týden ta nově vyměněná se chce člověku brečet.
Po malém bádání mě napadla jednoduchá úprava, která zamezí zbytečnému vypalování žárovek a jako bonus ještě ušetří několik watíků na spotřebě.
Stačí na pojistkovém panelu vyjmout relé R1 (úplně vlevo dole) a sejmout jeho ochranný kryt. Následně odpojte z kontaktu 86 vývod cívky a jeden konec rezistoru a připájejte oba dva na kontakt 30. Po této úpravě zase na relé nasadíme ochranný kryt a vložíme zpět do pojistkového panelu.
Úprava spočívá v tom, že spínač hlavních světel už nebude závislý na pozičním osvětlení, ale stane se z něj separátní spínač hlavních světel. (čili přední světlomety jdou zapnout nazávisle na parkovačkách)
Ve dne tedy stačí zapnout jen přední světla a parkovačky + zadní světla + osvětlení palubovky nechat vypnuté.
Vím, že to není žádná bomba a dost možná, že se stejný návod poflakuje po internetu už delší dobu, ale říkal jsem si, že alespoň někomu tady na fóru by se to mohlo hodit.
vlastním Feldu a docela mě štvalo, že při dnešním poviném svícení mi odcházejí žárovky v podsvětlení přístrojovky, spínačů atp. Ono by se řeklo, že to není až zas taková hrůza, jenomže po tom co pracně rozděláte palubovku, vyměníte jednu žárovku a za dva dny odejde druhá nebo ještě lépe za týden ta nově vyměněná se chce člověku brečet.
Po malém bádání mě napadla jednoduchá úprava, která zamezí zbytečnému vypalování žárovek a jako bonus ještě ušetří několik watíků na spotřebě.
Stačí na pojistkovém panelu vyjmout relé R1 (úplně vlevo dole) a sejmout jeho ochranný kryt. Následně odpojte z kontaktu 86 vývod cívky a jeden konec rezistoru a připájejte oba dva na kontakt 30. Po této úpravě zase na relé nasadíme ochranný kryt a vložíme zpět do pojistkového panelu.
Úprava spočívá v tom, že spínač hlavních světel už nebude závislý na pozičním osvětlení, ale stane se z něj separátní spínač hlavních světel. (čili přední světlomety jdou zapnout nazávisle na parkovačkách)
Ve dne tedy stačí zapnout jen přední světla a parkovačky + zadní světla + osvětlení palubovky nechat vypnuté.
Vím, že to není žádná bomba a dost možná, že se stejný návod poflakuje po internetu už delší dobu, ale říkal jsem si, že alespoň někomu tady na fóru by se to mohlo hodit.