Stránka 1 z 1

B-113 - rozpouští se obložení..

Napsal: 20 dub 2010, 16:20
od mr_mocak
Mám docela zajímavý problém u magnetofonu B-113. Dostal jsem ho s klasickou závadou - rozleptané obložení spojky v pravém unašeči. Obložení jsem vyměnil, unašeč zevnitř vyčistil a po půlhodině provozu se nové obložení zase rozleptalo. Vyměnil jsem unašeč, dal další nové obložení (už jich moc nemám..:)) a po pár hodinách provozu zase to samé.. Fakt už nevím co s tím :-/ Stalo se to už někomu?

Napsal: 20 dub 2010, 16:27
od Hill
Nerozstřikuje se ti tam z ložiska hnacího kola mazivo?

Napsal: 21 dub 2010, 00:18
od jogo
Pokiaľ je to ozaj suché, ako ti tu píše Hill, tak niet čo riešiť, na vine je materiál. To máš orig. gumu? alebo len vyrábanú na mieru? U tej vyrábanej som sa s tým už stretol.. ale nebolo to po pár hodinách, ale po necelom roku. A nebol to len jeden prípad.

Napsal: 21 dub 2010, 06:10
od BOBOBO
Mám nyní též problém se spojkou , ale chtěl bych ji vyměnit celou , koupím . Hlavně si kontroluj , aby se ta třecí spojka protáčela . Většinou se skluz koná právě mezi obložením a ulízaným unašečem .

Napsal: 21 dub 2010, 07:51
od Hill
Ta špatná guma byla bolest Tesly od řady B70.
Kdysi jsme s kámošem poslali jako zlepšovák do Přelouče návrh, aby obložení a řemínky byly už ve výrobě natřené glycerinem nebo saponátem, který glycerin obsahuje. Měli jsme vyzkoušené, že po výměně mezikol a řemínků takto natřených (neodstraňovat, nechat rozleštit!) to nejen přežilo tehdejší záruku (na nový stroj byla tehdy 6 měsíců, věřte nevěřte), ale prodloužilo to životnost několikanásobně.
Přišla cyklostylovaná odpověď, že Tesla vyzkoušela s úspěchem (?) již sedmou gumovou směs a podle předpisu výrobce je servis povinen použít originální náhradní díl a jakýkoli jiný postup je nepřípustný.
(Přesto jsme tento "zlepšováček" používali a používáme dodnes).
Zřejmě to tehdy posílal nějaký referent pro ZN jako univerzální odpověď na jakýkoli zlepšovák týkající se převodů a návrh ani nedočetl do konce.
Prokleli jsme je poněkud neprávem - technici možná ten návrh ani neviděli a, i kdyby, prostě tehdy nemohli přiznat, že si v materiálech příliš vybírat nemohou a že dělají častěji z náhražek, než z poctivého materiálu.
(Teprve po letech a řadě prozkoumaných a proměřených strojů mnoha jiných výrobců jsem se musel před konstruktéry z Tesly sklonit za to, že v tehdejších podmínkách dokázali vyprodukovat něco tak národohospodářsky nezajímavého, jako magnetofony, které byly robustní, trvanlivější a kvalitnější, než mnohé vysněné stroje světových značek, vždycky to ale kazila jedna součástka, nejvýše dvě, použité z nedostatku jiných zdrojů).

Zkus saponátem vytřít vnitřní plochu unášeče a kápnout i na obložení. Za chvíli to otři ne zcela do sucha a nech to bez pásku chvíli běhat, ať se to rozleští. Třeba to pomůže i zpomalit rozpad obložení.

Napsal: 21 dub 2010, 16:52
od Crifodo
S mizernou kvalitou gumiček jsem se setkal i u videa Toshiba, řekl bych že gumou naleptané nebyly, ale přesto se chovaly jako žvejkačka, měkká elastická a při sebemenším překročení kritického vytažení se nevrátila už na původní rozměr. Po výměně za jinou stejného typu totéž. Nahradila ji gumička ze svazku ředkviček a zatím drží. Nejmenovaný servis v Praze video už z principu nechtěl vůbec opravovat, že opravy dělat nesmí(?) a jen si naúčtoval jakousi sumu za "uvedení do chodu" (asi nasazení spadlé vytahané gumičky, vydrželo do třetího zapnutí).
Gumička na Sonetu duo pořád odmítá prasknout, zpuchřet nebo vytahat se... :roll:
Hille ty mi dáváš s tím písmem size 9 :evil:

Napsal: 21 dub 2010, 17:18
od Hill
Už je to lepší?

Napsal: 21 dub 2010, 17:21
od Crifodo
O hodně :twisted:

Napsal: 25 dub 2010, 22:19
od mr_mocak
Hill píše:Nerozstřikuje se ti tam z ložiska hnacího kola mazivo?
Je to suchý, obložení je (bylo) originál a spojka točí, jak má.

Ještě mě napadlo, jestli za to nemůže špatný přítlak spojky na unašeč, je tu totiž menší úprava. Standartně je pružina na jednom konci zaháknutá za spojku a druhým koncem je zaháknutá za plíšek, který se ohýbá nahoru nebo dolů, aby se docílilo správného tahu pružinky. Jenže ten původní plíšek je ulomený a někdo přidělal nový o cca centimetr výš, takže spojka sice točí jak má, ale tlak na obložení bude o něco vyšší.. Co nejdřív doplním foto.

Napsal: 26 dub 2010, 06:28
od BOBOBO
To je špatně . Dopadneš jako já . Tah té original pružinky MUSÍ stačit .

Napsal: 26 dub 2010, 11:16
od mr_mocak
BOBOBO píše:To je špatně . Dopadneš jako já . Tah té original pružinky MUSÍ stačit .
Jo, to já vím. Původní majitel neuměl seřídit spojku, tak to zkoušel dohnat ohýbáním plíšku, který ulomil. Pokusím se to nějak dát do původního stavu..