B-113 - rozpouští se obložení..
Moderátor: Moderátoři
B-113 - rozpouští se obložení..
Mám docela zajímavý problém u magnetofonu B-113. Dostal jsem ho s klasickou závadou - rozleptané obložení spojky v pravém unašeči. Obložení jsem vyměnil, unašeč zevnitř vyčistil a po půlhodině provozu se nové obložení zase rozleptalo. Vyměnil jsem unašeč, dal další nové obložení (už jich moc nemám..) a po pár hodinách provozu zase to samé.. Fakt už nevím co s tím :-/ Stalo se to už někomu?
Ta špatná guma byla bolest Tesly od řady B70.
Kdysi jsme s kámošem poslali jako zlepšovák do Přelouče návrh, aby obložení a řemínky byly už ve výrobě natřené glycerinem nebo saponátem, který glycerin obsahuje. Měli jsme vyzkoušené, že po výměně mezikol a řemínků takto natřených (neodstraňovat, nechat rozleštit!) to nejen přežilo tehdejší záruku (na nový stroj byla tehdy 6 měsíců, věřte nevěřte), ale prodloužilo to životnost několikanásobně.
Přišla cyklostylovaná odpověď, že Tesla vyzkoušela s úspěchem (?) již sedmou gumovou směs a podle předpisu výrobce je servis povinen použít originální náhradní díl a jakýkoli jiný postup je nepřípustný.
(Přesto jsme tento "zlepšováček" používali a používáme dodnes).
Zřejmě to tehdy posílal nějaký referent pro ZN jako univerzální odpověď na jakýkoli zlepšovák týkající se převodů a návrh ani nedočetl do konce.
Prokleli jsme je poněkud neprávem - technici možná ten návrh ani neviděli a, i kdyby, prostě tehdy nemohli přiznat, že si v materiálech příliš vybírat nemohou a že dělají častěji z náhražek, než z poctivého materiálu.
(Teprve po letech a řadě prozkoumaných a proměřených strojů mnoha jiných výrobců jsem se musel před konstruktéry z Tesly sklonit za to, že v tehdejších podmínkách dokázali vyprodukovat něco tak národohospodářsky nezajímavého, jako magnetofony, které byly robustní, trvanlivější a kvalitnější, než mnohé vysněné stroje světových značek, vždycky to ale kazila jedna součástka, nejvýše dvě, použité z nedostatku jiných zdrojů).
Zkus saponátem vytřít vnitřní plochu unášeče a kápnout i na obložení. Za chvíli to otři ne zcela do sucha a nech to bez pásku chvíli běhat, ať se to rozleští. Třeba to pomůže i zpomalit rozpad obložení.
Kdysi jsme s kámošem poslali jako zlepšovák do Přelouče návrh, aby obložení a řemínky byly už ve výrobě natřené glycerinem nebo saponátem, který glycerin obsahuje. Měli jsme vyzkoušené, že po výměně mezikol a řemínků takto natřených (neodstraňovat, nechat rozleštit!) to nejen přežilo tehdejší záruku (na nový stroj byla tehdy 6 měsíců, věřte nevěřte), ale prodloužilo to životnost několikanásobně.
Přišla cyklostylovaná odpověď, že Tesla vyzkoušela s úspěchem (?) již sedmou gumovou směs a podle předpisu výrobce je servis povinen použít originální náhradní díl a jakýkoli jiný postup je nepřípustný.
(Přesto jsme tento "zlepšováček" používali a používáme dodnes).
Zřejmě to tehdy posílal nějaký referent pro ZN jako univerzální odpověď na jakýkoli zlepšovák týkající se převodů a návrh ani nedočetl do konce.
Prokleli jsme je poněkud neprávem - technici možná ten návrh ani neviděli a, i kdyby, prostě tehdy nemohli přiznat, že si v materiálech příliš vybírat nemohou a že dělají častěji z náhražek, než z poctivého materiálu.
(Teprve po letech a řadě prozkoumaných a proměřených strojů mnoha jiných výrobců jsem se musel před konstruktéry z Tesly sklonit za to, že v tehdejších podmínkách dokázali vyprodukovat něco tak národohospodářsky nezajímavého, jako magnetofony, které byly robustní, trvanlivější a kvalitnější, než mnohé vysněné stroje světových značek, vždycky to ale kazila jedna součástka, nejvýše dvě, použité z nedostatku jiných zdrojů).
Zkus saponátem vytřít vnitřní plochu unášeče a kápnout i na obložení. Za chvíli to otři ne zcela do sucha a nech to bez pásku chvíli běhat, ať se to rozleští. Třeba to pomůže i zpomalit rozpad obložení.
Naposledy upravil(a) Hill dne 21 dub 2010, 17:17, celkem upraveno 1 x.
S mizernou kvalitou gumiček jsem se setkal i u videa Toshiba, řekl bych že gumou naleptané nebyly, ale přesto se chovaly jako žvejkačka, měkká elastická a při sebemenším překročení kritického vytažení se nevrátila už na původní rozměr. Po výměně za jinou stejného typu totéž. Nahradila ji gumička ze svazku ředkviček a zatím drží. Nejmenovaný servis v Praze video už z principu nechtěl vůbec opravovat, že opravy dělat nesmí(?) a jen si naúčtoval jakousi sumu za "uvedení do chodu" (asi nasazení spadlé vytahané gumičky, vydrželo do třetího zapnutí).
Gumička na Sonetu duo pořád odmítá prasknout, zpuchřet nebo vytahat se...
Hille ty mi dáváš s tím písmem size 9
Gumička na Sonetu duo pořád odmítá prasknout, zpuchřet nebo vytahat se...
Hille ty mi dáváš s tím písmem size 9
Je to suchý, obložení je (bylo) originál a spojka točí, jak má.Hill píše:Nerozstřikuje se ti tam z ložiska hnacího kola mazivo?
Ještě mě napadlo, jestli za to nemůže špatný přítlak spojky na unašeč, je tu totiž menší úprava. Standartně je pružina na jednom konci zaháknutá za spojku a druhým koncem je zaháknutá za plíšek, který se ohýbá nahoru nebo dolů, aby se docílilo správného tahu pružinky. Jenže ten původní plíšek je ulomený a někdo přidělal nový o cca centimetr výš, takže spojka sice točí jak má, ale tlak na obložení bude o něco vyšší.. Co nejdřív doplním foto.