Stránka 1 z 1

zvyšení napìtí na ohøev zadního okna

Napsal: 22 led 2006, 19:22
od lubomirek
zdravím vás.Chci se poradit,nemate nìkdo skušenost se zvednutím napìtí pouze pro urèitou vìc v autì, konkretnì pro zvyšení voltáže na 24 nebo více voltu nejakym pøepínaèem,a potøebuji vìdìt zda by se nic nestalo ostatním spotøebièum v autì. Chci to z duvodú že puvodnì byl odbìr okna asi 100 wattu ale niní pøi 14 voltech je jen 2.12 Amper což logicky vychází ménì a ohøev je celkem nedostateèny.Dále bych byl vdìèny za to kdyby mi nìkdo poradil po konstrukèní strance jak na to.nejlepe kdyby to mìlo regulaci potenciometrem od 14 voltu až do maxima plynule.

Napsal: 22 led 2006, 21:39
od mi-ro
Buď máš někde přechodovej odpor-opravit a nebo jsou přerušený některý cesty přes okno. Jestli ti jdou jen některý a nějakým (složitým) způsobem zvedneš napětí tak je to na ho..o protože půlka okna zůstane steně namrzlá a zbytek ti může klidně rupnout.

tak tak

Napsal: 23 led 2006, 07:43
od Hill
Mi-Ro tam dal všechno, takže to jen doplním:

Jestli máš těch 14V přímo na okně (měř až za konektory, přímo na svislých plochách), pak jsou skutečně některé dráhy přerušené. Na to existuje opravný lak a dost často se to povede.
Ale pravděpodobně máš taky přechoďák někde cestou, obvykle v konektorech.

Zvýšením napětí dosáhneš v lepším případě odpaření dalších "vodičů", v horším případě dostane sklo tak rychlý tepelný kopanec, že může prasknout.

Mimochodem: dnes je venku -18 stupnů, elektricky to povolilo pár mm kolem drátů a po 5 minutách jsem to vypnul - škoda rasovat baterku. O zbytek se postaralo normální topení během asi 15 km.

Napsal: 23 led 2006, 10:07
od brtnik
obvykle je pøerušený spoj právì kolem konektoru (fastonu)na skle, proti svìtlu to je nìkdy i vidìt. Jak upozoròovali pøedchozí odpovìdi, je-li jedna z drah z vìtším odporem nebo je-li zeslabení èi pøechoïák u pøívodu, sklo se lokálnì pøehøeje a pak støelí! (celé najednou, je to opravdu zážitek.......).

Napsal: 10 úno 2006, 05:04
od DjRix
Já jen dodám že se to přerušené místo dá dobře najít multimetrem,jeden hrot na kostru a druhým optrně jet po tom vodiči na skle,rychlou skouškou "oťupáš" ty dráhy uprostřed (funguje to jako dělič) musíš mít cca polovinu napětí baterky,kde je 0 nebo plný napětí tak ta dráha je přerušená a potom se už tímhle postupem dá najít přesně to místo kde to je.

S laky na opravu mám nedobré skušenosti,ty levnější vydržely chvilku a ty dražší stály tolik,že jsem tenkrát raději na Š120 koupil zadní sklo nový a nechal si ho zrovna i natonovat. Skus s tím zajet k prodejci autoskel (Roger Autosklo) a tam ti to opraví a bude to levnější než ten lak samotnej.