Autoradio MTC TE-5000
Moderátor: Moderátoři
Autoradio MTC TE-5000
zdravím,
dostal som radio MTC TE-5000 je to model kde sa vytahuje cele radio vonku zo šachty čili kabelkové prevedenie, prerábam si pripojovacie kable na dnešne pomery na štandardný ISO konektor. chcem sa spýtať, na žltom vodiči je zaradený FUSE and FILTER box, no žltý vodič je použitý ako +12V back up. teda udrziavanie naladených staníc v pamäti, je na tom stálych +12V ak je radio zamontované v automobile. na červenom vodiči je len poistka a červený je zapojený ako +12V cez spánaciu skrinku.
otazka znie, je lepšie zapojiť filter (tlmivka + elyt 1000uF) na vetvu červeneho vodiča alebo ho ponechať na žltom?
ak pripojim + 12V iba na žltý vodič rádio nezapnem. takže usudzujem že je to iba čisto BACK UP vetva. a hlavne napajanie celeho radia ide cez červený vodič,
kablovačka s ISO konektorom použitá z rádia SENCOR. u sencora bol taktiež filter a fuse box zaradený na žltej back up vetve.
ešte otazočka: na modrom vodiči označeneho ako AUTO ANTENNA je pri zapnutom radiu stálych 12V je to napajanie aktivnej anteny so zosikom alebo je to pre antenu s automatickým vysúvaním?
diky za info.
dostal som radio MTC TE-5000 je to model kde sa vytahuje cele radio vonku zo šachty čili kabelkové prevedenie, prerábam si pripojovacie kable na dnešne pomery na štandardný ISO konektor. chcem sa spýtať, na žltom vodiči je zaradený FUSE and FILTER box, no žltý vodič je použitý ako +12V back up. teda udrziavanie naladených staníc v pamäti, je na tom stálych +12V ak je radio zamontované v automobile. na červenom vodiči je len poistka a červený je zapojený ako +12V cez spánaciu skrinku.
otazka znie, je lepšie zapojiť filter (tlmivka + elyt 1000uF) na vetvu červeneho vodiča alebo ho ponechať na žltom?
ak pripojim + 12V iba na žltý vodič rádio nezapnem. takže usudzujem že je to iba čisto BACK UP vetva. a hlavne napajanie celeho radia ide cez červený vodič,
kablovačka s ISO konektorom použitá z rádia SENCOR. u sencora bol taktiež filter a fuse box zaradený na žltej back up vetve.
ešte otazočka: na modrom vodiči označeneho ako AUTO ANTENNA je pri zapnutom radiu stálych 12V je to napajanie aktivnej anteny so zosikom alebo je to pre antenu s automatickým vysúvaním?
diky za info.
Ďuro, HLAVNÍ napájení je po tom žlutém, červený je jen ovládací. Takže pokud odpojíš z červeného 12V, měly by se v rádiu odpojit (SLEEP) koncové zešilovače a měly by zůstat pod napájením jen paměti. Poznáš to i podle pojistek - na tom žlutém bývá silnější, i 15A.
Modrý drát má malou zatížitelnost, u některých značek je to doslova jen napěťový výstup (méně jak 50mA), takže pro napájení aktivní antény to většinou nestačí - slouží to k sepnutí relé ve vysouvací MOTOROVÉ anténě.
Modrý drát má malou zatížitelnost, u některých značek je to doslova jen napěťový výstup (méně jak 50mA), takže pro napájení aktivní antény to většinou nestačí - slouží to k sepnutí relé ve vysouvací MOTOROVÉ anténě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
diky ekkare za upresnenie.
podla štitku na hornom plechu toho MTCčka je červený istený cez 5A poistku a žltý iba cez 1A takže maš pravdu. ide o staršie autoradio s autoreverznou kaz. mechanikou. pýtam sa len preto pretože ho možna posuniem kolegovi do kadettu a robim popisky na kable aby si to vedel zapojiť. ma to aj CD IN jack takže može cez to hnat empetrosku a 4 x 11W do auta uplne postačuje natoš do kaďoura, samozrejme že teraz autoradio už bude napevno v aute, vytahovacie už nebude kedže je to prerobené na ISO.
dikes.
podla štitku na hornom plechu toho MTCčka je červený istený cez 5A poistku a žltý iba cez 1A takže maš pravdu. ide o staršie autoradio s autoreverznou kaz. mechanikou. pýtam sa len preto pretože ho možna posuniem kolegovi do kadettu a robim popisky na kable aby si to vedel zapojiť. ma to aj CD IN jack takže može cez to hnat empetrosku a 4 x 11W do auta uplne postačuje natoš do kaďoura, samozrejme že teraz autoradio už bude napevno v aute, vytahovacie už nebude kedže je to prerobené na ISO.
dikes.
akurát zistujem že pri pripojení trvalích 12V na žltý a červený vodič z jedneho zdroja napajania (laboratorný zdroj max 1A) radio odoberá viac než 1A a radio nezapnem, ampermeter na zdroji ukazuje plnu výchilku a ledka prudoveho obmedzovača sa rozsvieti.
bud mam slabý zdroj na napajanie autoradia alebo je v napajaní niekde chyba
bud mam slabý zdroj na napajanie autoradia alebo je v napajaní niekde chyba
Ten červený "bazmek drát" je zálohovací na pamäť, ovládací na spínanie "niečoho" je modrý.
Ak by niekto potreboval tu som nahral pekný program ohľadom zapojení konektorov autorádií:
http://rapidshare.com/files/371321130/C ... inouts.rar
Ak by niekto potreboval tu som nahral pekný program ohľadom zapojení konektorov autorádií:
http://rapidshare.com/files/371321130/C ... inouts.rar
vrelé díky za tento softík.
u tohto MTCčka bolo už od výroby zapojený žltý vodič ako +12V Back Up - teda zalohovačka, aj ked neviem načo kedže radio ma integrovanu zalohovaciu gombikovu bateriu radio nebolo pod napajaním rok a stanice si pamätalo. a červený vodič cez spínaciu skrinku a radio sa da teda zapnuť iba ked je kluč zapalovania nastavený aspon v prvej polohe /baterka/ .
ale ten softik je super pomocník.
dikec.
u tohto MTCčka bolo už od výroby zapojený žltý vodič ako +12V Back Up - teda zalohovačka, aj ked neviem načo kedže radio ma integrovanu zalohovaciu gombikovu bateriu radio nebolo pod napajaním rok a stanice si pamätalo. a červený vodič cez spínaciu skrinku a radio sa da teda zapnuť iba ked je kluč zapalovania nastavený aspon v prvej polohe /baterka/ .
ale ten softik je super pomocník.
dikec.
Gino, nevím, kdes vzal základ pro své tvrzení, že červený drát je zálohovací. Běžná praxe je, že na žlutém drátu je trvale připojena baterie +12V (Power - Battery) a červený je ovládací (Switch - Ignition) - tedy pokud je červený odpojený, rádio ze žlutého odebírá jen pár mA pro zálohování RAM. Pokud se na červený přivede ze spínací skříňky +12V, rádio se zapne a ze žlutého drátu začne odebírat výkon odpovídající nastavené hlasitosti a případně spuštěným mechanickým pohonům uvnitř rádia (kazetový nabo CD přehrávač). Zároveň přitom připojí vnitřní spínač napětí +12V na modrý drát, který má za úkol ovládat buď motorovou vysouvací anténu, nebo případný výkonový zesilovač (Remote Output).
Odpovídající pozice na ISO konektoru "A" jsou ("A" = zámek vpravo dole):
+12V Battery (žlutý) kontakt č.4
+12V Ignition (červený) kontakt č.7
+12V Remote Output - Antenna (modrý) kontakt č.5
GND (černý) kontakt č.8
Na pozicích 1, 2, 3 a 6 mají různá rádia ovládací vstupy pro podsvícení panelu v závislosti na rozsvícení palubní desky a vstupy pro ovládání z HF telefonní sady (například).
Ne každému je také známo (hlavně těm, co používají výhradně dovozová auta), že česká Škodovka musí mít pořád něco extra, takže má na konektoru ISO v autě přehozené kontakty 30 a 15, tedy žlutý a červený drát, takže neoriginální rádio připojené do takového konektoru sice hraje po otočení klíčkem, po jeho vypnutí ale "zapomene" všechna nastavení - právě proto, že má trvale připojený červený drát a klíčkem je spínán žlutý = výkonový+zálohovací. Ve škodovkách je tedy potřeba tyto barvy v kabelovém svazku k neoriginálnímu rádiu prohodit.
Odpovídající pozice na ISO konektoru "A" jsou ("A" = zámek vpravo dole):
+12V Battery (žlutý) kontakt č.4
+12V Ignition (červený) kontakt č.7
+12V Remote Output - Antenna (modrý) kontakt č.5
GND (černý) kontakt č.8
Na pozicích 1, 2, 3 a 6 mají různá rádia ovládací vstupy pro podsvícení panelu v závislosti na rozsvícení palubní desky a vstupy pro ovládání z HF telefonní sady (například).
Ne každému je také známo (hlavně těm, co používají výhradně dovozová auta), že česká Škodovka musí mít pořád něco extra, takže má na konektoru ISO v autě přehozené kontakty 30 a 15, tedy žlutý a červený drát, takže neoriginální rádio připojené do takového konektoru sice hraje po otočení klíčkem, po jeho vypnutí ale "zapomene" všechna nastavení - právě proto, že má trvale připojený červený drát a klíčkem je spínán žlutý = výkonový+zálohovací. Ve škodovkách je tedy potřeba tyto barvy v kabelovém svazku k neoriginálnímu rádiu prohodit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Já to dřív taky nevěděl, ale myslím, že se o tom klábosilo i tady na fóru. Do starého Formana (neměl ani přípravu, chudák) jsem si udělal jak odpojování po vypnutí klíče, tak kompletní ISO - ale normální, ne "škodovácký" - a pak se hodně lidí divilo, že mi to rádio "nezapomíná" nastavení a předvolby po vypnutí klíčku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
O tom dvojím, vlastně trojím, napájení konektoru ISO už ale byla řeč v souvislosti s tímto: http://www.ebastlirna.cz/images/image_a ... ry_iso.pdf
Je to na levé straně obrázku dole...
Je to na levé straně obrázku dole...